Trots?
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Trots?

    Sigge blir nu 15 månader och herregud vad han är jobbig mellan varven! Får han inte som han vill så skriker han som en mistlur. Han blir helt tokig om saker går emot honom, om jag inte är tillräckligt snabb med att ge honom det han vill ha eller om han inte får som han vill. Nya grejen är att klättra upp i soffan och tända och släcka lampan i fönstret och fine, det kan han ju få göra. Men nu har han börjat dra av bladen på mina blommor som står bredvid och när jag säger Nej så tittar han bara på mig med lurig blick och gör det igen. Då tar jag bort honom och säger åt honom=fullständigt sammanbrott! Han skriker och gråter och slåss (!) och klättrar genast upp igen och gör om samma sak. Phu, man blir helt slut! Jag VET att han förstår för han förstår väldigt mycket av det man säger så det känns som han gör det för att testa mig. Det här är bara ett exempel av hundra och det är skrik och gråt mååånga gånger varje dag. Minsta motgång och han bryter ihop. Kan inte minnas att storebror var så såhär tidigt.
  2. 1
    Trots? Sigge blir nu 15 månader och herregud vad han är jobbig mellan varven! Får han inte som han vill så skriker han som en mistlur. Han blir helt tokig om saker går emot honom, om jag inte är tillräckligt snabb med att ge honom det han vill ha eller om han inte får som han vill. Nya grejen är att klättra upp i soffan och tända och släcka lampan i fönstret och fine, det kan han ju få göra. Men nu har han börjat dra av bladen på mina blommor som står bredvid och när jag säger Nej så tittar han bara på mig med lurig blick och gör det igen. Då tar jag bort honom och säger åt honom=fullständigt sammanbrott! Han skriker och gråter och slåss (!) och klättrar genast upp igen och gör om samma sak. Phu, man blir helt slut! Jag VET att han förstår för han förstår väldigt mycket av det man säger så det känns som han gör det för att testa mig. Det här är bara ett exempel av hundra och det är skrik och gråt mååånga gånger varje dag. Minsta motgång och han bryter ihop. Kan inte minnas att storebror var så såhär tidigt.
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Det är ungefär samma för oss. Jag kopplar mycket till att storebror gör likadant när han inte får som han vill.
    Joel tar efter storebror i allt, på gott och ont. Han är bla mycket tidigare på att äta själv och att börja klä av sig.

    Eftersom storebror testar oss massor just nu och får utbrott när han inte får som han vill så gör Joel också så (även om det inte har effekt för någon av dem). Fast Joel är mycket mer pillig och klättrar mer än vad storebror gjorde så därför känns det nog extra påfrestande.
  4. 2
    Det är ungefär samma för oss. Jag kopplar mycket till att storebror gör likadant när han inte får som han vill.
    Joel tar efter storebror i allt, på gott och ont. Han är bla mycket tidigare på att äta själv och att börja klä av sig.

    Eftersom storebror testar oss massor just nu och får utbrott när han inte får som han vill så gör Joel också så (även om det inte har effekt för någon av dem). Fast Joel är mycket mer pillig och klättrar mer än vad storebror gjorde så därför känns det nog extra påfrestande.
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    maja har också ett jävulskt humör mellan varven, hon skriker, lägger sig på golvet och bryter verkligen ihop om hon inte får som hon vill.

    Jag försöker tycka att det ändå är BRA att hon vet vad hon vill och att hon protesterar när det går emot henne även om man såklart måste säga stop och ta den kampen så att säga

    Bara en månad kvar till förskolestart här och jag börjar faktiskt längta! Hon kommer älska att vara tillsammans med andra barn "hela" dagarna.
  6. 3
    maja har också ett jävulskt humör mellan varven, hon skriker, lägger sig på golvet och bryter verkligen ihop om hon inte får som hon vill.

    Jag försöker tycka att det ändå är BRA att hon vet vad hon vill och att hon protesterar när det går emot henne även om man såklart måste säga stop och ta den kampen så att säga

    Bara en månad kvar till förskolestart här och jag börjar faktiskt längta! Hon kommer älska att vara tillsammans med andra barn "hela" dagarna.
  7. Medlem sedan
    Feb 2010
    #4
    Vi har d likadant :/ William testar allt hela tiden o får han inte som han vill blir han jätte arg o slänger sig på golvet. Lyssnar inte. Han vill gärna stå vid vasken o diska, blir vatten över allt o han blir dyngsur. D nya är oxå att klättra upp på diskbänken, går aldrig att lämna honom ensam nånstans numera :/ Borta är han än så länge snäll o lyssnar faktiskt när man säger ifrån.

    William börjar dagis den 7e feb o jag längtar oxå, d är riktigt jobbigt hemma nu :/ Han kommer älska att leka m de andra barnen! Jag börjar med att jobba 75% så d blir mjukstart..
  8. 4
    Vi har d likadant :/ William testar allt hela tiden o får han inte som han vill blir han jätte arg o slänger sig på golvet. Lyssnar inte. Han vill gärna stå vid vasken o diska, blir vatten över allt o han blir dyngsur. D nya är oxå att klättra upp på diskbänken, går aldrig att lämna honom ensam nånstans numera :/ Borta är han än så länge snäll o lyssnar faktiskt när man säger ifrån.

    William börjar dagis den 7e feb o jag längtar oxå, d är riktigt jobbigt hemma nu :/ Han kommer älska att leka m de andra barnen! Jag börjar med att jobba 75% så d blir mjukstart..
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Vi har knappt 2 månader kvar. Den 5/3 börjar inskolningen har maken och förskolechefen kommit överens om idag. De verkar inte ha några andra barn att skola in i mars så vi kunde styra lite själva.

    Det ska blir skönt för oss också, framför allt maken kommer tycka att det är skönt att inte behöva vara på helspänn hela tiden och kommer att uppskatta att få gå på toaletten i lugn och ro.
    För mig kommer det att bli lite mera stök då jag måste börja lämna och hämta på förskolan... idag sköter ju maken allt det. Samtidigt tycker jag att det ska bli roligt att få lite mer inblick i vad barnen gör på dagarna. Nu får jag förlita mig på vad sonen (som inte kommer ihåg någonting vad han gjort under dagen) och maken berättar.
    Vi kommer att jobba heltid båda två, men "saxa" våra tider så att det blir lite kortare dagar. Det fungerade bra tidigare med Albin och nu när Joel har börjat sova ett långt pass (igår fick jag väcka honom efter 2,5 h) efter lunch så kommer han nog att fixa det också.
  10. 5
    Vi har knappt 2 månader kvar. Den 5/3 börjar inskolningen har maken och förskolechefen kommit överens om idag. De verkar inte ha några andra barn att skola in i mars så vi kunde styra lite själva.

    Det ska blir skönt för oss också, framför allt maken kommer tycka att det är skönt att inte behöva vara på helspänn hela tiden och kommer att uppskatta att få gå på toaletten i lugn och ro.
    För mig kommer det att bli lite mera stök då jag måste börja lämna och hämta på förskolan... idag sköter ju maken allt det. Samtidigt tycker jag att det ska bli roligt att få lite mer inblick i vad barnen gör på dagarna. Nu får jag förlita mig på vad sonen (som inte kommer ihåg någonting vad han gjort under dagen) och maken berättar.
    Vi kommer att jobba heltid båda två, men "saxa" våra tider så att det blir lite kortare dagar. Det fungerade bra tidigare med Albin och nu när Joel har börjat sova ett långt pass (igår fick jag väcka honom efter 2,5 h) efter lunch så kommer han nog att fixa det också.

Liknande trådar

  1. Trots?!
    By Anonym in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-20, 22:50
  2. detta trots,trots,trots.......
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 12:50
  3. Trots?
    By paddan in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 20:04
  4. Det här med trots
    By anonymt namn in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 21:37
  5. 6-års trots???
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 14:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar