Tror det har löst sig nu!
Sängvätning & inkontinens
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Tror det har löst sig nu!

    Längesen jag var härinne och skrev nu. Sonen har haft stora problem med vätning på dagarna från 5-6 års ålder och nu är han 12. Det här har verkligen varit ett stort bekymmer för honom själv och för oss i hans närhet. Men nu verkar det, peppar peppar, som det har löst sig. efter många turer hit och dit med olika mediciner och förslag på scheman och gud vet allt så gjorde man en ADHD utredning. Den gav ingen diagnos, men däremot visade sonen en del tendenser på koncentrationssvårigheter. Vi fick erbjudandet att börja med Ritalin, ADHD medicin och den dosen vi är uppe i nu 40 mg/dag funkar jättebra. Sonen är torr... någon enstaka gång kan det lukta av kalsongerna men det beror snarare på att han varit för snabb iväg från toaletten. Inte bara detta. Sonen har gått från att vara rätt okoncentrerad i skolan och lite småorolig till jätteduktig. Från att knappt ha nått målen i vissa ämnen skriver han nu fullt på proven och når målen väl i alla ämnen.
    Det känns jättebra och jag hoppas att det håller i sig.

    Ville bara dela med mig av vår solskenshistoria så här in på det nya året.
  2. 1
    Tror det har löst sig nu! Längesen jag var härinne och skrev nu. Sonen har haft stora problem med vätning på dagarna från 5-6 års ålder och nu är han 12. Det här har verkligen varit ett stort bekymmer för honom själv och för oss i hans närhet. Men nu verkar det, peppar peppar, som det har löst sig. efter många turer hit och dit med olika mediciner och förslag på scheman och gud vet allt så gjorde man en ADHD utredning. Den gav ingen diagnos, men däremot visade sonen en del tendenser på koncentrationssvårigheter. Vi fick erbjudandet att börja med Ritalin, ADHD medicin och den dosen vi är uppe i nu 40 mg/dag funkar jättebra. Sonen är torr... någon enstaka gång kan det lukta av kalsongerna men det beror snarare på att han varit för snabb iväg från toaletten. Inte bara detta. Sonen har gått från att vara rätt okoncentrerad i skolan och lite småorolig till jätteduktig. Från att knappt ha nått målen i vissa ämnen skriver han nu fullt på proven och når målen väl i alla ämnen.
    Det känns jättebra och jag hoppas att det håller i sig.

    Ville bara dela med mig av vår solskenshistoria så här in på det nya året.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Grattis, vad roligt för er
  4. 2
    Grattis, vad roligt för er
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    Jättegrattis till att förhoppningsvis hittat en lösning på bekymren både med läckandet och koncentrationen! Så väldigt skönt för din son.
  6. 3
    Jättegrattis till att förhoppningsvis hittat en lösning på bekymren både med läckandet och koncentrationen! Så väldigt skönt för din son.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Tack! Ja han tycker att det är enormt skönt och har vuxit otroligt mycket som person av att klara av detta.
  8. 4
    Tack! Ja han tycker att det är enormt skönt och har vuxit otroligt mycket som person av att klara av detta.
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5
    Oj vad härligt.
    men märkligt att han inte hade vätningsproblem innan 5-årsåldern.
  10. 5
    Oj vad härligt.
    men märkligt att han inte hade vätningsproblem innan 5-årsåldern.
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Ja allt det här som har hänt har varit mycket märkliga. För att inte tala om den rent ut sagt värdelösa "hjälp" vi har fått av sjukvården. Nej usch vilken pärs.
    Sonen fyller snart 13 år och äter Ritalin (ADHD-medicin) vilket har hjälpt till att minska antalet "olyckor". Men det händer fortfarande att han kommer hem med "kissiga" kalsonger. Men det är mer sällan nu. Tidigare var det varje dag. Nu kanske det sker en gång i månaden. Tyvärr händer det oftare när han är hos sin pappa än hos oss.
    Jag misstänker att det har att göra med min och pappans separation när han var 5-år. Men ingen har lyssnat på mig.
    Så nu är vi väl mest glada att det går bättre för honom. Men det känns egentligen inte alls bra att han tar ADHD-medicin. Han har ingen diagnos utan bara lättare koncentrationssvårigheter som "man" tror gör att han "glömmer bort" att kissa.
    Något positivt som kommit ur det är att han har blivit fantastiskt duktig i skolan tack vare att han har mycket bättre koncentration nu.
  12. 6
    Ja allt det här som har hänt har varit mycket märkliga. För att inte tala om den rent ut sagt värdelösa "hjälp" vi har fått av sjukvården. Nej usch vilken pärs.
    Sonen fyller snart 13 år och äter Ritalin (ADHD-medicin) vilket har hjälpt till att minska antalet "olyckor". Men det händer fortfarande att han kommer hem med "kissiga" kalsonger. Men det är mer sällan nu. Tidigare var det varje dag. Nu kanske det sker en gång i månaden. Tyvärr händer det oftare när han är hos sin pappa än hos oss.
    Jag misstänker att det har att göra med min och pappans separation när han var 5-år. Men ingen har lyssnat på mig.
    Så nu är vi väl mest glada att det går bättre för honom. Men det känns egentligen inte alls bra att han tar ADHD-medicin. Han har ingen diagnos utan bara lättare koncentrationssvårigheter som "man" tror gör att han "glömmer bort" att kissa.
    Något positivt som kommit ur det är att han har blivit fantastiskt duktig i skolan tack vare att han har mycket bättre koncentration nu.
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Tji fick jag. Inget har löst sig
    Sonen har bara börjat ljuga istället. Han gömmer kalsongerna i tvättkorgen och säger att det har gått bra.
    Han har nu inte haft en torr dag på en månad och fyller snart 13 år. Inte sjutton ska han behöva dras med detta nu.
    Och ingen hjälp går att få. Är så jävla trött på att sitta med läkare och förståsigpåare som kommer med förslag som kisschema och "betäm dig". Funkr ju inte.
    Sonen verkar inte ta det på allvar heller. Har precis haft ett långt tufft samtal med honom om detta och då kom det fram att han inte går på toa för han är rädd för att missa något. Att kompisarna ska sticka osv.
    Han äter Ritalin, men inte för att han har någon ADHD diagnos utan för att det ska lugna honom och hjälpa honom med koncentrationen så att han tar sig tid och går på toa. Men det gör han ju inte.
    Nu har han dragits med det här problemet i 8 år! Vad ska man göra???????
  14. 7
    Tji fick jag. Inget har löst sig
    Sonen har bara börjat ljuga istället. Han gömmer kalsongerna i tvättkorgen och säger att det har gått bra.
    Han har nu inte haft en torr dag på en månad och fyller snart 13 år. Inte sjutton ska han behöva dras med detta nu.
    Och ingen hjälp går att få. Är så jävla trött på att sitta med läkare och förståsigpåare som kommer med förslag som kisschema och "betäm dig". Funkr ju inte.
    Sonen verkar inte ta det på allvar heller. Har precis haft ett långt tufft samtal med honom om detta och då kom det fram att han inte går på toa för han är rädd för att missa något. Att kompisarna ska sticka osv.
    Han äter Ritalin, men inte för att han har någon ADHD diagnos utan för att det ska lugna honom och hjälpa honom med koncentrationen så att han tar sig tid och går på toa. Men det gör han ju inte.
    Nu har han dragits med det här problemet i 8 år! Vad ska man göra???????

Liknande trådar

  1. Tror att jag har löst prickarna...
    By myranåjag in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 13:54
  2. Jag tror jag löst ett I-landsproblem
    By lisamea in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 15:10
  3. Tror att jag löst..
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 15:21
  4. Jag tror mig ha löst...
    By -Tess- in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 07:33
  5. Tror jag löst namnfrågan!
    By lilla A m E03+bf4/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 17:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar