Vilken skillnad
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Vilken skillnad

    på läkare och läkare, och sköterska oxå för den delen. Skrev för ca 3 månader sedan hur irriterad jag var på den läkare vi gick till då och hur okunning sköterskan var som vägde helt fel och sedan klagade läkarn på att Case gått upp så mycket i vikt på bara 3 månader och "du ger väl honom nyttig mat?". Idag gick vi till den läkare mina äldre barn går till och allt gick lätt som en plätt. Sköterskan stod och väntade på oss trots att vi var 15 minuter tidiga till vårt besök. 12 kg vägde han denna gången jämfört med 12.7 förra gången, vilket förmodligen var helt åt skogen. Det låg ju mer i linje med gamla mått och kurvor oxå. Han har ju knappast gått ner i vikt sedan sist även om jag vet att det kan hända i den här åldern. Kändes skönt att bli proffsigt bemött och Case var på strålande humör och trots att jag inte fick till EMLA krämen så bra denna gången så gjorde de 3 sprutorna knappt ont heller för de var så snabba och kunniga. Dessutom blir det inga sprutor vid nästa besök vilket alltid känns skönt. Skulle gått dit redan från början inser jag nu, men,men från och med nu blir allting bra.

    Får passa på att önska alla Gott Nytt År och jag ser fram emot ett spännande 2012. Det är ju inte lika mycket action på sidan nu som för ett år sedan, men pluttarna börjar ju bli stora så inte lika många frågor och dylikt nuförtiden antar jag. Hoppas allt är bra med er och era småttingar!
  2. 1
    Vilken skillnad på läkare och läkare, och sköterska oxå för den delen. Skrev för ca 3 månader sedan hur irriterad jag var på den läkare vi gick till då och hur okunning sköterskan var som vägde helt fel och sedan klagade läkarn på att Case gått upp så mycket i vikt på bara 3 månader och "du ger väl honom nyttig mat?". Idag gick vi till den läkare mina äldre barn går till och allt gick lätt som en plätt. Sköterskan stod och väntade på oss trots att vi var 15 minuter tidiga till vårt besök. 12 kg vägde han denna gången jämfört med 12.7 förra gången, vilket förmodligen var helt åt skogen. Det låg ju mer i linje med gamla mått och kurvor oxå. Han har ju knappast gått ner i vikt sedan sist även om jag vet att det kan hända i den här åldern. Kändes skönt att bli proffsigt bemött och Case var på strålande humör och trots att jag inte fick till EMLA krämen så bra denna gången så gjorde de 3 sprutorna knappt ont heller för de var så snabba och kunniga. Dessutom blir det inga sprutor vid nästa besök vilket alltid känns skönt. Skulle gått dit redan från början inser jag nu, men,men från och med nu blir allting bra.

    Får passa på att önska alla Gott Nytt År och jag ser fram emot ett spännande 2012. Det är ju inte lika mycket action på sidan nu som för ett år sedan, men pluttarna börjar ju bli stora så inte lika många frågor och dylikt nuförtiden antar jag. Hoppas allt är bra med er och era småttingar!
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Visst är det skillnad. Det märkte vi för ett drygt år sedan då storebror spräckte ögonbrynet.

    Jag har ganska fullt upp då jag jobbar heltid. Joels pappa är fortfarande hemma med honom, det är två månader kvar tills han börjar på dagis.
    Joel är annars en riktigt terrorist, han är på allting hela tiden och man måste passa honom hela tiden när man är någonstans.
    Just nu har vi ett par stökiga nätter. Joel sover jättedåligt när det är fullmåne och det påverkar hela familjen eftersom han helst vill sova bredvid mig på nätterna. Det vill storebror också om han vaknar på natten... pappa är inte mycket värd då.

    Nu har vi precis varit i stugan över helgen och tagit det lugnt.
  4. 2
    Visst är det skillnad. Det märkte vi för ett drygt år sedan då storebror spräckte ögonbrynet.

    Jag har ganska fullt upp då jag jobbar heltid. Joels pappa är fortfarande hemma med honom, det är två månader kvar tills han börjar på dagis.
    Joel är annars en riktigt terrorist, han är på allting hela tiden och man måste passa honom hela tiden när man är någonstans.
    Just nu har vi ett par stökiga nätter. Joel sover jättedåligt när det är fullmåne och det påverkar hela familjen eftersom han helst vill sova bredvid mig på nätterna. Det vill storebror också om han vaknar på natten... pappa är inte mycket värd då.

    Nu har vi precis varit i stugan över helgen och tagit det lugnt.

Liknande trådar

  1. Vilken skillnad..
    By zukits in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-27, 12:16
  2. Åhh vilken skillnad det är
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 19:00
  3. oj vilken skillnad
    By stina2 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 06:39
  4. Vilken skillnad..
    By Lundkvist in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 16:27
  5. Vilken skillnad!
    By _basilika_ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 15:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar