Två barn med olika diagnoser.
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Nov 2011
    #1

    Två barn med olika diagnoser.

    Jag har en dotter på 7 år som är född 7 veckor för tidigt med en öppen stående ductus hon var väldigt dålig och akut opererades i Göteborg när hon var 5 månader när vi kommer hem och träffar hjärt doktorn hemma på sjukhuset så hittar han ett annat hjärtfel men det behövdes inte göras något åt det hon har även celiaki och fel på lungorna som är under utredning, har nyligen äntligen fått sin diagnos att hon har lätt utvecklingsstörning och kraftig ADHD det har tagit mig 6 år att få rätt hjälp med henne.

    Jag har även en son på 4 år som fick diagnosen akut lymfatisk leukemi [ALL] förra året så det har varit mycket sjukhus och inne liggande men nu har vi fått varit hemma ett tag och jag hoppas att det håller i sig men visst är visa dagar tuffa och i bland undrar jag hur jag ska orka allra helst dom dagar när dom inte lyssnar och bara gör tvärs i mot. Men man tar sig igenom det mina barn är det bästa jag har. Jag undrar om det finns nån där ute som kanske känner igen sig och vill prata lite bolla lite ide`er och så.
  2. 1
    Två barn med olika diagnoser. Jag har en dotter på 7 år som är född 7 veckor för tidigt med en öppen stående ductus hon var väldigt dålig och akut opererades i Göteborg när hon var 5 månader när vi kommer hem och träffar hjärt doktorn hemma på sjukhuset så hittar han ett annat hjärtfel men det behövdes inte göras något åt det hon har även celiaki och fel på lungorna som är under utredning, har nyligen äntligen fått sin diagnos att hon har lätt utvecklingsstörning och kraftig ADHD det har tagit mig 6 år att få rätt hjälp med henne.

    Jag har även en son på 4 år som fick diagnosen akut lymfatisk leukemi [ALL] förra året så det har varit mycket sjukhus och inne liggande men nu har vi fått varit hemma ett tag och jag hoppas att det håller i sig men visst är visa dagar tuffa och i bland undrar jag hur jag ska orka allra helst dom dagar när dom inte lyssnar och bara gör tvärs i mot. Men man tar sig igenom det mina barn är det bästa jag har. Jag undrar om det finns nån där ute som kanske känner igen sig och vill prata lite bolla lite ide`er och så.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    http://www.missunna.se/mer-om-oss/en-dikt-till/
    På den här länken finns en dikt som jag tycker om och som kan ge stöd när man känner att orken inte räcker till. Ta då fram spegeln.
  4. 2
    http://www.missunna.se/mer-om-oss/en-dikt-till/
    På den här länken finns en dikt som jag tycker om och som kan ge stöd när man känner att orken inte räcker till. Ta då fram spegeln.
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    Hej tack ja den va väldigt bra.
    Ha det bra.

    Kramiz
  6. 3
    Hej tack ja den va väldigt bra.
    Ha det bra.

    Kramiz
  7. Medlem sedan
    Feb 2012
    #4
    Tack "Sist" för den vackra dikten! Jag har ett barn med autism och känner av och till att bägaren är på väg att rinna över. Att jag inte orkar mer. Då ska jag läsa den här dikten för att samla styrka igen. Tack!!!
  8. 4
    Tack "Sist" för den vackra dikten! Jag har ett barn med autism och känner av och till att bägaren är på väg att rinna över. Att jag inte orkar mer. Då ska jag läsa den här dikten för att samla styrka igen. Tack!!!
  9. Medlem sedan
    Apr 2012
    #5
    Min yngsta dotter har ett medfött hjärtfel och lungfel. Vi är också mycket på sjukhus.
    Hennes storasyster har också en diagnos.

    Du får gärna skicka privat meddelande om du vill veta mer, följas åt, ha kontakt osv.
  10. 5
    Min yngsta dotter har ett medfött hjärtfel och lungfel. Vi är också mycket på sjukhus.
    Hennes storasyster har också en diagnos.

    Du får gärna skicka privat meddelande om du vill veta mer, följas åt, ha kontakt osv.

Liknande trådar

  1. Vilka olika diagnoser finns inom Autism?
    By ulricac in forum Autismspektrum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-05-14, 23:35
  2. Barn med överlappande diagnoser
    By makiko in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 18:29
  3. Barn med överlappande diagnoser
    By vajl in forum Bokstavsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 18:44
  4. Barn med överlappande diagnoser
    By vajl in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 22:52
  5. om att slänga diagnoser efter barn
    By cogito in forum Mammasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 04:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar