blödning efter snitt (äckelvarning)
_1111 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2011
    #1

    blödning efter snitt (äckelvarning)

    Gjorde snitt för 6 v sedan, blödde normal mycket i ca 4 v sen har jag inte blödit i nästan 2 v men för några dagar sedan började det igen, och nu jätte mycket, stora klumpar, blöder igenom natt binda på 15 min. Kan sitta på toan och det bara rinner ut. I natt när jag var uppe och bytte blöja på liten så blodade jag ner hela vägen till toan
    Någon som vet om det ska vara så här? Är det vanligt? Jag mår inge dåligt eller feber eller så. Är detta mens eller avslag tro?
    Kan ju inte gå utanför dörren såhär
  2. 1
    blödning efter snitt (äckelvarning) Gjorde snitt för 6 v sedan, blödde normal mycket i ca 4 v sen har jag inte blödit i nästan 2 v men för några dagar sedan började det igen, och nu jätte mycket, stora klumpar, blöder igenom natt binda på 15 min. Kan sitta på toan och det bara rinner ut. I natt när jag var uppe och bytte blöja på liten så blodade jag ner hela vägen till toan
    Någon som vet om det ska vara så här? Är det vanligt? Jag mår inge dåligt eller feber eller så. Är detta mens eller avslag tro?
    Kan ju inte gå utanför dörren såhär
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Ring MVC (är det väl som gäller efter att bebis kommit ut) alternativt gynakuten! Bättre fråga en gång för mycket än... ja, du vet.
  4. 2
    Ring MVC (är det väl som gäller efter att bebis kommit ut) alternativt gynakuten! Bättre fråga en gång för mycket än... ja, du vet.
  5. Medlem sedan
    Mar 2011
    #3
    Vid mitt förra snitt vaknade jag en natt av att det fullkomligt forsade ut i hela sängen typ 5-6 veckor efter snittet. Blev jätteorolig och ringde förlossningen som svarade att det är normalt efter ett snitt att avslaget kommer långt senare. De var helt övertygade om att det var ett avslag.
    Jag blodade ner hela sängen och hela vägen till toa men det lugnade ganska snart ner sig och jag kunde klara mig på nattbindor i några dagar.
    Men jag tycker du ska ringa i vilket fall.. om inte annat för att lugna dig lite..
  6. 3
    Vid mitt förra snitt vaknade jag en natt av att det fullkomligt forsade ut i hela sängen typ 5-6 veckor efter snittet. Blev jätteorolig och ringde förlossningen som svarade att det är normalt efter ett snitt att avslaget kommer långt senare. De var helt övertygade om att det var ett avslag.
    Jag blodade ner hela sängen och hela vägen till toa men det lugnade ganska snart ner sig och jag kunde klara mig på nattbindor i några dagar.
    Men jag tycker du ska ringa i vilket fall.. om inte annat för att lugna dig lite..
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Låter läskigt. :S Jag tycker du ska ringa vc/gyn/mvc eller akuten tom just för att höra vad de säger.

    Hur e de nu?
  8. 4
    Låter läskigt. :S Jag tycker du ska ringa vc/gyn/mvc eller akuten tom just för att höra vad de säger.

    Hur e de nu?
  9. Medlem sedan
    Apr 2011
    #5
    Fick åka till karlstad och göra ultraljud, var ifrån snitten som jag blödde, fått två mediciner, en som drar ihop livmodern och en som stoppar blödningen. Så nu hoppas jag det slutar snart
  10. 5
    Fick åka till karlstad och göra ultraljud, var ifrån snitten som jag blödde, fått två mediciner, en som drar ihop livmodern och en som stoppar blödningen. Så nu hoppas jag det slutar snart
  11. Medlem sedan
    Mar 2011
    #6
    usch vad läskigt :/ Du får krya på dig och hoppas det slutar blöda!
  12. 6
    usch vad läskigt :/ Du får krya på dig och hoppas det slutar blöda!

Liknande trådar

  1. Blödning efter snitt(äckelvarning)
    By mina1982 in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 10:55
  2. Blödning efter 8- 9 dagar efter ÄL
    By marie_ebba in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 21:46
  3. Avslag efter förlossning *äckelvarning*
    By hellokiller+N in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 22:24
  4. Snitt efter snitt?
    By Sunnyday in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 21:58
  5. Blödning 3v. efter snitt
    By Panda in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 20:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar