Hård i magen!
_1108 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    Hård i magen!

    Min dotter Lina som nu är 6månader gammal är hård imagen.
    Vi har börjat med mild havrevälling men endast på natten då hon
    är mättare längre och kan då sova längre med.
    Men nu är hon hård i magen, bajsar hårdt bajs och grinig när hon ska bajsa.

    Några tips om hur man kan hjälpa henne?
  2. 1
    Hård i magen! Min dotter Lina som nu är 6månader gammal är hård imagen.
    Vi har börjat med mild havrevälling men endast på natten då hon
    är mättare längre och kan då sova längre med.
    Men nu är hon hård i magen, bajsar hårdt bajs och grinig när hon ska bajsa.

    Några tips om hur man kan hjälpa henne?
  3. Medlem sedan
    Dec 2010
    #2
    Hej!
    Vår son har vart jättehård i magen, och då har vi fått många bra tips. Bland annat katrinplommon, katrinplommonjuice, frukt så som päron äpple, sedan har vi vart tvugna att hjälpa honom att bajsa med hjälp av en termometer, genom att föra in den lite försiktigt i rumpan och liksom reta, och sedan pilla ut bajset när de vart på väg, men dock väldigt försiktigt!
    Våran sons mage fungerar jättebra bra nu då vi ger honom en liten mängd katrinplommon varje dag!

    Hoppas de löser sig
  4. 2
    Hej!
    Vår son har vart jättehård i magen, och då har vi fått många bra tips. Bland annat katrinplommon, katrinplommonjuice, frukt så som päron äpple, sedan har vi vart tvugna att hjälpa honom att bajsa med hjälp av en termometer, genom att föra in den lite försiktigt i rumpan och liksom reta, och sedan pilla ut bajset när de vart på väg, men dock väldigt försiktigt!
    Våran sons mage fungerar jättebra bra nu då vi ger honom en liten mängd katrinplommon varje dag!

    Hoppas de löser sig
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Man kan oxå blanda lite päronpuré i vällingen!
    Men plomonpuré dagligen är nog bäst tycker jag, jag ger en liten klick till gröten varje kväll...
  6. 3
    Man kan oxå blanda lite päronpuré i vällingen!
    Men plomonpuré dagligen är nog bäst tycker jag, jag ger en liten klick till gröten varje kväll...
  7. Medlem sedan
    May 2011
    #4
    min son hade också jäte problem med det när han var mindre.
    det finns en del olika saker man kan ge. messmör ( kan blandas ner i vällingen) och kiwi funderade bäst på honom samt att vi gav honom majs välling som är väldigt milt för magen.
  8. 4
    min son hade också jäte problem med det när han var mindre.
    det finns en del olika saker man kan ge. messmör ( kan blandas ner i vällingen) och kiwi funderade bäst på honom samt att vi gav honom majs välling som är väldigt milt för magen.
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    Alltså vi fick Movicol utskrivet till vår dotter, ett pulver man kan blanda ner i maten, det är helt fantastiskt, inga andra biverkningar än mängden avföring som kommer ut, så det gäller att "hitta" rätt mängd för just sitt barn. För mycket pulver och de sk*** från naveln till skulderbladen...vilket min man fick erfara ...och det är därför vi nu håller på och försöker ställa in dosen lite bättre, riktigt så bra behöver den inte fungera *S*

    Medicinen fungerar som så att den verksamma molekylen fäster på avföringsklumparna, vattenmolekyler fäster på medicinmolekylerna och sen mjukar det upp bajset som då blir lättare att få ut.

    Fick det utskrivet av en läkare. Prata med bvc är mitt förslag.
  10. 5
    Alltså vi fick Movicol utskrivet till vår dotter, ett pulver man kan blanda ner i maten, det är helt fantastiskt, inga andra biverkningar än mängden avföring som kommer ut, så det gäller att "hitta" rätt mängd för just sitt barn. För mycket pulver och de sk*** från naveln till skulderbladen...vilket min man fick erfara ...och det är därför vi nu håller på och försöker ställa in dosen lite bättre, riktigt så bra behöver den inte fungera *S*

    Medicinen fungerar som så att den verksamma molekylen fäster på avföringsklumparna, vattenmolekyler fäster på medicinmolekylerna och sen mjukar det upp bajset som då blir lättare att få ut.

    Fick det utskrivet av en läkare. Prata med bvc är mitt förslag.

Liknande trådar

  1. hård i magen
    By minica in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 07:03
  2. Hård i magen
    By Mammahaj in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 23:09
  3. Hård i magen
    By stjärnablå in forum _1106 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 09:45
  4. Hård i magen
    By Johan8105 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 22:00
  5. Hård i magen?
    By annelit in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 13:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar