Behöver sömn!!!!!!
_1108 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 2011
    #1

    Behöver sömn!!!!!!

    Jag har en envis liten son på snart 6 månader som fortfarande inte sover hela nätter han vaknar ca 2-3 ggr/natt. Innan detta så åt han varannan timme på natten men jag bestämde mig för att få han och sluta äta och det gick hur lätt som helst med tanke på att han är inte hungrig på nätterna utan är ute efter närhet så när han vaknar mitt på natten lyfter jag över honom i vår säng och han somnar om igen snabbt. Men sedan vaknar han väldigt ofta och somnar om när jag stiger upp och ger han lite vatten, vaggar honom, stryker på kinden osv och detta kan ta ett tag och jag börjar bli så less på att inte få sova, han verkar sova väldigt lätt för så fort vi rör oss i sängen så vaknar han. Så det gäller att ligga rätt så still. Någon som har något tips på hur jag kan få min lille grabb att sova?
  2. 1
    Behöver sömn!!!!!! Jag har en envis liten son på snart 6 månader som fortfarande inte sover hela nätter han vaknar ca 2-3 ggr/natt. Innan detta så åt han varannan timme på natten men jag bestämde mig för att få han och sluta äta och det gick hur lätt som helst med tanke på att han är inte hungrig på nätterna utan är ute efter närhet så när han vaknar mitt på natten lyfter jag över honom i vår säng och han somnar om igen snabbt. Men sedan vaknar han väldigt ofta och somnar om när jag stiger upp och ger han lite vatten, vaggar honom, stryker på kinden osv och detta kan ta ett tag och jag börjar bli så less på att inte få sova, han verkar sova väldigt lätt för så fort vi rör oss i sängen så vaknar han. Så det gäller att ligga rätt så still. Någon som har något tips på hur jag kan få min lille grabb att sova?
  3. Medlem sedan
    May 2011
    #2
    Våran son va likadan, men vi behövde aldrig ta upp han bara ge han nappen och snutten så somnade han om. Men han vaknade precis som din son så fort man vände sig för ljudligt i sängen. Men så en kväll flyttade jag in spjälsängen till han blivande rum, skulle se om det gick. Tycker egentligen att det är för tidigt. Men han sov från 19 till 06:15 utan att jag behövde gå upp en ända gång. Så antagligen blev han störd av oss och är lättväckt. Så nu sovar i eget rum och det är sällan jag behöver gå in till han på natten
  4. 2
    Våran son va likadan, men vi behövde aldrig ta upp han bara ge han nappen och snutten så somnade han om. Men han vaknade precis som din son så fort man vände sig för ljudligt i sängen. Men så en kväll flyttade jag in spjälsängen till han blivande rum, skulle se om det gick. Tycker egentligen att det är för tidigt. Men han sov från 19 till 06:15 utan att jag behövde gå upp en ända gång. Så antagligen blev han störd av oss och är lättväckt. Så nu sovar i eget rum och det är sällan jag behöver gå in till han på natten
  5. Michelle86
    #3
    Vår son sov jättebra från början, hela natten sedan han var en vecka gammal. Men runt tre månaders ålder så började han göra som din son. Jag provade då också att flytta in honom i sitt egna rum istället och det fungerade superbra.
    Kanske har du redan provat detta men om inte så försök lära honom att somna själv. Kan han det och vaknar till på natten så kan han komma till ro igen själv. Börja med det på dagen och sen när han kan det så gör du det på kvällen. Jag har en nattningsritual jag kör på kvällen m bad och flaskan. Sen sjunger jag en sång och kramar och pussar på honom ett par min sen lägger jag honom i sängen och går ut. Tänk på att det ska vara mörkt, jag har en liten nattlampa tänd. Sen somnar han oftast inom ett par min. Ibland kan jag höra honom ligga och snacka lite k en kvart innan det blir tyst. Han är 5 månader nu och sover mellan 18.30 och 06 (med undantag så klart!).
    Lycka till! Sömn behöver man!
  6. 3
    Vår son sov jättebra från början, hela natten sedan han var en vecka gammal. Men runt tre månaders ålder så började han göra som din son. Jag provade då också att flytta in honom i sitt egna rum istället och det fungerade superbra.
    Kanske har du redan provat detta men om inte så försök lära honom att somna själv. Kan han det och vaknar till på natten så kan han komma till ro igen själv. Börja med det på dagen och sen när han kan det så gör du det på kvällen. Jag har en nattningsritual jag kör på kvällen m bad och flaskan. Sen sjunger jag en sång och kramar och pussar på honom ett par min sen lägger jag honom i sängen och går ut. Tänk på att det ska vara mörkt, jag har en liten nattlampa tänd. Sen somnar han oftast inom ett par min. Ibland kan jag höra honom ligga och snacka lite k en kvart innan det blir tyst. Han är 5 månader nu och sover mellan 18.30 och 06 (med undantag så klart!).
    Lycka till! Sömn behöver man!

Liknande trådar

  1. Hur lite sömn behöver man?
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 07:51
  2. Behöver många råd om sömn!
    By Malin m.Elias&Malte in forum _0605 Majbarn
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 16:26
  3. Behöver lite input ang sömn
    By Minama in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 20:10
  4. Ta sej den sömn de behöver....
    By -LillaMy- in forum Bebissnack
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 00:21
  5. Behöver verkligen råd igen (sömn)
    By UKU-naut in forum Föräldraskap
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar