RÅD! ni som läst Liza Marklund....
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    RÅD! ni som läst Liza Marklund....

    Böckerna om Annika Bengtzon ska jag läsa och jag undrar om ni rekommenderar att läsa dem i kronologisk ordning ELLER som dom är utgivna?

    jag har sett filmerna men i höstas läste jag Nobels testamente som jag fick i julklapp för flera år sen och insåg att jag vill läsa alla böcker om Annika och nu har jag de flesta( 2fattas).

    började på sprängaren (läst typ 1kapitel) men funderar nu om det är bättre att läsa dem i kronologisk ordning.

    vad tycker ni?
    Orcid the Greatest
  2. 1
    RÅD! ni som läst Liza Marklund.... Böckerna om Annika Bengtzon ska jag läsa och jag undrar om ni rekommenderar att läsa dem i kronologisk ordning ELLER som dom är utgivna?

    jag har sett filmerna men i höstas läste jag Nobels testamente som jag fick i julklapp för flera år sen och insåg att jag vill läsa alla böcker om Annika och nu har jag de flesta( 2fattas).

    började på sprängaren (läst typ 1kapitel) men funderar nu om det är bättre att läsa dem i kronologisk ordning.

    vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    "Fallen" klaras ju upp i varje bok men hennes livshistoria följer man ju utvecklingen av kronologiskt.
  4. 2
    "Fallen" klaras ju upp i varje bok men hennes livshistoria följer man ju utvecklingen av kronologiskt.
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    precis det är det jag menar hennes liv är det bättre att läsa dem i kronologisk ordning?
  6. 3
    precis det är det jag menar hennes liv är det bättre att läsa dem i kronologisk ordning?
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Jag har missat någon bok bok och hoppat, då kan det hänvisas till nåt från den bok man missat men inte så att man tappar tråden helt. Så vill du se helheten och inte hoppa då läser du dem i kronologisk ordning.
    Vilka böcker saknar du?
  8. 4
    Jag har missat någon bok bok och hoppat, då kan det hänvisas till nåt från den bok man missat men inte så att man tappar tråden helt. Så vill du se helheten och inte hoppa då läser du dem i kronologisk ordning.
    Vilka böcker saknar du?
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    bok bok?Hur bidde det där?
  10. 5
    bok bok?Hur bidde det där?
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    prime time och röde vargen fattas. hittade studio sex idag på loppisen

    jag läste mycket förr och kunde ha typ 5böcker igång samtidigt men efter min krasch så har det tagit många år innan ajg orkade börja försöka läsa och i sommar var mitt mål att läsa en bok och ajg tror ajg hann med 3-4st
    men jag har fortfarande lite svårt att minnas saker och jag är väldigt fokuserad på detaljer och det kan bli lite frustrerande så jag funderar på vilken ordning är lättast att hålla reda på
    fast ajg minns nobels testamente ganska bra (hur det är i hennes äktenskap).
  12. 6
    prime time och röde vargen fattas. hittade studio sex idag på loppisen

    jag läste mycket förr och kunde ha typ 5böcker igång samtidigt men efter min krasch så har det tagit många år innan ajg orkade börja försöka läsa och i sommar var mitt mål att läsa en bok och ajg tror ajg hann med 3-4st
    men jag har fortfarande lite svårt att minnas saker och jag är väldigt fokuserad på detaljer och det kan bli lite frustrerande så jag funderar på vilken ordning är lättast att hålla reda på
    fast ajg minns nobels testamente ganska bra (hur det är i hennes äktenskap).
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7
    Då kan det vara en bra ide att köra dem kronologiskt.
    Undrar om de ligger här hemma,risken är stor att de är på landet. Sträckläser böcker när jag är ledig, sällan när det är vardag. Ska kolla,hojtar om nån av de ligger här hemma.
  14. 7
    Då kan det vara en bra ide att köra dem kronologiskt.
    Undrar om de ligger här hemma,risken är stor att de är på landet. Sträckläser böcker när jag är ledig, sällan när det är vardag. Ska kolla,hojtar om nån av de ligger här hemma.
  15. Medlem sedan
    Aug 2009
    #8
    Jag tycker inte de ska läsas alls. Bokbål är underskattat. =)
  16. 8
    Jag tycker inte de ska läsas alls. Bokbål är underskattat. =)
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9
    Håller med om att det finns avsevärt bättre böcker,men smaken är som baken.
  18. 9
    Håller med om att det finns avsevärt bättre böcker,men smaken är som baken.
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10
    beror på vad du tycker är viktigast. Annikas utveckling och personliga liv eller kriminalfallen. vill du följa en komlicerad persons utveckling - läs i ordning, absolut.
    Vi har allt, men det är också allt vi har.
    Ole Paus

    Återinför Friåret!
  20. 10
    beror på vad du tycker är viktigast. Annikas utveckling och personliga liv eller kriminalfallen. vill du följa en komlicerad persons utveckling - läs i ordning, absolut.
  21. Medlem sedan
    Oct 1999
    #11
    Har man mycket tid över så kan man läsa marklund. Annars kan man skita i det totalt. Jag avskyr Liza Marklund....
  22. 11
    Har man mycket tid över så kan man läsa marklund. Annars kan man skita i det totalt. Jag avskyr Liza Marklund....

Liknande trådar

  1. Liza marklund
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 21:27
  2. Liza Marklund
    By SilverWing in forum Hem & fritid
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 19:52
  3. läst ut livstid, liza marklund
    By parisullis in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 15:35
  4. Liza Marklund
    By Ancis in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 08:20
  5. Ny Liza Marklund
    By Tinalina in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 16:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar