Snart dags att fylla 9!
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Snart dags att fylla 9!

    Var sjutton tar tiden vägen egentligen? Snart dags för mitt vårbarn att fylla 9 år, vad hände med min lilla bebis? Det känns som igår när vi satt ett gäng mammor på Kulturhuset i Sthlm och sörplade latte och jämförde våra guldklimpar. Tänkte vi kunde jämföra lite nu med

    Hedda ,som fyller 9 den 17 mars, är 138 cm lång och väger 33 kg. Hon är en glad tjej och gillar det mesta här i livet. Älskar att gå i skolan, är en vän av ordning och reda och har hittills fortfarande i sitt liv inte gjort en enda dumhet.
    Hon gillar att leka massor! Lego, pet shop, zooebles och sina troll tröttnar hon aldrig på. Läsa gillar hon också jättemycket. Hon samlar på serier och i hennes bokhylla står böckerna i sprikraka rader, i bokstavsordning och gud nåde den som ställer en bok på fel plats.

    På fritiden spelar hon fotboll. I höstas provade hon på teater vilket hon tyvärr inte ville fortsätta med. Hon utvecklades iaf oerhört mycket på det personliga planet och gjorde henne mer framåt och "modig".

    Det hon ser fram emot mest just nu är att få sitt rum omgjort om en vecka och vår båtluff i Grekland i juni.

    Nu är jag jättenyfiken på era barn!
    "Imorgon är en annan dag"
  2. 1
    Snart dags att fylla 9! Var sjutton tar tiden vägen egentligen? Snart dags för mitt vårbarn att fylla 9 år, vad hände med min lilla bebis? Det känns som igår när vi satt ett gäng mammor på Kulturhuset i Sthlm och sörplade latte och jämförde våra guldklimpar. Tänkte vi kunde jämföra lite nu med

    Hedda ,som fyller 9 den 17 mars, är 138 cm lång och väger 33 kg. Hon är en glad tjej och gillar det mesta här i livet. Älskar att gå i skolan, är en vän av ordning och reda och har hittills fortfarande i sitt liv inte gjort en enda dumhet.
    Hon gillar att leka massor! Lego, pet shop, zooebles och sina troll tröttnar hon aldrig på. Läsa gillar hon också jättemycket. Hon samlar på serier och i hennes bokhylla står böckerna i sprikraka rader, i bokstavsordning och gud nåde den som ställer en bok på fel plats.

    På fritiden spelar hon fotboll. I höstas provade hon på teater vilket hon tyvärr inte ville fortsätta med. Hon utvecklades iaf oerhört mycket på det personliga planet och gjorde henne mer framåt och "modig".

    Det hon ser fram emot mest just nu är att få sitt rum omgjort om en vecka och vår båtluff i Grekland i juni.

    Nu är jag jättenyfiken på era barn!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Hedda fyller på samma dag som min vårtjej -00 gör.

    Linus fyller 9 år i maj.

    För honom är det kompisar, spela xbox , sparka fotboll som gäller.
    Han gillar skolan och gympan och älskar att vara ute året om.
  4. 2
    Hedda fyller på samma dag som min vårtjej -00 gör.

    Linus fyller 9 år i maj.

    För honom är det kompisar, spela xbox , sparka fotboll som gäller.
    Han gillar skolan och gympan och älskar att vara ute året om.
  5. Medlem sedan
    Oct 2011
    #3
    Ja, tiden går alldeles för fort...
    Mitt vårbarn Linnea blir 9år 1:a mars, är strax över 140cm lång och väger 29kg (och har skostorlek 35!! hjälp!)
    Hon är en "cool" tjej som älskar skolan, sina kompisar, sin dator, Justin Bieber och Ulrik Munther..
    Var hos frisören i vintras och klippte håret kort, nu har det vuxit ut lite men hon vill klippa det _ännu kortare_ nästa gång. Som hon säger "alla passar inte i långt hår och jag tycker att jag är snyggare i kort!"
    På fritiden, när vi lyckas dra bort henne från hennes dator och spotify (gosupermodel, moviestarplanet o allt vad det heter) så gillar hon dans & musik.
    Hon spelar gitarr på kommunal musikskola sen i höstas, har också tränat konståkningsskridskor från och till. Håller på att leta efter nån danskurs till henne då hon skulle vilja börja med street eller jazzdans istället för konståkningen.
    På sommaren är det väldigt mycket cykla, simma och bada som gäller och hoppa studsmatta mm mm. Nu på vintern är det tyvärr mycket data...
    Tycker inte hon leker så mycket längre med leksaker, ibland tar hon fram sina petshops och Barbies när hon leker med två år yngre syrran men det blir allt mer sällan. Trist tycker jag!! Verkar som barn av idag slutar leka tidigare eller är det bara min unge som är sån?!
    Kul att läsa om de andra barnen, ska försöka kika in här oftare!
  6. 3
    Ja, tiden går alldeles för fort...
    Mitt vårbarn Linnea blir 9år 1:a mars, är strax över 140cm lång och väger 29kg (och har skostorlek 35!! hjälp!)
    Hon är en "cool" tjej som älskar skolan, sina kompisar, sin dator, Justin Bieber och Ulrik Munther..
    Var hos frisören i vintras och klippte håret kort, nu har det vuxit ut lite men hon vill klippa det _ännu kortare_ nästa gång. Som hon säger "alla passar inte i långt hår och jag tycker att jag är snyggare i kort!"
    På fritiden, när vi lyckas dra bort henne från hennes dator och spotify (gosupermodel, moviestarplanet o allt vad det heter) så gillar hon dans & musik.
    Hon spelar gitarr på kommunal musikskola sen i höstas, har också tränat konståkningsskridskor från och till. Håller på att leta efter nån danskurs till henne då hon skulle vilja börja med street eller jazzdans istället för konståkningen.
    På sommaren är det väldigt mycket cykla, simma och bada som gäller och hoppa studsmatta mm mm. Nu på vintern är det tyvärr mycket data...
    Tycker inte hon leker så mycket längre med leksaker, ibland tar hon fram sina petshops och Barbies när hon leker med två år yngre syrran men det blir allt mer sällan. Trist tycker jag!! Verkar som barn av idag slutar leka tidigare eller är det bara min unge som är sån?!
    Kul att läsa om de andra barnen, ska försöka kika in här oftare!
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Mindre pojke här

    Min nioåring fyller i slutet på april, är runt 130 cm och väger 27 kg. Ungefär samma vikt som sjuåriga lillasystern :-)
    En spink, men med god kondition! Träning 2-3 ggr/ vecka och så matcher på det. Duktig i skolan. men lite lat och vill inte göra mer än nödvändigt :-)
  8. 4
    Mindre pojke här Min nioåring fyller i slutet på april, är runt 130 cm och väger 27 kg. Ungefär samma vikt som sjuåriga lillasystern :-)
    En spink, men med god kondition! Träning 2-3 ggr/ vecka och så matcher på det. Duktig i skolan. men lite lat och vill inte göra mer än nödvändigt :-)
  9. Medlem sedan
    Jul 2001
    #5
    Time does fly...

    Min Sara fyller 9 om en vecka och hon är en kort liten tjej - 121 cm bara och 24 kg. på Onsdag ska vi in till sjukhuset i Lund och kolla upp hennes längd igen, hon har "sackat" lite de senaste två åren igen - nu börjar de prata om att det kan bli aktuellt med tillväxthormoner..... Jag får se vad jag tycker om det, får höra vad läkaren säger.

    Iaf gillar hon också skolan. Hon leker fortfarande en hel del med sin "Build-a-bear"-nalle och hon älskar att pyssla. Hon tränar jujitsu (som jag aldrig lär mig hur man stavar ) och så älskar hon att gå på hockeymatcher (Malmö Redhwaks!!) med mig. Blev nog tyvärr sista för säsongen idag, men vi tar nya tag i höst!

    Vi fegade Grekland och åker till Teneriffa istället i sommar, det ser hon (och jag!) mycket framemot. Annars längtar hon till sin födelsedag och till näst äldsta syrrans student i juni. Hon gillar när det är fest och kalas och är väldigt social

    Kul att läsa om de små, som inte är så små längre....
  10. 5
    Time does fly...

    Min Sara fyller 9 om en vecka och hon är en kort liten tjej - 121 cm bara och 24 kg. på Onsdag ska vi in till sjukhuset i Lund och kolla upp hennes längd igen, hon har "sackat" lite de senaste två åren igen - nu börjar de prata om att det kan bli aktuellt med tillväxthormoner..... Jag får se vad jag tycker om det, får höra vad läkaren säger.

    Iaf gillar hon också skolan. Hon leker fortfarande en hel del med sin "Build-a-bear"-nalle och hon älskar att pyssla. Hon tränar jujitsu (som jag aldrig lär mig hur man stavar ) och så älskar hon att gå på hockeymatcher (Malmö Redhwaks!!) med mig. Blev nog tyvärr sista för säsongen idag, men vi tar nya tag i höst!

    Vi fegade Grekland och åker till Teneriffa istället i sommar, det ser hon (och jag!) mycket framemot. Annars längtar hon till sin födelsedag och till näst äldsta syrrans student i juni. Hon gillar när det är fest och kalas och är väldigt social

    Kul att läsa om de små, som inte är så små längre....
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Saga blir 9 den 19 april

    Hon är 134 lång.väger 30 kg.
    Hon gillar att pyssla.simma,dansa.läsa.Gillar skolan och utmärker sig bra i svenska tex,det har hon alltid gjort.

    Hennes rum är rosa med fjärilar på någon vägg som fond.Det matchar hon med en rosa laptop.

    I sommar väntar High Chaparral(1 dag)och Göteborg(4 dagar).

    Tiden går så himla fort

    Hon har precis gjort hål i öronen.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  12. 6
    Saga blir 9 den 19 april Hon är 134 lång.väger 30 kg.
    Hon gillar att pyssla.simma,dansa.läsa.Gillar skolan och utmärker sig bra i svenska tex,det har hon alltid gjort.

    Hennes rum är rosa med fjärilar på någon vägg som fond.Det matchar hon med en rosa laptop.

    I sommar väntar High Chaparral(1 dag)och Göteborg(4 dagar).

    Tiden går så himla fort

    Hon har precis gjort hål i öronen.
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7
    Min lilla Theo blev nio år i slutet på februari.
    Han har hunnit att bli 148 cm lång och väger 38 kg. En lång kille!
    Även Theo är fast i den virtuella världen. Datorspel, x-box eller iPhone-spel dygnet runt om han fick välja.
    Förutom skolan spelar han piano och sjunger i kör.
    I skolan har han svårt att koncentrera sig, men på kören går det bra! Snart dags för utvecklingssamtal och vi får väl se om fröken kan komma på något sett att hålla kvar hans fokus lika bra som på körövningarna.
    Nu är det väldigt mycket övningar och konserter så jag är glad att de inte har så mycket läxor än! Tyvärr blir han åksjuk annars hade han kunnat göra läxorna i bilen, för det blir mycket skjutsande...
    Han har i alla fall inga problem att leka fortfarande. Slutar killar någonsin att leka med lego?

    Kul att läsa om alla barnen!
  14. 7
    Min lilla Theo blev nio år i slutet på februari.
    Han har hunnit att bli 148 cm lång och väger 38 kg. En lång kille!
    Även Theo är fast i den virtuella världen. Datorspel, x-box eller iPhone-spel dygnet runt om han fick välja.
    Förutom skolan spelar han piano och sjunger i kör.
    I skolan har han svårt att koncentrera sig, men på kören går det bra! Snart dags för utvecklingssamtal och vi får väl se om fröken kan komma på något sett att hålla kvar hans fokus lika bra som på körövningarna.
    Nu är det väldigt mycket övningar och konserter så jag är glad att de inte har så mycket läxor än! Tyvärr blir han åksjuk annars hade han kunnat göra läxorna i bilen, för det blir mycket skjutsande...
    Han har i alla fall inga problem att leka fortfarande. Slutar killar någonsin att leka med lego?

    Kul att läsa om alla barnen!

Liknande trådar

  1. Snart dags att gå på bio!
    By Trollmor in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-13, 16:43
  2. Snart kan jag ta en rejäl fylla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 20:38
  3. Dags att fylla upp barskåpet
    By bettsy in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 18:18
  4. Nu är det snart dags
    By pbsthlm in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 15:04
  5. Snart dags att fylla i ....
    By allice in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar