Örontermometer är ju ingen höjdare.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Örontermometer är ju ingen höjdare.

    den nya termometern visar ibland 35,1, ibalnd 35, 5, så jag har ingen aning om dotter kanske har feber.
    Jag tror varken hennes eller mina öron är anpassade efter denna uppfinning,

    eller också så har vi blivit väldigt kalla av oss.
  2. 1
    Örontermometer är ju ingen höjdare. den nya termometern visar ibland 35,1, ibalnd 35, 5, så jag har ingen aning om dotter kanske har feber.
    Jag tror varken hennes eller mina öron är anpassade efter denna uppfinning,

    eller också så har vi blivit väldigt kalla av oss.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    De är helt värdelösa *punkt*
  4. 2
    De är helt värdelösa *punkt*
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    det är en konst att mäta temp i öronen. dels så måste man se till att få en örontemp som har någon slags kvalitet och är något att ha (finns många dåliga), dels så måste man veta exakt hur man gör, dvs att man måste hålla örat i ett stadigt grepp och dra i det så att öronkanalen blir rak och sen hur långt man skall skjuta in tempen i örat och hur man skall rikta den. Och naturligtvis göra likadant varje gång. Så det e inte så lätt. Men med en bra örontemp och lite övning så brukar man få stabilare resultat.
  6. 3
    det är en konst att mäta temp i öronen. dels så måste man se till att få en örontemp som har någon slags kvalitet och är något att ha (finns många dåliga), dels så måste man veta exakt hur man gör, dvs att man måste hålla örat i ett stadigt grepp och dra i det så att öronkanalen blir rak och sen hur långt man skall skjuta in tempen i örat och hur man skall rikta den. Och naturligtvis göra likadant varje gång. Så det e inte så lätt. Men med en bra örontemp och lite övning så brukar man få stabilare resultat.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Jag tittar på bilden, och drar i örat tills dottern skriker. Inte blev det bättre av det.
  8. 4
    Jag tittar på bilden, och drar i örat tills dottern skriker. Inte blev det bättre av det.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Jag har gett upp örontempen och kör muntemp... då få gånger jag använder febertermometer alls (ännu en fördel med att barnen blir större).
  10. 5
    Jag har gett upp örontempen och kör muntemp... då få gånger jag använder febertermometer alls (ännu en fördel med att barnen blir större).
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    i armhålan brukade jga mäta. Det tar ju tid, men det funkade utan större protester, och dög i presision .
  12. 6
    i armhålan brukade jga mäta. Det tar ju tid, men det funkade utan större protester, och dög i presision .
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    själv kör jag nästan uteslutande puss på pannan varianten hemma. temp använder jag bara på jobbet.
    Jag är inte så intresserad av exakt gradantal här hemma. Jag tycker att jag känner mina barn bra nog och känner ju om det är mycket eller lite feber och ser på dom istället. sen om det är 38,7 eller 39,1 kan kvitta. det är en siffra, huvudsaken hur dom mår.
  14. 7
    själv kör jag nästan uteslutande puss på pannan varianten hemma. temp använder jag bara på jobbet.
    Jag är inte så intresserad av exakt gradantal här hemma. Jag tycker att jag känner mina barn bra nog och känner ju om det är mycket eller lite feber och ser på dom istället. sen om det är 38,7 eller 39,1 kan kvitta. det är en siffra, huvudsaken hur dom mår.
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Jag missbedömer ibland å det grövsta. när jag själv är kall, så tro jag dottern är het.

    eller när jag skickat henne till skolan med fegber för ajg trott att det varit matteprovet som varit problemet.

    då är en opartisk termometer bra att ha.
  16. 8
    Jag missbedömer ibland å det grövsta. när jag själv är kall, så tro jag dottern är het.

    eller när jag skickat henne till skolan med fegber för ajg trott att det varit matteprovet som varit problemet.

    då är en opartisk termometer bra att ha.
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9
    Lite så kör jag också.

    Temp är bara intresant när man ska ringa sjukvården eftersom de frågar
  18. 9
    Lite så kör jag också.

    Temp är bara intresant när man ska ringa sjukvården eftersom de frågar
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Vi har alltid tagit tempen i...

    dajmkrysset istället. I öron och sånt är jag skeptisk till.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Vi har alltid tagit tempen i... dajmkrysset istället. I öron och sånt är jag skeptisk till.
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    dra örat uppåt lite och se till att örontemp kommer in ordentligt

    Funkar mkt bra på mina barn
  22. 11
    dra örat uppåt lite och se till att örontemp kommer in ordentligt

    Funkar mkt bra på mina barn
  23. Medlem sedan
    Jan 2007
    #12
    Vi använder nästan bara örontermometer och tycker det är jättebra. Men man får kolla så att man har bra batteri i för det kan ge fel utslag annars.
  24. 12
    Vi använder nästan bara örontermometer och tycker det är jättebra. Men man får kolla så att man har bra batteri i för det kan ge fel utslag annars.
  25. Medlem sedan
    Mar 2018
    #13
    Om barnen är lite större så frågar man när termometern sitter rätt i örat, då skjuter man.

    https://www.1177.se/Jonkopings-lan/T...empen-pa-barn/
  26. 13
    Om barnen är lite större så frågar man när termometern sitter rätt i örat, då skjuter man.

    https://www.1177.se/Jonkopings-lan/T...empen-pa-barn/

Liknande trådar

  1. ingen höjdare här
    By Lin-nea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 17:56
  2. Kex var ingen höjdare!
    By Syskondags in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 22:30
  3. ingen höjdare
    By ok att va anonym nu? in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 21:22
  4. Päron var ingen höjdare...
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 15:51
  5. Ingen höjdare med magsjuka
    By Luringen bf 8 okt? in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar