Högersidig spastisk cp skada..
Hjärnskador
  1. Medlem sedan
    Jan 2012
    #1

    Högersidig spastisk cp skada..

    hejsan! är ensamstående mamma till en snart 3årig son som har högersidig cp skada. ska försöka göra en lång historia kort.
    Kom med kejsarsnitt, jätte slö på bb (låg inne 5dagar) jag tyckte att de va nå fel men ingen lyssna..
    när han va 3 månader märkte jag att något inte stämde i hans rörelser...
    BVC tyckte han bara var vänsterhänt då han hade reflexerna..
    jo tjena..
    gick nån månad till och ja kontakta bvc med mor min bakom ryggen fick vi remiss till spec vård på barn.
    10 min med elias skuttandes i mitt knäs på säger läkaren " jag ser det ni ser och han har en cp skada" sen dess har de varit full rulle de visste inte om han skulle kunna gå men de gör han full rulle.. springer på tå dock .. får botox i benet var 3-4 månad för att komma ned på hälen har precis avslutat "handen i handsken" träning vilket har gett goda resultat.. nu har han två händer att använda... dock är bara höger en assistant hand men som sagt goda resultat..
    Sonen är en pigg glad framåt envis stark unge som vet vad han vill !
    enligt honom så kan han allt och han äger världen
    anledningen till att ja skriver är att ja söker någon att prata med.. bolla med... m.m
  2. 1
    Högersidig spastisk cp skada.. hejsan! är ensamstående mamma till en snart 3årig son som har högersidig cp skada. ska försöka göra en lång historia kort.
    Kom med kejsarsnitt, jätte slö på bb (låg inne 5dagar) jag tyckte att de va nå fel men ingen lyssna..
    när han va 3 månader märkte jag att något inte stämde i hans rörelser...
    BVC tyckte han bara var vänsterhänt då han hade reflexerna..
    jo tjena..
    gick nån månad till och ja kontakta bvc med mor min bakom ryggen fick vi remiss till spec vård på barn.
    10 min med elias skuttandes i mitt knäs på säger läkaren " jag ser det ni ser och han har en cp skada" sen dess har de varit full rulle de visste inte om han skulle kunna gå men de gör han full rulle.. springer på tå dock .. får botox i benet var 3-4 månad för att komma ned på hälen har precis avslutat "handen i handsken" träning vilket har gett goda resultat.. nu har han två händer att använda... dock är bara höger en assistant hand men som sagt goda resultat..
    Sonen är en pigg glad framåt envis stark unge som vet vad han vill !
    enligt honom så kan han allt och han äger världen
    anledningen till att ja skriver är att ja söker någon att prata med.. bolla med... m.m
  3. Medlem sedan
    Jul 2011
    #2
    Hej!
    Jag har en son på snart 3 år som fick en stroke för ett år sedan. Efter stroken är han påverkad i vänster sida med spastisitet i både arm och ben och dessutom delvis förlamad i armen. Vi ska just börja "handen i handsken" träningen och är både lite oroliga och förväntansfulla. Annars masserar vi och stretchar varje dag och kör med eldress var tredje. Vår kille är också en piggelin men har varit lite frustrerad de senaste månaderna... han har väldigt stor dagsvariation, vissa dagar är jättebra andra sämre -förmodligen jättejobbigt att hantera. Hör gärna av dig! Våra killar verkar ha en hel del gemensamt

    Kram!
  4. 2
    Hej!
    Jag har en son på snart 3 år som fick en stroke för ett år sedan. Efter stroken är han påverkad i vänster sida med spastisitet i både arm och ben och dessutom delvis förlamad i armen. Vi ska just börja "handen i handsken" träningen och är både lite oroliga och förväntansfulla. Annars masserar vi och stretchar varje dag och kör med eldress var tredje. Vår kille är också en piggelin men har varit lite frustrerad de senaste månaderna... han har väldigt stor dagsvariation, vissa dagar är jättebra andra sämre -förmodligen jättejobbigt att hantera. Hör gärna av dig! Våra killar verkar ha en hel del gemensamt

    Kram!

Liknande trådar

  1. Wii-skada?
    By lisamea in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 21:59
  2. Det som kan skada (HLR)
    By _Maa_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 10:19
  3. cp skada
    By Tite in forum Hjärnskador
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 21:20
  4. Ang min skada *OT*
    By Geo75 in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 00:22
  5. CP skada?
    By Änglamamma in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 18:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar