enkät....
_1107 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    enkät....

    Hur har ni det?
    Slänger in några frågor och hoppas på att få igång sidan lite

    1) Hur gamla är era små just nu?

    2) Har det kommit några tänder ännu?

    3) Hur ser era matrutiner ut? Något era små gillar extra mycket/lite?

    4) Vad hittar ni på under dagarna?

    5) Hur ser sovrutinerna ut?

    6) Favorit leksak/snutte?

    7) Favorit lek?

    8) Favoritsång?

  2. 1
    enkät.... Hur har ni det?
    Slänger in några frågor och hoppas på att få igång sidan lite

    1) Hur gamla är era små just nu?

    2) Har det kommit några tänder ännu?

    3) Hur ser era matrutiner ut? Något era små gillar extra mycket/lite?

    4) Vad hittar ni på under dagarna?

    5) Hur ser sovrutinerna ut?

    6) Favorit leksak/snutte?

    7) Favorit lek?

    8) Favoritsång?

  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Mina svar

    1) Hur gamla är era små just nu?
    Blev 6månader 26/1 Så ca 6 månader och en vecka!

    2) Har det kommit några tänder ännu?
    Nope.. Men storasyrran var ett år när hon fick sin första, kanske Lilly tar efter henne.

    3) Hur ser era matrutiner ut? Något era små gillar extra mycket/lite?
    Helammas, men smakar mycket. ett mål gröt om dagen ska börja med två ordentliga mål om dagen. Lilly gillar allt vi äter, gillar inte barnmatsburk med kalops.

    4) Vad hittar ni på under dagarna?
    Promenerar, Leker på golvet..

    5) Hur ser sovrutinerna ut?
    Lilly sover vid 8.30- 11 sen 13-14.30 en gång runt 16.30 sen för kvällen 20.30 till 6.30/7

    6) Favorit leksak/snutte?
    Ingen direkt favorit, men tyglapparna på mjukisleksakerna!

    7) Favorit lek?
    Tittut och rörelsesånger

    8) Favoritsång?
    "Imse vimse spindel" och "Jag gick in i en affär"

  4. 2
    Mina svar

    1) Hur gamla är era små just nu?
    Blev 6månader 26/1 Så ca 6 månader och en vecka!

    2) Har det kommit några tänder ännu?
    Nope.. Men storasyrran var ett år när hon fick sin första, kanske Lilly tar efter henne.

    3) Hur ser era matrutiner ut? Något era små gillar extra mycket/lite?
    Helammas, men smakar mycket. ett mål gröt om dagen ska börja med två ordentliga mål om dagen. Lilly gillar allt vi äter, gillar inte barnmatsburk med kalops.

    4) Vad hittar ni på under dagarna?
    Promenerar, Leker på golvet..

    5) Hur ser sovrutinerna ut?
    Lilly sover vid 8.30- 11 sen 13-14.30 en gång runt 16.30 sen för kvällen 20.30 till 6.30/7

    6) Favorit leksak/snutte?
    Ingen direkt favorit, men tyglapparna på mjukisleksakerna!

    7) Favorit lek?
    Tittut och rörelsesånger

    8) Favoritsång?
    "Imse vimse spindel" och "Jag gick in i en affär"

  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Nasuns svar om lilla Snuttan!

    1) Hur gamla är era små just nu?

    Snart 7 månader (- fem dagar)!

    2) Har det kommit några tänder ännu?

    Nej!

    3) Hur ser era matrutiner ut? Något era små gillar extra mycket/lite?

    Snuttan vill helst amma men gröt går ganska bra. Vissa maträtter är också ok men många ratar hon :P

    4) Vad hittar ni på under dagarna?

    Vi myser hemma, går promenader, fixar och donar hemma, är med sonen som slutar 1, träffar kompisar, fikar, simmar osv

    5) Hur ser sovrutinerna ut?

    Snuttan sover ganska bra, äter sällan numera på natten, sover oftast från 8-8 ca fast jag matar henne innan jag lägger mig vid 11-12. Men hon vaknar till några gånger på natten. Sover några gånger på dagen också

    6) Favorit leksak/snutte?

    En röd räv från Ikea gillar hon riktigt mycket och bakmått :P

    7) Favorit lek?

    Tittut, riva ner kökshandduken, springa runt i gåstolen, bli kittlad på magen, när sonen busar med henne och när vi busar med henne

    8) Favoritsång?

    Hoffmaestros Highway Man är hennes absoluta favorit! Hon kan lyssna på den om och om igen hur länge som helst typ :P Men annars Trollmor, I ett hus, Imse vimse
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  6. 3
    Nasuns svar om lilla Snuttan! 1) Hur gamla är era små just nu?

    Snart 7 månader (- fem dagar)!

    2) Har det kommit några tänder ännu?

    Nej!

    3) Hur ser era matrutiner ut? Något era små gillar extra mycket/lite?

    Snuttan vill helst amma men gröt går ganska bra. Vissa maträtter är också ok men många ratar hon :P

    4) Vad hittar ni på under dagarna?

    Vi myser hemma, går promenader, fixar och donar hemma, är med sonen som slutar 1, träffar kompisar, fikar, simmar osv

    5) Hur ser sovrutinerna ut?

    Snuttan sover ganska bra, äter sällan numera på natten, sover oftast från 8-8 ca fast jag matar henne innan jag lägger mig vid 11-12. Men hon vaknar till några gånger på natten. Sover några gånger på dagen också

    6) Favorit leksak/snutte?

    En röd räv från Ikea gillar hon riktigt mycket och bakmått :P

    7) Favorit lek?

    Tittut, riva ner kökshandduken, springa runt i gåstolen, bli kittlad på magen, när sonen busar med henne och när vi busar med henne

    8) Favoritsång?

    Hoffmaestros Highway Man är hennes absoluta favorit! Hon kan lyssna på den om och om igen hur länge som helst typ :P Men annars Trollmor, I ett hus, Imse vimse
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Haha.. den där lilla röda räven gillade Lilly oxå

    Kul att höra om de små... men verkar vara svårt att få igång sidan
  8. 4
    Haha.. den där lilla röda räven gillade Lilly oxå

    Kul att höra om de små... men verkar vara svårt att få igång sidan
  9. Medlem sedan
    Sep 2011
    #5
    [QUOTE]Hur har ni det?
    Slänger in några frågor och hoppas på att få igång sidan lite

    1) Hur gamla är era små just nu?

    7 mån den 19 feb.

    2) Har det kommit några tänder ännu?

    Två tänder är uppe och fler är på gång misstänker jag av allt bitande

    3) Hur ser era matrutiner ut? Något era små gillar extra mycket/lite?

    Frukost-ammar, lunch-gröt, mellanmål-ammar, middag-majsochpotatis pure är favorit, kvällsmat-gröt och amma eller bara amma vissa kvällar.

    4) Vad hittar ni på under dagarna?

    Träffar kompisar, leker, sjunger, Lilly älskar när jag läser böcker för henne, hon älskar också att ligga i sin vagn så vi går ofta ut och promenerar. Leker med sina storasystrar efter skolan.

    5) Hur ser sovrutinerna ut?

    Sover ca 2 tim på dagen. Lägger sig vid ca 20:00 och sover till 07:00 då systrarna går upp. Lilly sover hela natten i egen säng och slutade äta på nätterna straxt efter 3 mån. Superlyxigt

    6) Favorit leksak/snutte?

    Snuttisarna, klossar, bitringar,

    7) Favorit lek?

    Sjunga, läsa böcker.

    8) Favoritsång?

    Rockspindel

    Utvecklingsmässigt så sitter Lilly utan stöd men vill inte vända på sig, hon säger mamma och pappa.
    3 Barnsmamma och Lärare
  10. 5
    [QUOTE]Hur har ni det?
    Slänger in några frågor och hoppas på att få igång sidan lite

    1) Hur gamla är era små just nu?

    7 mån den 19 feb.

    2) Har det kommit några tänder ännu?

    Två tänder är uppe och fler är på gång misstänker jag av allt bitande

    3) Hur ser era matrutiner ut? Något era små gillar extra mycket/lite?

    Frukost-ammar, lunch-gröt, mellanmål-ammar, middag-majsochpotatis pure är favorit, kvällsmat-gröt och amma eller bara amma vissa kvällar.

    4) Vad hittar ni på under dagarna?

    Träffar kompisar, leker, sjunger, Lilly älskar när jag läser böcker för henne, hon älskar också att ligga i sin vagn så vi går ofta ut och promenerar. Leker med sina storasystrar efter skolan.

    5) Hur ser sovrutinerna ut?

    Sover ca 2 tim på dagen. Lägger sig vid ca 20:00 och sover till 07:00 då systrarna går upp. Lilly sover hela natten i egen säng och slutade äta på nätterna straxt efter 3 mån. Superlyxigt

    6) Favorit leksak/snutte?

    Snuttisarna, klossar, bitringar,

    7) Favorit lek?

    Sjunga, läsa böcker.

    8) Favoritsång?

    Rockspindel

    Utvecklingsmässigt så sitter Lilly utan stöd men vill inte vända på sig, hon säger mamma och pappa.
  11. Medlem sedan
    Mar 2011
    #6
    Var tvungen kopiera frågorna för har totalt tappat minnet...

    1) Hur gamla är era små just nu?

    Ryan är född 7 aug, så just över 6månader.

    2) Har det kommit några tänder ännu?

    Nej inte som syns iaf, fast känner tre små piggar så snart är de väl här...

    3) Hur ser era matrutiner ut? Något era små gillar extra mycket/lite?

    Ammar mest, men äter gröt och en efterrätt vid 11 till frukost, och en liten portion morot, potatis eller nåt vid 17.Fast unge herrn har kommit på att han inte tycker om grönsaker längre (när han fick smaka på grejer i början gick allt ner). Han älskar katrinplommon, havregröt och hallon.

    4) Vad hittar ni på under dagarna?

    Ut på promenad eller spark-tur efter "frukost", om det inte är för kallt, kalla dagar leker vi hemma, läser böcker baby-gymmar, hälsar på folk..

    5) Hur ser sovrutinerna ut?

    Han sov nätterna igenom (12-13 timmar) från det han var 7 veckor och sov då bara lite på dagarna, men i drygt en månad har han vaknat flera gånger varje natt och ligger å tjattrar å skrattar, så nu sover han 45min-1h under promenaden och sedan ca två timmar på em. Testar just nu med lite välling på kvällen (som tillägg på amningen) tänkte se om han kanske börjar sova bättre igen...

    6) Favorit leksak/snutte?

    Han har två nalle-filtar och en mjukis kanin och någon av dem (gärna alla tre) måste vara med vid läggdags!
    På dagarna älskar han sina babygym, lilla bollhav och en sjungande kossa.

    7) Favorit lek?

    Sitta på golvet och kasta grejer och leka med speglar "läsa" böcker är också kul.

    8) Favoritsång?

    Äälskar Byggar Bob sången så den spelas flitigt då studsar han upp och ned på rumpan
    Vet inte hur han hörde den först...måste ha varit m pappa. Han blir överhuvudtaget lycklig när man sjunger.
  12. 6
    Var tvungen kopiera frågorna för har totalt tappat minnet...

    1) Hur gamla är era små just nu?

    Ryan är född 7 aug, så just över 6månader.

    2) Har det kommit några tänder ännu?

    Nej inte som syns iaf, fast känner tre små piggar så snart är de väl här...

    3) Hur ser era matrutiner ut? Något era små gillar extra mycket/lite?

    Ammar mest, men äter gröt och en efterrätt vid 11 till frukost, och en liten portion morot, potatis eller nåt vid 17.Fast unge herrn har kommit på att han inte tycker om grönsaker längre (när han fick smaka på grejer i början gick allt ner). Han älskar katrinplommon, havregröt och hallon.

    4) Vad hittar ni på under dagarna?

    Ut på promenad eller spark-tur efter "frukost", om det inte är för kallt, kalla dagar leker vi hemma, läser böcker baby-gymmar, hälsar på folk..

    5) Hur ser sovrutinerna ut?

    Han sov nätterna igenom (12-13 timmar) från det han var 7 veckor och sov då bara lite på dagarna, men i drygt en månad har han vaknat flera gånger varje natt och ligger å tjattrar å skrattar, så nu sover han 45min-1h under promenaden och sedan ca två timmar på em. Testar just nu med lite välling på kvällen (som tillägg på amningen) tänkte se om han kanske börjar sova bättre igen...

    6) Favorit leksak/snutte?

    Han har två nalle-filtar och en mjukis kanin och någon av dem (gärna alla tre) måste vara med vid läggdags!
    På dagarna älskar han sina babygym, lilla bollhav och en sjungande kossa.

    7) Favorit lek?

    Sitta på golvet och kasta grejer och leka med speglar "läsa" böcker är också kul.

    8) Favoritsång?

    Äälskar Byggar Bob sången så den spelas flitigt då studsar han upp och ned på rumpan
    Vet inte hur han hörde den först...måste ha varit m pappa. Han blir överhuvudtaget lycklig när man sjunger.
  13. Medlem sedan
    Jan 2011
    #7
    Jag hoppas också att det går att få igång sidan litegrann!

    Här är mina svar:


    1) Hur gamla är era små just nu?

    7 månader och en vecka på pricken idag.


    2) Har det kommit några tänder ännu?

    Nix. Har trott i över tre månader att det varit på gång, men icke.


    3) Hur ser era matrutiner ut? Något era små gillar extra mycket/lite?

    Frukost rätt sent till lilla sjusovaren, vid ca 11 - havregröt (max 3/4 portion), kompletterar med amning. Någon gång på em lite burkmat (kanske 1/3 burk). Kalops ratades med eftertryck här med, men Hipps maträtter funkar bra. På kvällen, när vi äter, får hon lite mat igen, max 1/3 burk och emellan målen ammas hon vid behov, jag har svårt att säga hur ofta. Hon älskar clementiner och banan. Och grädde... :-P Sammanfattningsvis kom vi aldrig igång med puréerna, men burkmat verkar funkar bättre, så då får hon det.

    4) Vad hittar ni på under dagarna?

    Leker på golvet, går promenader och nu på sistone har vi vid två tillfällen gått till öppna förskolan och så har vi börjat umgås med en annan mamma med lika gammal dotter.


    5) Hur ser sovrutinerna ut?

    Somnar efter midnatt med min tutte. Vaknar och vill snutta flera ggr under natten. Vaknar ca kl elva. Sover 2-3 ggr resten av dagen, mellan en halvtimme och ett par timmar åt gången. Kan bara somna vid rutten, i barnvagn eller i bilstolen, aldrig själv och sover med mig. hon har en väldigt dekorativ och oanvänd spjälsäng. :-P

    6) Favorit leksak/snutte?

    Lilla My-skallran är poppis.


    7) Favorit lek?

    Låtsasnysa, låtsashosta, kittlas, tittut och undersöka sin spegelbild.


    8) Favoritsång?

    En kulen natt.
  14. 7
    Jag hoppas också att det går att få igång sidan litegrann!

    Här är mina svar:


    1) Hur gamla är era små just nu?

    7 månader och en vecka på pricken idag.


    2) Har det kommit några tänder ännu?

    Nix. Har trott i över tre månader att det varit på gång, men icke.


    3) Hur ser era matrutiner ut? Något era små gillar extra mycket/lite?

    Frukost rätt sent till lilla sjusovaren, vid ca 11 - havregröt (max 3/4 portion), kompletterar med amning. Någon gång på em lite burkmat (kanske 1/3 burk). Kalops ratades med eftertryck här med, men Hipps maträtter funkar bra. På kvällen, när vi äter, får hon lite mat igen, max 1/3 burk och emellan målen ammas hon vid behov, jag har svårt att säga hur ofta. Hon älskar clementiner och banan. Och grädde... :-P Sammanfattningsvis kom vi aldrig igång med puréerna, men burkmat verkar funkar bättre, så då får hon det.

    4) Vad hittar ni på under dagarna?

    Leker på golvet, går promenader och nu på sistone har vi vid två tillfällen gått till öppna förskolan och så har vi börjat umgås med en annan mamma med lika gammal dotter.


    5) Hur ser sovrutinerna ut?

    Somnar efter midnatt med min tutte. Vaknar och vill snutta flera ggr under natten. Vaknar ca kl elva. Sover 2-3 ggr resten av dagen, mellan en halvtimme och ett par timmar åt gången. Kan bara somna vid rutten, i barnvagn eller i bilstolen, aldrig själv och sover med mig. hon har en väldigt dekorativ och oanvänd spjälsäng. :-P

    6) Favorit leksak/snutte?

    Lilla My-skallran är poppis.


    7) Favorit lek?

    Låtsasnysa, låtsashosta, kittlas, tittut och undersöka sin spegelbild.


    8) Favoritsång?

    En kulen natt.
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Åh vad kul att läsa lite om era små Lilly sover oxå bara i vagn, bilbarnstol eller vid bröstet.. Hmmm så var min stora tjej oxå och hon sov med mig tills hon var 8år... Tror jag ska börja hårdträna Lilly nu
  16. 8
    Åh vad kul att läsa lite om era små Lilly sover oxå bara i vagn, bilbarnstol eller vid bröstet.. Hmmm så var min stora tjej oxå och hon sov med mig tills hon var 8år... Tror jag ska börja hårdträna Lilly nu
  17. Medlem sedan
    Jun 2011
    #9
    1) Hur gamla är era små just nu? 10, 5 månader

    2) Har det kommit några tänder ännu? alla 8 framtänderna

    3) Hur ser era matrutiner ut? Något era små gillar extra mycket/lite? äter 5 gånger per dag. Tycker inte om bitar i maten. Ris åker ut direkt, pasta går ibland. Kötttärningar eller morotsbitar sugs rena och spottas ut. Alla pureer älskas. Hipps 6 mån mat, eller Nestles lax och potatismos.

    4) Vad hittar ni på under dagarna? Gick på babysim under våren, men nu är vi bara hemma. Hugo är med i tvättstugan och i köket. Han älskar dammsugarslangen, men bäst är det om man kan vara ute hela dagen.

    5) Hur ser sovrutinerna ut? Han kan inte bestämma sig. han butte för ett tag sen och vaknade 7, sov 11-13 och 16-17
    men de senadet dagarna har han somnat redan strax efter 9 och sover 1,5 timme sen är han supertrött vid 2maten och däckar direkt efter. på kvällen badar vi 19.30 och sen välling vid 20 han somnar i famnen och läggs sedan i egen säng. Han sover ibland hela natten och ibland behöver han lite närhet vid 3 tiden för att somna om. Då sover han i vår säng tills vi vaknar vid 7

    6) Favorit leksak/snutte? 3 vånings fruktfat

    7) Favorit lek? Bli jagad av krypande mamma

    8) Favoritsång? Black Ingvars variant på Emil, då diggar han. Somnar bäst till Trollmor
  18. 9
    1) Hur gamla är era små just nu? 10, 5 månader

    2) Har det kommit några tänder ännu? alla 8 framtänderna

    3) Hur ser era matrutiner ut? Något era små gillar extra mycket/lite? äter 5 gånger per dag. Tycker inte om bitar i maten. Ris åker ut direkt, pasta går ibland. Kötttärningar eller morotsbitar sugs rena och spottas ut. Alla pureer älskas. Hipps 6 mån mat, eller Nestles lax och potatismos.

    4) Vad hittar ni på under dagarna? Gick på babysim under våren, men nu är vi bara hemma. Hugo är med i tvättstugan och i köket. Han älskar dammsugarslangen, men bäst är det om man kan vara ute hela dagen.

    5) Hur ser sovrutinerna ut? Han kan inte bestämma sig. han butte för ett tag sen och vaknade 7, sov 11-13 och 16-17
    men de senadet dagarna har han somnat redan strax efter 9 och sover 1,5 timme sen är han supertrött vid 2maten och däckar direkt efter. på kvällen badar vi 19.30 och sen välling vid 20 han somnar i famnen och läggs sedan i egen säng. Han sover ibland hela natten och ibland behöver han lite närhet vid 3 tiden för att somna om. Då sover han i vår säng tills vi vaknar vid 7

    6) Favorit leksak/snutte? 3 vånings fruktfat

    7) Favorit lek? Bli jagad av krypande mamma

    8) Favoritsång? Black Ingvars variant på Emil, då diggar han. Somnar bäst till Trollmor

Liknande trådar

  1. Jag gör en enkät nu på studs...Ego enkät
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 20:56
  2. Ny enkät
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 18:12
  3. Enkät
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 15:17
  4. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  5. Vem är du-enkät...
    By ---Cami--- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 19:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar