Bröllop med pengar i present.. - Sidan 2
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #21
    300kr i bidrag till bröllopsresa om jag gått själv på bröllop.
    500kr i bidrag till bröllopsresa om vi gått som par.
    1000kr i presentkort på Cervera fick brorsan.
    På alla tre bröllop fans önskemål om dessa olika bidrag, första brudtärna tryckte på lite om att det var det de önskade sig istället för en glasskål, men några summor har jag aldrig hört talas om.
    Jag hade låtit mannen avgöra. Pengar kan vara känsligt, i min släkt har det lett till en del osämja. Men jag hade nog försökt ge dem en piik...
  2. 21
    300kr i bidrag till bröllopsresa om jag gått själv på bröllop.
    500kr i bidrag till bröllopsresa om vi gått som par.
    1000kr i presentkort på Cervera fick brorsan.
    På alla tre bröllop fans önskemål om dessa olika bidrag, första brudtärna tryckte på lite om att det var det de önskade sig istället för en glasskål, men några summor har jag aldrig hört talas om.
    Jag hade låtit mannen avgöra. Pengar kan vara känsligt, i min släkt har det lett till en del osämja. Men jag hade nog försökt ge dem en piik...
  3. Medlem sedan
    Mar 2017
    #22
    Hej!

    Nu är det här ett tag sedan och ni löste det säkert på ett bra sätt Men det är alltid svårt det där med hur mycket man ska ge när någon önskar sig pengar....Att sätta ett minimumbelopp känns inte kul.

    Om någon kommer in på den här tråden och önskar sig bidrag så måste jag tipsa om myWeddingSolution!

    Min väninna ska nämligen på ett bröllop i sommar där brudparet önskar sig bidrag till bröllopsresan. Men istället för att be gästerna betala in pengar till ett bankkonto så har de skapat en presentlista på myWeddingSolution.com.

    Tydligen så kan man skapa en presentlista där utifrån vad man skulle vilja göra på sin bröllopsresa. Känns mycket mer personligt att kunna ge en upplevelse än pengar
  4. 22
    Hej!

    Nu är det här ett tag sedan och ni löste det säkert på ett bra sätt Men det är alltid svårt det där med hur mycket man ska ge när någon önskar sig pengar....Att sätta ett minimumbelopp känns inte kul.

    Om någon kommer in på den här tråden och önskar sig bidrag så måste jag tipsa om myWeddingSolution!

    Min väninna ska nämligen på ett bröllop i sommar där brudparet önskar sig bidrag till bröllopsresan. Men istället för att be gästerna betala in pengar till ett bankkonto så har de skapat en presentlista på myWeddingSolution.com.

    Tydligen så kan man skapa en presentlista där utifrån vad man skulle vilja göra på sin bröllopsresa. Känns mycket mer personligt att kunna ge en upplevelse än pengar
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Bröllop - pengar i present..
    By besvärad.. in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-19, 12:04
  2. Ge pengar i dop present?
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-26, 14:03
  3. pengar i present
    By cogitoQ in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 13:12
  4. Frågor om present till bröllop
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 22:05
  5. Pengar i present
    By Lite anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 21:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar