4-månaders koll
_1109 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    4-månaders koll

    Nu har Rasmus fyllt 4 månader och idag var det kontroll.
    Vikt 8220 g
    Längd 66 cm
    Huvud 44,2

    Hur stora/små är era barn.
    R ligger över medel och är en liten klimp av ren kärlek

    Han sitter med stöd och håller huvudet fint. Kan rulla från mage till rygg men väntar med att knäcka koden för det motsatta
    Pratar och pratar och är en glad skit som ger alla ett stort dräggelflin.
    Det går många haklappar här nu.....bissar på g tror jag
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~
    Meningen med livet är att ge någon annans liv en mening
  2. 1
    4-månaders koll Nu har Rasmus fyllt 4 månader och idag var det kontroll.
    Vikt 8220 g
    Längd 66 cm
    Huvud 44,2

    Hur stora/små är era barn.
    R ligger över medel och är en liten klimp av ren kärlek

    Han sitter med stöd och håller huvudet fint. Kan rulla från mage till rygg men väntar med att knäcka koden för det motsatta
    Pratar och pratar och är en glad skit som ger alla ett stort dräggelflin.
    Det går många haklappar här nu.....bissar på g tror jag
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Vi var på 4-mån koll den 29 dec och då var det så här.
    Vikt 7110g
    Längd 62,5 cm
    Huvud 43,4 cm

    Drog sig upp till sittande i babysittern härom dagen. Kan sitta med stöd i matstolen, gillar att stå, kan rulla från mage till rygg men inte tvärt om mer än till sidan. För det mesta glad och go. Bäst på dregliga pussar med öppen mun...

    Han har legat över medel 1,5-1 kurva över men hade nu ramlat ner till en halv kurva över medel. BVC-sköterskan undrade hur mycket jag ammade och jag svarade lite lätt typ dygnet om. Så då tyckte hon att jag skulle börja med smakportioner och ge tillägg/bröstmjölk på flaska på kvällen (kan inte riktigt se poängen med att ge bröstmjölk på flaska om han nu inte blir mätt på det).
    Har dock inte börjat med det då jag att viktnedgången berodde på att han varit sjuk och ätit halvbra/dåligt i en veckas tid dygnet om. Dagarna efter BVC besöket så verkade det som att han började äta ikapp det han förlorat. Men visst vi ska börja med smakisar nu när vardagen är tillbaka.
  4. 2
    Vi var på 4-mån koll den 29 dec och då var det så här.
    Vikt 7110g
    Längd 62,5 cm
    Huvud 43,4 cm

    Drog sig upp till sittande i babysittern härom dagen. Kan sitta med stöd i matstolen, gillar att stå, kan rulla från mage till rygg men inte tvärt om mer än till sidan. För det mesta glad och go. Bäst på dregliga pussar med öppen mun...

    Han har legat över medel 1,5-1 kurva över men hade nu ramlat ner till en halv kurva över medel. BVC-sköterskan undrade hur mycket jag ammade och jag svarade lite lätt typ dygnet om. Så då tyckte hon att jag skulle börja med smakportioner och ge tillägg/bröstmjölk på flaska på kvällen (kan inte riktigt se poängen med att ge bröstmjölk på flaska om han nu inte blir mätt på det).
    Har dock inte börjat med det då jag att viktnedgången berodde på att han varit sjuk och ätit halvbra/dåligt i en veckas tid dygnet om. Dagarna efter BVC besöket så verkade det som att han började äta ikapp det han förlorat. Men visst vi ska börja med smakisar nu när vardagen är tillbaka.
  5. Medlem sedan
    Feb 2011
    #3
    Hej! Var också på 4-månaderskoll häromdagen och fick tipset om ersättning eller bröstmjölk på flaska på kvällen. Hade samma fråga som du och orsaken enligt min BVC-sköterska är att om du pumpar ut mjölken så kan du förmodligen tömma bröstet bättre än vad bebisen orkar, och då kan hon/han bli mättare.

    Min lilla tjej ligger drygt en kurva under och vägde 5380 g och var 61,5 cm lång en dag efter sin fyramånadersdag.
  6. 3
    Hej! Var också på 4-månaderskoll häromdagen och fick tipset om ersättning eller bröstmjölk på flaska på kvällen. Hade samma fråga som du och orsaken enligt min BVC-sköterska är att om du pumpar ut mjölken så kan du förmodligen tömma bröstet bättre än vad bebisen orkar, och då kan hon/han bli mättare.

    Min lilla tjej ligger drygt en kurva under och vägde 5380 g och var 61,5 cm lång en dag efter sin fyramånadersdag.
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Hej och tack för svar - kanske kan stämma. Men jag har svårt att pumpa ur - det sprutar om han får suga igång allt. Så jag tror att han suger starkare än pumpen.
  8. 4
    Hej och tack för svar - kanske kan stämma. Men jag har svårt att pumpa ur - det sprutar om han får suga igång allt. Så jag tror att han suger starkare än pumpen.
  9. Medlem sedan
    Mar 2011
    #5
    Intressant det där med pumpen, när jag var på amningshjälpen när lillan var nyfödd så sa dom att det inte alls är säkert att man släpper lika mycket mjölk till pumpen som man gör när bebisen suger. Även om pumpen ska efterlikna ett barns sugande så blir det tydligen inte samma. Detta verkar ju stämma för Flisa iallafall!
  10. 5
    Intressant det där med pumpen, när jag var på amningshjälpen när lillan var nyfödd så sa dom att det inte alls är säkert att man släpper lika mycket mjölk till pumpen som man gör när bebisen suger. Även om pumpen ska efterlikna ett barns sugande så blir det tydligen inte samma. Detta verkar ju stämma för Flisa iallafall!
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    Här var et fyramånaderskoll igår o vår Harry var 65.5 lång vägde 7030 g och huvudmått på 43 =)
  12. 6
    Här var et fyramånaderskoll igår o vår Harry var 65.5 lång vägde 7030 g och huvudmått på 43 =)
  13. Medlem sedan
    Jan 2011
    #7
    Mikas 4 månaders mått:
    Vikt 6,8
    Längd 64
    Huvud 42

    Denna vecka har han börjat sitta upp ännu mer, i matstolen och bumbon stortrivs han Innan har han nog själv känt att det varit ostadigt och tungt (vi har bara testat) Men nu har jag t.o.m lunchsällskap vid bordet. Men oj vad han känns stor nu när han sitter där! Ingen liten baby något mer <3

    Trevlig helg till er!
  14. 7
    Mikas 4 månaders mått:
    Vikt 6,8
    Längd 64
    Huvud 42

    Denna vecka har han börjat sitta upp ännu mer, i matstolen och bumbon stortrivs han Innan har han nog själv känt att det varit ostadigt och tungt (vi har bara testat) Men nu har jag t.o.m lunchsällskap vid bordet. Men oj vad han känns stor nu när han sitter där! Ingen liten baby något mer <3

    Trevlig helg till er!
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Visst går det fort. Lite för fort. Det känns som att hela utvecklingen tagit ett språng.
  16. 8
    Visst går det fort. Lite för fort. Det känns som att hela utvecklingen tagit ett språng.

Liknande trådar

  1. 18 månaders koll dax
    By Folkabo in forum _0906 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 21:49
  2. 18 månaders koll
    By Smockan m M & J in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 06:27
  3. 6 månaders koll el. 7?
    By erica75 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 21:16
  4. 5 månaders koll
    By Guldis-Linnea in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 08:18
  5. 18-månaders koll
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 20:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar