vårda cancer drabbad anhörig
Allvarligt sjuka
  1. Anonym
    #1

    vårda cancer drabbad anhörig

    En anhörig har fått cancer och jag undrar om någon av er har varit anhörig vårdare eller vad det kan kallas. Hon ska starta sin behandling om ett par veckor och jag vet inte hur hon kommer att må men känner att jag vill kunna stötta henne vid behandlingar och sköta hemmet. Men kan man på nåt sätt vara ledig från jobbet med nån sorts ersättning från kommun eller FK? Eller måste den anhöriga var så sjuk att det är mer i livets slut?
  2. 1
    vårda cancer drabbad anhörig En anhörig har fått cancer och jag undrar om någon av er har varit anhörig vårdare eller vad det kan kallas. Hon ska starta sin behandling om ett par veckor och jag vet inte hur hon kommer att må men känner att jag vill kunna stötta henne vid behandlingar och sköta hemmet. Men kan man på nåt sätt vara ledig från jobbet med nån sorts ersättning från kommun eller FK? Eller måste den anhöriga var så sjuk att det är mer i livets slut?
  3. Anonym
    #2

    närståendepenning

    Sök på närståendepenning och läs på vilka regler som gäller. Det sköts via FK. Det krävs läkarintyg för detta. Det behöver nog inte vara omedelbart i livets slut, men om cancern anses vara behandlingsbar, så kanske man inte kan söka. Tror också att jag nyligen hörde någon som sade att det inte kan delas av flera anhöriga. Men som sagt, bäst du läser själv vad som gäller.
  4. 2
    närståendepenning Sök på närståendepenning och läs på vilka regler som gäller. Det sköts via FK. Det krävs läkarintyg för detta. Det behöver nog inte vara omedelbart i livets slut, men om cancern anses vara behandlingsbar, så kanske man inte kan söka. Tror också att jag nyligen hörde någon som sade att det inte kan delas av flera anhöriga. Men som sagt, bäst du läser själv vad som gäller.
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Jo det kan delas av flera olika anhöriga eller kompisar för den delen. Vem som helst får den sjuke ge dagarna till och man har totalt 100 dagar. Har för mig som du att det bara gäller sjukdomar som inte är behandlingsbara, men man behöver inte vara döende direkt.
  6. 3
    Jo det kan delas av flera olika anhöriga eller kompisar för den delen. Vem som helst får den sjuke ge dagarna till och man har totalt 100 dagar. Har för mig som du att det bara gäller sjukdomar som inte är behandlingsbara, men man behöver inte vara döende direkt.

Liknande trådar

  1. Vårda storasyskon efteråt?
    By orolig för storebror in forum Förlossning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 16:08
  2. Vårda kärleken..
    By Mian m7 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 15:41
  3. Att vårda relationen/passionen
    By Salander in forum Kärlek & relationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 10:40
  4. Tur att man måste ha ett vårda
    By Anki33 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 12:42
  5. Vårda kärleken
    By Sanna med Paula + lill*n v.34 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 07:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar