Smakportioner
_1108 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2011
    #1

    Smakportioner

    Hejsan
    Har börjat med smakportioner med milda havregröt tror jag det hette, samt banan i, succe enligt dottern. Men nu vill jag prova nåt annat. Jag själv är hopplös i köket så jag kan själv inte lista ut hur jag går till väga. Har fått från BVC att man ska börja med tex potatis (ingen höjdare) palsternacka, morötter. Men hur gör man, kokas och kör med stavmixer eller? Är det nån som vet nån bra hemsida hur man gör egen mat från scratch, för jag vill ändå prova på att göra egen mat
  2. 1
    Smakportioner Hejsan
    Har börjat med smakportioner med milda havregröt tror jag det hette, samt banan i, succe enligt dottern. Men nu vill jag prova nåt annat. Jag själv är hopplös i köket så jag kan själv inte lista ut hur jag går till väga. Har fått från BVC att man ska börja med tex potatis (ingen höjdare) palsternacka, morötter. Men hur gör man, kokas och kör med stavmixer eller? Är det nån som vet nån bra hemsida hur man gör egen mat från scratch, för jag vill ändå prova på att göra egen mat
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
  4. Medlem sedan
    Jun 2011
    #3
    Tack för den länken
  5. 3
    Tack för den länken
  6. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Om du vill "bjuda" på någonting annat än banan till gröten så har jag precis lagt upp ett recept på Mango & Hallon pure på min blogg. Blev hur god som helst & O älskar den!
    _________________________
    http://maritessa.blogspot.com
  7. 4
    Om du vill "bjuda" på någonting annat än banan till gröten så har jag precis lagt upp ett recept på Mango & Hallon pure på min blogg. Blev hur god som helst & O älskar den!
    _________________________
    http://maritessa.blogspot.com
  8. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    Låter hur gott som helst men måste fråga, blir det inte svårt att få i bebisen "vanlig mat", typ fisk, och annat med tristare smak än det söta? Minns att när mina stora var små, var råden man fick att undvika allt sött just för att inte få problem med vanlig mat. Iof är ju bröstmjölken söt men ändå. (Vi har inte börjat med smakportioner ännu)
  9. 5
    Låter hur gott som helst men måste fråga, blir det inte svårt att få i bebisen "vanlig mat", typ fisk, och annat med tristare smak än det söta? Minns att när mina stora var små, var råden man fick att undvika allt sött just för att inte få problem med vanlig mat. Iof är ju bröstmjölken söt men ändå. (Vi har inte börjat med smakportioner ännu)
  10. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6
    Jag har ingen aning faktiskt. Jag har i alla fall inte upplevt det problemet med mina barn. Det första som mellantjejen smakade var banan & sen blev det mer & mer undan för undan & jag tycker inte att hon ratade något direkt. Olle har fått smaka en hel del nu allt ifrån gröt med "söta" pureer till potatis, morötter & annat. Allt sväljs med god aptit!
    _________________________
    http://maritessa.blogspot.com
  11. 6
    Jag har ingen aning faktiskt. Jag har i alla fall inte upplevt det problemet med mina barn. Det första som mellantjejen smakade var banan & sen blev det mer & mer undan för undan & jag tycker inte att hon ratade något direkt. Olle har fått smaka en hel del nu allt ifrån gröt med "söta" pureer till potatis, morötter & annat. Allt sväljs med god aptit!
    _________________________
    http://maritessa.blogspot.com

Liknande trådar

  1. Smakportioner, när och vad ???
    By lindablomqvist in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 09:36
  2. Smakportioner
    By Tiger_Lux in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 13:56
  3. Smakportioner
    By Bappy in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 12:16
  4. Smakportioner...
    By michomi in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 20:53
  5. Smakportioner
    By Lussebullen in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 17:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar