Om att sminka sig.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Om att sminka sig.

    Jag sminkar mig varje dag, eller när jag jobbar rättare sagt. En morgon sminkade jag mig lite extra, med lite mer mascara och markerade mer mina ljusa ögonbryn kanske, men inte mycket. Då säger en yngre kollega jag jobbat med i två år att "men åh, har du sminkat dig?! För du brukar ju alltid vara osminkad?" Eeehh, nej jag brukar aldrig vara osminkad på jobbet faktiskt.
  2. 1
    Om att sminka sig. Jag sminkar mig varje dag, eller när jag jobbar rättare sagt. En morgon sminkade jag mig lite extra, med lite mer mascara och markerade mer mina ljusa ögonbryn kanske, men inte mycket. Då säger en yngre kollega jag jobbat med i två år att "men åh, har du sminkat dig?! För du brukar ju alltid vara osminkad?" Eeehh, nej jag brukar aldrig vara osminkad på jobbet faktiskt.
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Hmm.. jag varierar mellan helt osminkat och sminkat på jobbet. Men det är aldrig nån som kommenterat varken när jag varit sminkad eller osminkad.
  4. 2
    Hmm.. jag varierar mellan helt osminkat och sminkat på jobbet. Men det är aldrig nån som kommenterat varken när jag varit sminkad eller osminkad.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Du ska nog ta det som en komplimang. Du har alltid sett naturlig och snygg ut, men nu var det lite mer tydligt även om det fortfarande var snyggt.

    En gång fixade jag längre än vanligt med håret, stod piffade med en massa jox och fick till en i mina ögon tuff frisyr. Jag fick frågan av min (manliga) kollega om jag haft bråttom på morgonen... för jag hade ju glömt borsta håret.
  6. 3
    Du ska nog ta det som en komplimang. Du har alltid sett naturlig och snygg ut, men nu var det lite mer tydligt även om det fortfarande var snyggt.

    En gång fixade jag längre än vanligt med håret, stod piffade med en massa jox och fick till en i mina ögon tuff frisyr. Jag fick frågan av min (manliga) kollega om jag haft bråttom på morgonen... för jag hade ju glömt borsta håret.
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Jag visste inte riktigt hur jag skulle ta det. *s* typiskt manliga kollegor....hade du nåt bra svar då?
  8. 4
    Jag visste inte riktigt hur jag skulle ta det. *s* typiskt manliga kollegor....hade du nåt bra svar då?
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Äh, jag skrattade bara och sa att det var tvärsom, att jag lagt ner alldeles för mycket tid på håret. Kanske därför som jag aldrig fick några som helst kommentarer om hår eller kläder efter det?
  10. 5
    Äh, jag skrattade bara och sa att det var tvärsom, att jag lagt ner alldeles för mycket tid på håret. Kanske därför som jag aldrig fick några som helst kommentarer om hår eller kläder efter det?
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Jag hade en kollega som alltid hade smink. Hon var superblond. Naturligt. Och hade lika ljusa bryn ofransar. Hon kom osminkad en dag. Alla, tom männen på jobbet blev stumma och stirrade...
  12. 6
    Jag hade en kollega som alltid hade smink. Hon var superblond. Naturligt. Och hade lika ljusa bryn ofransar. Hon kom osminkad en dag. Alla, tom männen på jobbet blev stumma och stirrade...
  13. Medlem sedan
    Apr 2009
    #7
    Jag hade en kompis som var sådär superblond. Efter en fest sov vi alla över, och när vi vaknade på morgonen trodde alla att hon var allvarligt sjuk, typ döende. Hon var verkligen likblek och hade plötsligt varken ögonfransar eller bryn. Och plötsligt var killarna inte alls lika intresserade längre.
  14. 7
    Jag hade en kompis som var sådär superblond. Efter en fest sov vi alla över, och när vi vaknade på morgonen trodde alla att hon var allvarligt sjuk, typ döende. Hon var verkligen likblek och hade plötsligt varken ögonfransar eller bryn. Och plötsligt var killarna inte alls lika intresserade längre.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    *s*
  16. 8
    *s*

Liknande trådar

  1. Var ska vi sminka oss?
    By Anna m T-03 o F-07 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 13:51
  2. Sminka sig i Sthlm?
    By annaTF in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 19:45
  3. När börja sminka sig?
    By pippi in forum Stora barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 23:03
  4. Nu måste jag sminka mig så jag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 09:57
  5. Sminka sig
    By Jool in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 12:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar