Fy farao vilken vecka!
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Fy farao vilken vecka!

    Började med att grabbarna blev förkylda förra måndagen.
    Natten till tisdag fick jag ringa hem sambon från jobbet och åka in till barnakuten med Ragnar eftersom hans astma medecin inte räckte till utan det blev in och inhalera igen. Blev inte inlagda denna gång utan fick åka hem vid kl 5. Borde inte ha kört bil då man är inte så allert efter att varit vaken ett dygn...
    Natten efter turades grabbarna om att hålla mig vaken.

    Och på Onsdagen var det dags att åka till akuten med Gösta som skrek rakt ut av smärta i öronen. Fick naturligtvis ingen medecin för det får man ju inte mot öroninflamation...

    Torsdagen blev det att åka till VC eftersom Gösta då haft feber och ont i 4 dagar. Nu blev det pencilin för att han hade jätteröda trummhinnor.

    Och nu kan man tro att det skulle vara färdigt med sjukhusbesök... Fast inte med mina ungar. Gösta fick nämligen på lördagkvällen försig att pappas morakniv såg spännande ut... Så det blev ett reält jack i tummen och en snabb resa till akuten igen. Blev ihop limmad för det var som tur var inte djupt men blödde som bara den och det såg ut som någon blivit mördad i vårt badrum...

    Så 3 resor till akuten och en till VC på en vecka! Nu får det vara nog!
    Själv känner jag mig som en våttrasa. Helt slut. Det har blivit nästan 3 veckor hemma för vård av barn eftersom de veckan innan hade magsjuka...
    Tror jag behöver resa bort några dagar och sova
  2. 1
    Fy farao vilken vecka! Började med att grabbarna blev förkylda förra måndagen.
    Natten till tisdag fick jag ringa hem sambon från jobbet och åka in till barnakuten med Ragnar eftersom hans astma medecin inte räckte till utan det blev in och inhalera igen. Blev inte inlagda denna gång utan fick åka hem vid kl 5. Borde inte ha kört bil då man är inte så allert efter att varit vaken ett dygn...
    Natten efter turades grabbarna om att hålla mig vaken.

    Och på Onsdagen var det dags att åka till akuten med Gösta som skrek rakt ut av smärta i öronen. Fick naturligtvis ingen medecin för det får man ju inte mot öroninflamation...

    Torsdagen blev det att åka till VC eftersom Gösta då haft feber och ont i 4 dagar. Nu blev det pencilin för att han hade jätteröda trummhinnor.

    Och nu kan man tro att det skulle vara färdigt med sjukhusbesök... Fast inte med mina ungar. Gösta fick nämligen på lördagkvällen försig att pappas morakniv såg spännande ut... Så det blev ett reält jack i tummen och en snabb resa till akuten igen. Blev ihop limmad för det var som tur var inte djupt men blödde som bara den och det såg ut som någon blivit mördad i vårt badrum...

    Så 3 resor till akuten och en till VC på en vecka! Nu får det vara nog!
    Själv känner jag mig som en våttrasa. Helt slut. Det har blivit nästan 3 veckor hemma för vård av barn eftersom de veckan innan hade magsjuka...
    Tror jag behöver resa bort några dagar och sova
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Huga, låter jobbigt på alla sätt och vis. Sömnbrist, oro och sjuka barn - tufft! Hoppas ni haft ert för ett tag nu.
  4. 2
    Huga, låter jobbigt på alla sätt och vis. Sömnbrist, oro och sjuka barn - tufft! Hoppas ni haft ert för ett tag nu.

Liknande trådar

  1. fy farao vilken dag...
    By Anonym in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-09, 21:18
  2. vilken vecka?
    By siempre1 in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 08:12
  3. Vilken j***a vecka
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 03:51
  4. Vilken vecka
    By Tiger_Lux in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 18:19
  5. Vilken vecka är jag nu?
    By Bullen in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 06:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar