Vårdbidrag
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Anonym just nu
    #1

    Vårdbidrag

    Vad tar man upp när man söker vårdbidrag?Vi väntar på att få ett läkarutlåtande och fick en mall på hab som visar på ett ungefär hur ansökan kan se ut.Måste man liksom visa nå andra intyg eller "kvitton"som bevisar utgifter man har som är pga onormalt slitage osv?Eller är det en del jag missförstått.....Dem på hab sa nåt om att man bla ska skriva om hur hela ens vardag ser ut.Man ska alltså ta upp allt negativt för beslutet grundas på det fick vi höra.
  2. 1
    Vårdbidrag Vad tar man upp när man söker vårdbidrag?Vi väntar på att få ett läkarutlåtande och fick en mall på hab som visar på ett ungefär hur ansökan kan se ut.Måste man liksom visa nå andra intyg eller "kvitton"som bevisar utgifter man har som är pga onormalt slitage osv?Eller är det en del jag missförstått.....Dem på hab sa nåt om att man bla ska skriva om hur hela ens vardag ser ut.Man ska alltså ta upp allt negativt för beslutet grundas på det fick vi höra.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Inga kvitton, det har iallafall aldrig vi behövt visa upp.
    Jag har beskrivit hur livet med dottern funkar, vad som är merarbete. Jag har ju kunnat jämföra med 2 år äldre syskon utan funktionshinder.
    Lite beror det ju på vad det är för funktionshinder. Vid vissa diagnoser kan man ju enkelt specificera tiden man lägger ner, t.ex medicinering 5 minuter, smörjning 10 minuter, rengöring av utrustning 15 minuter o.s.v.
    Men har man som jag bokstavsbarn så fick man ju beskriva mer i allmänna ordlag, att man alltid är jour, att man alltid håller ett extra öra mot barnet för att kunna förhindra konflikter och sånt.
  4. 2
    Inga kvitton, det har iallafall aldrig vi behövt visa upp.
    Jag har beskrivit hur livet med dottern funkar, vad som är merarbete. Jag har ju kunnat jämföra med 2 år äldre syskon utan funktionshinder.
    Lite beror det ju på vad det är för funktionshinder. Vid vissa diagnoser kan man ju enkelt specificera tiden man lägger ner, t.ex medicinering 5 minuter, smörjning 10 minuter, rengöring av utrustning 15 minuter o.s.v.
    Men har man som jag bokstavsbarn så fick man ju beskriva mer i allmänna ordlag, att man alltid är jour, att man alltid håller ett extra öra mot barnet för att kunna förhindra konflikter och sånt.
  5. Medlem sedan
    Feb 2010
    #3
    Maila mig på [email protected] så ska jag maila över min ansökan till dig så du kan läsa hur jag skrivit.
  6. 3
    Maila mig på [email protected] så ska jag maila över min ansökan till dig så du kan läsa hur jag skrivit.
  7. Medlem sedan
    Feb 2010
    #4
    Men som Valerina skriver så är det mkt beroende på funktionsnedsättning. Så skriv gärna med det i mailet så kan jag råda dig lite mer =))
  8. 4
    Men som Valerina skriver så är det mkt beroende på funktionsnedsättning. Så skriv gärna med det i mailet så kan jag råda dig lite mer =))

Liknande trådar

  1. vårdbidrag...???
    By gnuttan in forum Bokstavsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 09:44
  2. Vårdbidrag
    By viguni in forum Diabetes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 05:14
  3. Vårdbidrag?
    By katwah in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 09:51
  4. om vårdbidrag och vab
    By mamma S in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 21:39
  5. vårdbidrag och as
    By doriz in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 20:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar