Resa till italien.Panik!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    Resa till italien.Panik!

    Har inte hur mkt pengar som helst(dumt val,Italien..)Jag tänkte att jag Jan själv knåpa ihop ngt bra...Carole,bestämde jag mej för,boende lägenhet med pool 8500 flyg 9000 vi är 4 i familjen.Men nu funderar jag på hur man tar sej till carole...hyrbil nämnde ngn för mej...men vad kostar en minivan,jo 10000 spänn!!Vi e två familjer på den då,men ändå 5000..Ngn som har en aning om hur detta ska gå till?Buss hade jag först tänkt,6 mil.Men fick reda på att det kunde ta över 2 timmar.Och hu hade tänkt ta en dag i Venedig och då är det 2 timmar enkel resa dit.Det jag undrar är om någon av er vet ett boende närmare Venedig,med pool.Eller om nu kan tipsa om billigare hyrbil.Är jag helt del på det om priset på bilen.Jag får panik...trodde inte avståndet Skulle vara ett problem..
  2. 1
    Resa till italien.Panik! Har inte hur mkt pengar som helst(dumt val,Italien..)Jag tänkte att jag Jan själv knåpa ihop ngt bra...Carole,bestämde jag mej för,boende lägenhet med pool 8500 flyg 9000 vi är 4 i familjen.Men nu funderar jag på hur man tar sej till carole...hyrbil nämnde ngn för mej...men vad kostar en minivan,jo 10000 spänn!!Vi e två familjer på den då,men ändå 5000..Ngn som har en aning om hur detta ska gå till?Buss hade jag först tänkt,6 mil.Men fick reda på att det kunde ta över 2 timmar.Och hu hade tänkt ta en dag i Venedig och då är det 2 timmar enkel resa dit.Det jag undrar är om någon av er vet ett boende närmare Venedig,med pool.Eller om nu kan tipsa om billigare hyrbil.Är jag helt del på det om priset på bilen.Jag får panik...trodde inte avståndet Skulle vara ett problem..
  3. Liz*
    #2
    Var? Carole hittar jag inte på google maps.
  4. 2
    Var? Carole hittar jag inte på google maps.
  5. Medlem sedan
    Nov 2009
    #3
    Caorle ska det vara.
    6 mil öster om Venedig.
  6. 3
    Caorle ska det vara.
    6 mil öster om Venedig.
  7. Liz*
    #4
    Ta det som det kommer om ni inte är rädda för lite äventyr, folk på plats klarar sig att åka tåg och buss. Säkert kan ni dessutom hyra bil billigare i byhåla än på flygplatsen.
  8. 4
    Ta det som det kommer om ni inte är rädda för lite äventyr, folk på plats klarar sig att åka tåg och buss. Säkert kan ni dessutom hyra bil billigare i byhåla än på flygplatsen.
  9. Liz*
    #5
    6 mil är inte långt, kanske det går direktbussar, vi bor i Spanien och här gör det ofta det till de mest otänkbara ställen även om bussarna går sällan. Jag ser på kartan att Caorle är vid havet, kanske det går båtar till Venedig, det vore ju vackert?
    Det blir mer äventyr och bekanta sig med folk och land om man inte direkt packar in sig i hyrbilen.
  10. 5
    6 mil är inte långt, kanske det går direktbussar, vi bor i Spanien och här gör det ofta det till de mest otänkbara ställen även om bussarna går sällan. Jag ser på kartan att Caorle är vid havet, kanske det går båtar till Venedig, det vore ju vackert?
    Det blir mer äventyr och bekanta sig med folk och land om man inte direkt packar in sig i hyrbilen.
  11. Liz*
    #6
    Tågspår syns inte på kartan vid Caorle.
  12. 6
    Tågspår syns inte på kartan vid Caorle.
  13. Liz*
    #7
    Fast flera floder, ni får åka flodbåt!
  14. 7
    Fast flera floder, ni får åka flodbåt!
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Finns massor av transferalternativ

    Sök på google på detta:

    venice airport transfer caorle

    och du får upp en massa förslag. Första länken påstod att de ville ha 100 euro t.o.r. för 7 personer. men jag har ju inte koll på hur många ni egentligen är eller datum etc. Det går att fixa i alla fall - ingen panik!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Finns massor av transferalternativ Sök på google på detta:

    venice airport transfer caorle

    och du får upp en massa förslag. Första länken påstod att de ville ha 100 euro t.o.r. för 7 personer. men jag har ju inte koll på hur många ni egentligen är eller datum etc. Det går att fixa i alla fall - ingen panik!
  17. Liz*
    #9
  18. Liz*
    #10
    Caorle dista non più di 60 Km circa da Venezia. Organizzare una visita in giornata a Venezia è molto semplice. Potrete scegliere tra la motonave, l’ autobus , o la propria macchina.
  19. 10
    Caorle dista non più di 60 Km circa da Venezia. Organizzare una visita in giornata a Venezia è molto semplice. Potrete scegliere tra la motonave, l’ autobus , o la propria macchina.
  20. Medlem sedan
    Nov 2009
    #11
    6 mil är inte långt, kanske det går direktbussar, vi bor i Spanien och här gör det ofta det till de mest otänkbara ställen även om bussarna går sällan. Jag ser på kartan att Caorle är vid havet, kanske det går båtar till Venedig, det vore ju vackert?
    Det blir mer äventyr och bekanta sig med folk och land om man inte direkt packar in sig i hyrbilen.
    Det går båt,men det är stort avstånd mellan Caorle och där båten avgår från
  21. 11
    6 mil är inte långt, kanske det går direktbussar, vi bor i Spanien och här gör det ofta det till de mest otänkbara ställen även om bussarna går sällan. Jag ser på kartan att Caorle är vid havet, kanske det går båtar till Venedig, det vore ju vackert?
    Det blir mer äventyr och bekanta sig med folk och land om man inte direkt packar in sig i hyrbilen.
    Det går båt,men det är stort avstånd mellan Caorle och där båten avgår från
  22. Medlem sedan
    Nov 2009
    #12
    Sök på google på detta:

    venice airport transfer caorle

    och du får upp en massa förslag. Första länken påstod att de ville ha 100 euro t.o.r. för 7 personer. men jag har ju inte koll på hur många ni egentligen är eller datum etc. Det går att fixa i alla fall - ingen panik!
    Ska kolla ,tack
  23. 12
    Sök på google på detta:

    venice airport transfer caorle

    och du får upp en massa förslag. Första länken påstod att de ville ha 100 euro t.o.r. för 7 personer. men jag har ju inte koll på hur många ni egentligen är eller datum etc. Det går att fixa i alla fall - ingen panik!
    Ska kolla ,tack
  24. Liz*
    #13
    Se min länk ovan, det går båtar från Caorle också.
  25. 13
    Se min länk ovan, det går båtar från Caorle också.
  26. Liz*
    #14
    Con la Motonave Caorle ogni giorno avete la possibilità di imbarcarvi dall’ antico porto peschereccio.
  27. 14
    Con la Motonave Caorle ogni giorno avete la possibilità di imbarcarvi dall’ antico porto peschereccio.
  28. Medlem sedan
    Nov 2009
    #15
    6 mil är inte långt, kanske det går direktbussar, vi bor i Spanien och här gör det ofta det till de mest otänkbara ställen även om bussarna går sällan. Jag ser på kartan att Caorle är vid havet, kanske det går båtar till Venedig, det vore ju vackert?
    Det blir mer äventyr och bekanta sig med folk och land om man inte direkt packar in sig i hyrbilen.
    Vet inte hur jag kan se om det går direktbussar.
  29. 15
    6 mil är inte långt, kanske det går direktbussar, vi bor i Spanien och här gör det ofta det till de mest otänkbara ställen även om bussarna går sällan. Jag ser på kartan att Caorle är vid havet, kanske det går båtar till Venedig, det vore ju vackert?
    Det blir mer äventyr och bekanta sig med folk och land om man inte direkt packar in sig i hyrbilen.
    Vet inte hur jag kan se om det går direktbussar.
  30. Medlem sedan
    Nov 2009
    #16
    [QUOTE]Se min länk ovan, det går båtar från Caorle också.[/QUOTEOj,ska kolla all din information.Tack!
  31. 16
    [QUOTE]Se min länk ovan, det går båtar från Caorle också.[/QUOTEOj,ska kolla all din information.Tack!
  32. Liz*
    #17
    Det verkar det göra, jag tror att du bör bestämma dig för att alla alternativ finns och att du gör bästa ekonomiska klippen genom att välja på plats.
    Turister blir ofta lurade just för att de vill "ha allt ordnat" i förväg.
  33. 17
    Det verkar det göra, jag tror att du bör bestämma dig för att alla alternativ finns och att du gör bästa ekonomiska klippen genom att välja på plats.
    Turister blir ofta lurade just för att de vill "ha allt ordnat" i förväg.
  34. Medlem sedan
    Nov 2009
    #18
    Sök på google på detta:

    venice airport transfer caorle

    och du får upp en massa förslag. Första länken påstod att de ville ha 100 euro t.o.r. för 7 personer. men jag har ju inte koll på hur många ni egentligen är eller datum etc. Det går att fixa i alla fall - ingen panik!
    Men var hittar jag de som sak köra oss på flygplatsen?I detta fall airport transfer service.
  35. 18
    Sök på google på detta:

    venice airport transfer caorle

    och du får upp en massa förslag. Första länken påstod att de ville ha 100 euro t.o.r. för 7 personer. men jag har ju inte koll på hur många ni egentligen är eller datum etc. Det går att fixa i alla fall - ingen panik!
    Men var hittar jag de som sak köra oss på flygplatsen?I detta fall airport transfer service.
  36. Medlem sedan
    Nov 2009
    #19
    Kollar båtpriserna.Tror du det är tur och retur?Annars kostar båten för oss i vår familj 220 euro..och då lurar jag dessutom dem genom att säga att barnen är under 15
  37. 19
    Kollar båtpriserna.Tror du det är tur och retur?Annars kostar båten för oss i vår familj 220 euro..och då lurar jag dessutom dem genom att säga att barnen är under 15
  38. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #20

    Vad då på flygplatsen?

    Ni kommer ut från flygplatsen till ett område dit bussar och transferfordon har tillträde men inte andra. Nu hade vi en buss som väntade på oss när jag flög till Venedig så jag antar att något liknande borde gälla er men det är möjligt att ni får leta upp någon inne på flygplatsen. De detaljerna får ni väl kolla med det företag som ordnar transfern?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  39. 20
    Vad då på flygplatsen? Ni kommer ut från flygplatsen till ett område dit bussar och transferfordon har tillträde men inte andra. Nu hade vi en buss som väntade på oss när jag flög till Venedig så jag antar att något liknande borde gälla er men det är möjligt att ni får leta upp någon inne på flygplatsen. De detaljerna får ni väl kolla med det företag som ordnar transfern?

Liknande trådar

  1. Lite panik - Italien
    By Skrållan med Elsa in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 19:29
  2. Resa till Italien då?
    By jagbarajag in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 20:47
  3. Panik..resa till teneriffa
    By garions in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 19:39
  4. Resa till Italien
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 20:45
  5. Resa till Italien
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 21:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar