Mardrömmar
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Mardrömmar

    Hej! Det var länge sedan jag var här nu. Jag är med i en ny ankomstgrupp för bebisen som ska komma i mars, och den nya graviditeten tar såklart mycket energi.

    Jag undrar om någon av era tvååringar har mycket mardrömmar? Björn har börjat få det senaste veckan eller så, flera gånger per natt. Han gråter eller gnäller i sömnen, vrider sig och viftar med armarna. Ibland pratar han lite i sömnen, men oftast är det bara gråt/gnäll. Så fort jag väcker honom lugnar han sig, och somnar om ganska snabbt.

    Jag har försökt hitta något om det på nätet, men det står mest om nattskräck. Jag tycker inte att det verkar vara det han har eftersom det inte är så intensivt. Han är mer orolig än skräckslagen.

    Någon som vet om det är normalt för åldern eller beror på något särskilt? Man kan ju inte låta bli att undra om han är stressad från förskolan eller något annat, fastän han verkar må bra.
    Lisa - mamma till Björn född i januari 2010 och väntar 2:an i mars 2012!
    www.avanai.se
  2. 1
    Mardrömmar Hej! Det var länge sedan jag var här nu. Jag är med i en ny ankomstgrupp för bebisen som ska komma i mars, och den nya graviditeten tar såklart mycket energi.

    Jag undrar om någon av era tvååringar har mycket mardrömmar? Björn har börjat få det senaste veckan eller så, flera gånger per natt. Han gråter eller gnäller i sömnen, vrider sig och viftar med armarna. Ibland pratar han lite i sömnen, men oftast är det bara gråt/gnäll. Så fort jag väcker honom lugnar han sig, och somnar om ganska snabbt.

    Jag har försökt hitta något om det på nätet, men det står mest om nattskräck. Jag tycker inte att det verkar vara det han har eftersom det inte är så intensivt. Han är mer orolig än skräckslagen.

    Någon som vet om det är normalt för åldern eller beror på något särskilt? Man kan ju inte låta bli att undra om han är stressad från förskolan eller något annat, fastän han verkar må bra.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    grattis får jag önska er först
    Jag har inte märkt av att Angelika haft mardrömmar, men ibland pratar hon i sömmnen men då mest prat, ibland kan jag gå in o klappa henne försiktigt utan att väcka då slutar hon prata, jag har inte en aning så tyvärr kan jag inte ge dig något svar

    kram
  4. 2
    grattis får jag önska er först
    Jag har inte märkt av att Angelika haft mardrömmar, men ibland pratar hon i sömmnen men då mest prat, ibland kan jag gå in o klappa henne försiktigt utan att väcka då slutar hon prata, jag har inte en aning så tyvärr kan jag inte ge dig något svar

    kram
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    besök från feb-gruppen. Hörde Louise Hallin på radion för ett par veckor sedan, pratade just om drömmar vid två års ålder, att det är då de drömmer som mest. Händer mycket med våra små två-åringar nu vad gäller utveckling, och allt detta ska bearbetas under sömnen.

    Vad jag har förstått är nattskräck mer att de blir helt förtvivlade, otröstliga och någonstans mellan sömn och vakenhet...

    Vår lilla tjej som blir två om ett par veckor har fått lite svårare att somna på sista tiden, vill ligga å prata länge på kvällarna, om dagen som gått. Hon har även börjat prata och gnälla lite i sömnen. Tror det är helt normalt...

    Grattis till liten i magen, snart dags då
  6. 3
    besök från feb-gruppen. Hörde Louise Hallin på radion för ett par veckor sedan, pratade just om drömmar vid två års ålder, att det är då de drömmer som mest. Händer mycket med våra små två-åringar nu vad gäller utveckling, och allt detta ska bearbetas under sömnen.

    Vad jag har förstått är nattskräck mer att de blir helt förtvivlade, otröstliga och någonstans mellan sömn och vakenhet...

    Vår lilla tjej som blir två om ett par veckor har fått lite svårare att somna på sista tiden, vill ligga å prata länge på kvällarna, om dagen som gått. Hon har även börjat prata och gnälla lite i sömnen. Tror det är helt normalt...

    Grattis till liten i magen, snart dags då

Liknande trådar

  1. mardrömmar?
    By Malin IGAF in forum _0905 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 10:32
  2. Mardrömmar....
    By Cilla v.11 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 19:38
  3. Har mardrömmar
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 18:53
  4. Mardrömmar?
    By Karin m A & N in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 18:49
  5. Mardrömmar
    By cat m Vilgot o Molly in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar