Intimfråga
_1111 Novemberbarn
  1. Anonym
    #1

    Intimfråga

    Jag har en fråga om hemorrojder. Nu efter att jag har fött min dotter fick jag 4-5 flikar i olika storlekar. Det gör ont ibland, blöder ibland. Det värsta av allt är att jag mår psykiskt dåligt av dem, bara tanken på att min make ska se dem får mig att börja gråta. Sex kommer inte på frågan! Hjälper krämer och sånt så att de kan ta bort dom eller måste man operera bort dom? Någon som vet något om en operation, vad krävs för att få en, kostar det mycket, räknas det som "skönhetsoperation" så att det blir dyrt?

    Jag hoppas att någon här kan svara mig för just nu mår jag skit.
  2. 1
    Intimfråga Jag har en fråga om hemorrojder. Nu efter att jag har fött min dotter fick jag 4-5 flikar i olika storlekar. Det gör ont ibland, blöder ibland. Det värsta av allt är att jag mår psykiskt dåligt av dem, bara tanken på att min make ska se dem får mig att börja gråta. Sex kommer inte på frågan! Hjälper krämer och sånt så att de kan ta bort dom eller måste man operera bort dom? Någon som vet något om en operation, vad krävs för att få en, kostar det mycket, räknas det som "skönhetsoperation" så att det blir dyrt?

    Jag hoppas att någon här kan svara mig för just nu mår jag skit.
  3. Anonym
    #2
    Jag har en fråga om hemorrojder. Nu efter att jag har fött min dotter fick jag 4-5 flikar i olika storlekar. Det gör ont ibland, blöder ibland. Det värsta av allt är att jag mår psykiskt dåligt av dem, bara tanken på att min make ska se dem får mig att börja gråta. Sex kommer inte på frågan! Hjälper krämer och sånt så att de kan ta bort dom eller måste man operera bort dom? Någon som vet något om en operation, vad krävs för att få en, kostar det mycket, räknas det som "skönhetsoperation" så att det blir dyrt?

    Jag hoppas att någon här kan svara mig för just nu mår jag skit.

    Ring din vårdcentral. Kräm fungerade för mig. Underligt tyckte jag efteråt, men dessa hemorojjder blev inte kvar för alltid, bara några dagar efter jag startade med krämen så var de borta .

    Operation? Tror aldrig jag hört om det när det gäller detta. Snarare åderbrock som inte vill gå bort...

    Lycka till!
  4. 2
    Jag har en fråga om hemorrojder. Nu efter att jag har fött min dotter fick jag 4-5 flikar i olika storlekar. Det gör ont ibland, blöder ibland. Det värsta av allt är att jag mår psykiskt dåligt av dem, bara tanken på att min make ska se dem får mig att börja gråta. Sex kommer inte på frågan! Hjälper krämer och sånt så att de kan ta bort dom eller måste man operera bort dom? Någon som vet något om en operation, vad krävs för att få en, kostar det mycket, räknas det som "skönhetsoperation" så att det blir dyrt?

    Jag hoppas att någon här kan svara mig för just nu mår jag skit.

    Ring din vårdcentral. Kräm fungerade för mig. Underligt tyckte jag efteråt, men dessa hemorojjder blev inte kvar för alltid, bara några dagar efter jag startade med krämen så var de borta .

    Operation? Tror aldrig jag hört om det när det gäller detta. Snarare åderbrock som inte vill gå bort...

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Tycker du ska ringa till vc för jag antar att man måste gå den vägen för att få en remiss.

    Finns en tjej på den här sidan som kanske har ett bra svar men de e inte säkert att hon ser de här då vi är mer aktiva på fb.

    Tycker verkligen att du ska ringa så du får bukt me ditt problem för så där ska du inte behöva må.

    Kram
  6. 3
    Tycker du ska ringa till vc för jag antar att man måste gå den vägen för att få en remiss.

    Finns en tjej på den här sidan som kanske har ett bra svar men de e inte säkert att hon ser de här då vi är mer aktiva på fb.

    Tycker verkligen att du ska ringa så du får bukt me ditt problem för så där ska du inte behöva må.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Nov 2009
    #4
    Testa med både kräm och stolpiller i 2-3veckor, hjälper inte det så kontakta vc. Kan opereras bort men vissa är hårdare med den saken än andra. Dessutom finns det något som man sprutar in i hemorrojderna för att de ska skrumpna och falla bort. Läs på vårdguiden, bra info. Googla på det oxå så du har något i ryggsäcken när du ska till vc! Lycka till!
  8. 4
    Testa med både kräm och stolpiller i 2-3veckor, hjälper inte det så kontakta vc. Kan opereras bort men vissa är hårdare med den saken än andra. Dessutom finns det något som man sprutar in i hemorrojderna för att de ska skrumpna och falla bort. Läs på vårdguiden, bra info. Googla på det oxå så du har något i ryggsäcken när du ska till vc! Lycka till!

Liknande trådar

  1. Intimfråga
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 16:03
  2. Intimfråga....
    By Anonym in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-14, 13:37
  3. Intimfråga
    By Plottis & tjejerna in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 15:57
  4. Intimfråga
    By anonymt namn in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 21:33
  5. Intimfråga
    By Jeanette med Wille in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 09:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar