Ett paket lax gravad eller kallrökt..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Ett paket lax gravad eller kallrökt..

    minns inte just nu..öppnade jag dagen före julafton.Går det att använda resten till en laxpudding eller har den legat öppen för länge?
    Någon som kan tänkas veta?
  2. 1
    Ett paket lax gravad eller kallrökt.. minns inte just nu..öppnade jag dagen före julafton.Går det att använda resten till en laxpudding eller har den legat öppen för länge?
    Någon som kan tänkas veta?
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Mjä nä... jag skulle nog inte äta det. Just sån plastförpackad mat är lite känslig, ofta har ju fisken legat till sig ett tag i originalförpackningen först. Så nej skulle jag säga. Jag brukar låta sån fisk ligga högst 3-4 dagar... lite beroende på hur färsk den är från början, alltså hur länge den legat i originalpaketet.
  4. 2
    Mjä nä... jag skulle nog inte äta det. Just sån plastförpackad mat är lite känslig, ofta har ju fisken legat till sig ett tag i originalförpackningen först. Så nej skulle jag säga. Jag brukar låta sån fisk ligga högst 3-4 dagar... lite beroende på hur färsk den är från början, alltså hur länge den legat i originalpaketet.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Jag slängde in resterna i frysen igår men jag tror att man brukar säga ca 14dagar om den hanterats ok. Jag skulle köra!
  6. 3
    Jag slängde in resterna i frysen igår men jag tror att man brukar säga ca 14dagar om den hanterats ok. Jag skulle köra!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Mhm jaha..tror du det..ja den har nog legat i sin förpackning ett tag..MEn Madeleine75 tror tvärt om.*S* så jag blir nog inte klokare..Får kanske prova en liten bit..vill ju inte matförgifta familjen..
  8. 4
    Mhm jaha..tror du det..ja den har nog legat i sin förpackning ett tag..MEn Madeleine75 tror tvärt om.*S* så jag blir nog inte klokare..Får kanske prova en liten bit..vill ju inte matförgifta familjen..
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Och jag läste slarvigt..menade hemgravad lax och sån rökt fisk som man köper på rökeriet. Sorry!
  10. 5
    Och jag läste slarvigt..menade hemgravad lax och sån rökt fisk som man köper på rökeriet. Sorry!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Som sagt..du tror det går och marmelad tror tvärsom..får prova enliten bit o hoppas att den smakar ok.Känns synd o kasta en fpk där det endast är taget två bitar..skulle så klart frysit in den..men blev inte av..
  12. 6
    Som sagt..du tror det går och marmelad tror tvärsom..får prova enliten bit o hoppas att den smakar ok.Känns synd o kasta en fpk där det endast är taget två bitar..skulle så klart frysit in den..men blev inte av..
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Just såna där vacuumpackade grejer är jag lite försiktig med. Om den nu var vaccumpackad? Köper jag den i delikatessdisken eller gör den själv så kan jag nog ha kvar den längre *tänker efter*.
  14. 7
    Just såna där vacuumpackade grejer är jag lite försiktig med. Om den nu var vaccumpackad? Köper jag den i delikatessdisken eller gör den själv så kan jag nog ha kvar den längre *tänker efter*.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Ja, fast när jag läste marmelads svar så insåg jag att jag utgick från mig själv för mycket..Som jag skrev igår, folk älskar att prata om sig själva Sorry! Är det sån man köper i blad på ica så är det nog bara 4 dagar max som gäller är min gissning.
  16. 8
    Ja, fast när jag läste marmelads svar så insåg jag att jag utgick från mig själv för mycket..Som jag skrev igår, folk älskar att prata om sig själva Sorry! Är det sån man köper i blad på ica så är det nog bara 4 dagar max som gäller är min gissning.
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9
    så du tror inte heller det går?
  18. 9
    så du tror inte heller det går?
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Nix, tyvärr får jag revidera svaret hade inte vågat testa själv.
  20. 10
    Nix, tyvärr får jag revidera svaret hade inte vågat testa själv.
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11
    Jag kastar den! Tack för svaren
  22. 11
    Jag kastar den! Tack för svaren
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Nix, inte om det är såna "blad" med skivad lax som avses. Hemgravad tror jag minsann det är 14 dagar på och när jag köpte fisk ny till julen på rökeriet sa de att den lätt fixade en vecka (och mer ändå om den hanteras korrekt). Ursäkta att jag vilseledde dig *ska läsa bättre*
  24. 12
    Nix, inte om det är såna "blad" med skivad lax som avses. Hemgravad tror jag minsann det är 14 dagar på och när jag köpte fisk ny till julen på rökeriet sa de att den lätt fixade en vecka (och mer ändå om den hanteras korrekt). Ursäkta att jag vilseledde dig *ska läsa bättre*

Liknande trådar

  1. Brev eller paket - vad är det jag har???
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 18:21
  2. Vad göra med all kallrökt å gravad lax?
    By mammamuu1 in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 18:18
  3. Plaggvis eller paket?
    By I säljartagen.. in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 09:52
  4. Frysa gravad/kallrökt lax??
    By esser in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 14:39
  5. Barnkläder i paket eller ej?
    By thuja in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-07, 15:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar