Torra händer efter förlossningen- Hjälp!
_1112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Torra händer efter förlossningen- Hjälp!

    Måste fråga om någon vet vad man kan göra, jag har fått så jättetorra händer (håret är också torrare) nu efter förlossningen. Har ju aldrig haft det förut.

    Men nu är det hemskt, det blir så torrt att det blir sprickor och blöder från händerna. Fingertopparna är väldigt torra med. Känns ju viktigt nu att inte låta en sådan sak hindra mig från att njuta av den här i övrigt underbara tiden.
  2. 1
    Torra händer efter förlossningen- Hjälp! Måste fråga om någon vet vad man kan göra, jag har fått så jättetorra händer (håret är också torrare) nu efter förlossningen. Har ju aldrig haft det förut.

    Men nu är det hemskt, det blir så torrt att det blir sprickor och blöder från händerna. Fingertopparna är väldigt torra med. Känns ju viktigt nu att inte låta en sådan sak hindra mig från att njuta av den här i övrigt underbara tiden.
  3. Medlem sedan
    Feb 2009
    #2
    Jag är också jättetorr men brukar vara det så här års. Jag använder en klick hudsalva mot torr hud typ decubal som jag blandar med lika stor mängd olivolja och smörjer in. Funkar jättebra. Ta flera ggr/dag i början när du är som torrast. Håret behöver kanske nån inpackning men till hårbotten finns jättebra produkter på Apoteket, typ fukt som appliceras i hårbotten, kolla hud hyllan.
    Hoppas det löser sig.
    Mvh gustavsbergskan
  4. 2
    Jag är också jättetorr men brukar vara det så här års. Jag använder en klick hudsalva mot torr hud typ decubal som jag blandar med lika stor mängd olivolja och smörjer in. Funkar jättebra. Ta flera ggr/dag i början när du är som torrast. Håret behöver kanske nån inpackning men till hårbotten finns jättebra produkter på Apoteket, typ fukt som appliceras i hårbotten, kolla hud hyllan.
    Hoppas det löser sig.
    Mvh gustavsbergskan
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    har precis som du jättetorra händer och fingertoppar, men sen vill/kan man ju inte smörja in sig hela tiden när man pysslar med den *lilla*
    Själv smörjer jag med hellosan fotsalva har gjort susen för mina händer!
  6. 3
    har precis som du jättetorra händer och fingertoppar, men sen vill/kan man ju inte smörja in sig hela tiden när man pysslar med den *lilla*
    Själv smörjer jag med hellosan fotsalva har gjort susen för mina händer!

Liknande trådar

  1. torra händer!!
    By emwi o pyret in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 12:07
  2. Torra händer...
    By Lurpan in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 16:21
  3. Torra händer...
    By liwe in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 15:29
  4. Torra händer?
    By Graboid in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 23:41
  5. Torra händer?
    By Rivjärnshanden in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 13:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar