Här har lilltjejen blivit 4½ månader och hon är världens sötaste såklart! Får många kommentarer om hennes stora ögon, långa ögonfransar och långa mörka hår, hon är mkt lik sin storasyster förutom att hon har mörka ögon och mörkt hår. Syrran är blond och blåögd. Hon är också Ronjas stora idol, mamma och pappa är inte så roliga men när storasyster gör grimaser och skrattar tycker Ronja att det är jättekul!
Hon har precis börjat träna på att somna innan jag går och lägger mig, hon sover brevid mig i spjälsäng. Tyckte först att det var lite onödigt då jag ändå går och lägger mig ungefär samma tid men det är ju helt toppen att få en liten stund ifred på kvällen!
Dagtid så sover hon 35 minuter åt gången, aldrig mindre och ibland 70 minuter om man är snabb att få henne att somna om efter de första 35 minuterna. Nån gång har hon sovit i flera timmar på dagen men då blir jag orolig att något är fel... Nätterna sover hon från ca 21-8 med 2-3 amningar.
Ligga på mage är helt okej nu, att vända från rygg till mage själv håller hon på att träna på. Sitta är roligare, sitter själv några sekunder om hon har nåt kul att titta på, annars så är tripp-trapp stolen perfekt med en kudde bakom ryggen!
Hon har fått smaka på potatis och gröt men allt har kommit ut samma väg som det kom in.
Hoppas att alla små bebisar mår bra!