Tilltugg till Champagne?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1999
    #1

    Tilltugg till Champagne?

    Blir en lugn nyårsafton så tillvida att det "bara" blir vi lilla familjen och en vännina till mig men vi tänkte äta gott och dricka gott kvällen till ära.

    Vi tänkte ha champagne till fördrink och till förrätten men till fördrickat skulle jag vilja ha nåt tilltugg som är lätt att fixa till men ändå lyxig.

    vill inte ha tunnbrödsrullar men har ni andra förslag tar jag tacksamt emot
    Man fattar långsammare sin lycka än sin olycka

    ****************************** ************************



    "As you slide down the bannister of life - may all the splinters point in the right direction"


  2. 1
    Tilltugg till Champagne? Blir en lugn nyårsafton så tillvida att det "bara" blir vi lilla familjen och en vännina till mig men vi tänkte äta gott och dricka gott kvällen till ära.

    Vi tänkte ha champagne till fördrink och till förrätten men till fördrickat skulle jag vilja ha nåt tilltugg som är lätt att fixa till men ändå lyxig.

    vill inte ha tunnbrödsrullar men har ni andra förslag tar jag tacksamt emot
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Smördegsrullar: man tar valfri mjukost och brer på färdig smördeg - rullar ihop och skär i centimetertjocka bitar - lägg dem på en plåt och skjuts in i ugnen - 225 grader sisådär. Ta ut dem när det börjar bubbla och få färg.
  4. 2
    Smördegsrullar: man tar valfri mjukost och brer på färdig smördeg - rullar ihop och skär i centimetertjocka bitar - lägg dem på en plåt och skjuts in i ugnen - 225 grader sisådär. Ta ut dem när det börjar bubbla och få färg.
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3
    funderar lite på nåt sånt. Har gjort smördeg med tapenad som jag sen gratinerat..
  6. 3
    funderar lite på nåt sånt. Har gjort smördeg med tapenad som jag sen gratinerat..
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Vi ha ha laxscones. Gör sconesdeg, kavla ca 1 cm och ta ut små rundlar, grädda, låt svalna, dela, bre på philadelphiaost och lägg på en bit kallrökt lax, lägg ihop.
  8. 4
    Vi ha ha laxscones. Gör sconesdeg, kavla ca 1 cm och ta ut små rundlar, grädda, låt svalna, dela, bre på philadelphiaost och lägg på en bit kallrökt lax, lägg ihop.
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    gåsleverpastej (inte plågeriuppfödd!) med fikonmarmelad på crostini.

    rom+gräslök+cf+liten bit lax på avokadokub
  10. 5
    gåsleverpastej (inte plågeriuppfödd!) med fikonmarmelad på crostini.

    rom+gräslök+cf+liten bit lax på avokadokub

Liknande trådar

  1. Enkelt tilltugg till champagne?
    By cat m Vilgot o Molly in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 11:26
  2. God mat till champagne?
    By Sheratan in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 21:08
  3. Mat till champagne?
    By CarolinaK in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 08:31
  4. Vad äta till champagne?
    By Elis73 in forum Mat & dryck
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 17:06
  5. Mat/tilltugg till champagne?
    By AP75 in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 10:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar