Halsbränna medicin?
_1206 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2011
    #1

    Halsbränna medicin?

    Nu har jag fått halsbränna om eftermiddagarna och kvällarna. Trist! Men hade det förra graviditeten med och det känns väl ändå som en "okej" komplikation i jämförelse med annat. Men finns det någon medicin mot det som man får ta även som gravid?
  2. 1
    Halsbränna medicin? Nu har jag fått halsbränna om eftermiddagarna och kvällarna. Trist! Men hade det förra graviditeten med och det känns väl ändå som en "okej" komplikation i jämförelse med annat. Men finns det någon medicin mot det som man får ta även som gravid?
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    omeprazol finns receptfritt på apoteket, dom är riktigt bra...ska vara okej...vill man ha något mildare kan man få novaluzid, skön om man ex vaknar med känsla av ont i halsen för den är flytande
  4. 2
    omeprazol finns receptfritt på apoteket, dom är riktigt bra...ska vara okej...vill man ha något mildare kan man få novaluzid, skön om man ex vaknar med känsla av ont i halsen för den är flytande
  5. Medlem sedan
    Oct 2011
    #3
    Tack, ska förbi apoteket imorgon!
  6. 3
    Tack, ska förbi apoteket imorgon!
  7. Medlem sedan
    Mar 2011
    #4
    Samma här, usch!! Provade Gaviscon efter rekommendation, men det är så fruktansvärt äckligt så det går inte svälja. Vanliga samarin tuggtabletter med mintsmak funkar utmärkt för min del!
  8. 4
    Samma här, usch!! Provade Gaviscon efter rekommendation, men det är så fruktansvärt äckligt så det går inte svälja. Vanliga samarin tuggtabletter med mintsmak funkar utmärkt för min del!
  9. Medlem sedan
    Oct 2011
    #5
    Jag köpte Novaluzid idag, får se om det hjälper
  10. 5
    Jag köpte Novaluzid idag, får se om det hjälper
  11. Medlem sedan
    May 2008
    #6
    Jag levde halva förra graviditeten på Novalucol mint tuggtabletter. Tyckte det fungerade bra mot halsbrännan och smakade helt ok.

    Stor varning för Gaviscon tabletter, mår man inte illa innan så vill man garanterat kräkas när man ska försöka svälja dem. Vet inte om lösningen är bättre men tabletterna är vidriga!
  12. 6
    Jag levde halva förra graviditeten på Novalucol mint tuggtabletter. Tyckte det fungerade bra mot halsbrännan och smakade helt ok.

    Stor varning för Gaviscon tabletter, mår man inte illa innan så vill man garanterat kräkas när man ska försöka svälja dem. Vet inte om lösningen är bättre men tabletterna är vidriga!
  13. Medlem sedan
    Oct 2011
    #7
    Verkar hjälpa! Fick halsbränna som ett brev på posten när klockan närmade sig 17.. får alltid på kvällen pang bom.. tog en sådant där tuggtablett.. och efter några minuter försvann det och är fortfarande borta. Bra!!
  14. 7
    Verkar hjälpa! Fick halsbränna som ett brev på posten när klockan närmade sig 17.. får alltid på kvällen pang bom.. tog en sådant där tuggtablett.. och efter några minuter försvann det och är fortfarande borta. Bra!!
  15. Medlem sedan
    Feb 2012
    #8
    Ingen som har bra tips på huskurer mot halsbränna, har börjat få det nu och känner att samarin hjälper men tänkte att det finns nått som man ändå har hemma som skulle funka lika bra. Blev rekomenderad knäckebröd av min bm, men inatt när jag vaknade av halsbrännan och var å hämtade lite för att knapra, så insåg jag att det även blir mycket mysiga smulor i sängen med av det + att hunden ville umgås med matte å tigga. Så tips nån?
  16. 8
    Ingen som har bra tips på huskurer mot halsbränna, har börjat få det nu och känner att samarin hjälper men tänkte att det finns nått som man ändå har hemma som skulle funka lika bra. Blev rekomenderad knäckebröd av min bm, men inatt när jag vaknade av halsbrännan och var å hämtade lite för att knapra, så insåg jag att det även blir mycket mysiga smulor i sängen med av det + att hunden ville umgås med matte å tigga. Så tips nån?

Liknande trådar

  1. Halsbränna
    By L0ved in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 04:13
  2. Halsbränna!!!
    By deony in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 10:10
  3. Halsbränna?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 12:35
  4. Halsbränna. Blanda medicin..
    By Draken. in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 17:42
  5. Halsbränna!!??
    By Ali-6barn in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 18:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar