Fler gravida?
_1101 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2011
    #1

    Fler gravida?

    Hej hej!

    Är det fler i januaribarngruppen som är gravida igen?
    Vet att det var nån som frågade för ett tag sen men tänkte höra igen nu.

    Jag är i vecka 6 och om denna stannar i magen så blir det en oktoberbebis för oss.
    Kram!
  2. 1
    Fler gravida? Hej hej!

    Är det fler i januaribarngruppen som är gravida igen?
    Vet att det var nån som frågade för ett tag sen men tänkte höra igen nu.

    Jag är i vecka 6 och om denna stannar i magen så blir det en oktoberbebis för oss.
    Kram!
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    E inte gravid men grattis till er å hoppas att allt går bra!
  4. 2
    E inte gravid men grattis till er å hoppas att allt går bra!
  5. Medlem sedan
    Oct 2011
    #3
    Tack! Vi håller tummarna att allt skall gå bra. Hur funderar du? Vill du ha fler barn? Snart eller vänta?
  6. 3
    Tack! Vi håller tummarna att allt skall gå bra. Hur funderar du? Vill du ha fler barn? Snart eller vänta?
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    Grattis!!!! Vad roligt. Jag håller tummarna att det går bra.

    Vi har två fina barn nu, här blir det inga fler. Lite trist för jag skulle nog gärna i teorin. Men två är lagom för vår familj. Och helt underbart
  8. 4
    Grattis!!!! Vad roligt. Jag håller tummarna att det går bra.

    Vi har två fina barn nu, här blir det inga fler. Lite trist för jag skulle nog gärna i teorin. Men två är lagom för vår familj. Och helt underbart
  9. Medlem sedan
    Oct 2011
    #5
    Tack!
    Vi har oxå tänkt två barn. Det är lagom för oss. Fast det är rätt vanligt nu att skaffa tre. Många av kompisarna har tre. Två får räcka för oss i alla fall. Mannen har åldersnojja. Han tycker redan att han är för gammal
    Njut av familjen och ha det så gott!
  10. 5
    Tack!
    Vi har oxå tänkt två barn. Det är lagom för oss. Fast det är rätt vanligt nu att skaffa tre. Många av kompisarna har tre. Två får räcka för oss i alla fall. Mannen har åldersnojja. Han tycker redan att han är för gammal
    Njut av familjen och ha det så gott!
  11. Medlem sedan
    Sep 2009
    #6
    Grattis!! Vad roligt
    Jag är inte heller gravid, men vet att det är ett par styckna i fb-gruppen. Men vet inte om de läser här längre.

    Vi tänker väl att det ska bli en 3a någon gång, men det ligger längre fram i tiden. Vi har ju redan två pojkar, med 22 månader mellan så blir ju ungefär samma ålderskillnad för er då
  12. 6
    Grattis!! Vad roligt
    Jag är inte heller gravid, men vet att det är ett par styckna i fb-gruppen. Men vet inte om de läser här längre.

    Vi tänker väl att det ska bli en 3a någon gång, men det ligger längre fram i tiden. Vi har ju redan två pojkar, med 22 månader mellan så blir ju ungefär samma ålderskillnad för er då
  13. Medlem sedan
    Jun 2010
    #7
    Vi vill ha 2 eller kanske 3 barn, men jag vill nog ha 2-2,5 år emellan dem, men det e ju inte alltid man får bestämma när de kommer!
  14. 7
    Vi vill ha 2 eller kanske 3 barn, men jag vill nog ha 2-2,5 år emellan dem, men det e ju inte alltid man får bestämma när de kommer!
  15. Medlem sedan
    Oct 2011
    #8
    Tack! Hoppas bara att fröet vill stanna hos oss!
    Misstänker att det är en till kille i magen. Har en son sen innan. Så det blir 19 månader emellan. Har du några tips? Nåt som vi bör tänka på? Alltid bra med någon som har erfarenhet
    Är inte med i fb. Är väl en av de få kvar i Sverige som inte är med. Ja ja. Lite får man missa.
  16. 8
    Tack! Hoppas bara att fröet vill stanna hos oss!
    Misstänker att det är en till kille i magen. Har en son sen innan. Så det blir 19 månader emellan. Har du några tips? Nåt som vi bör tänka på? Alltid bra med någon som har erfarenhet
    Är inte med i fb. Är väl en av de få kvar i Sverige som inte är med. Ja ja. Lite får man missa.
  17. Medlem sedan
    Jun 2008
    #9
    Ha, jag facebookar inte heller!

    Klart att fröet stannar, det känner jag på mig

    Mitt bästa tips; involvera storebror massor. Men inte nu, det är för abstrakt. Börja ungefär när andra vuxna pratar om det , så att han känner sig delaktig och införstådd. Visa magen, prata om HANS syskon (även när ni pratar med andra vuxna och han kan tänkas höra). För glöm att ni får ett barn till - det här är hans syskon! Inte er bebis Den taktiken funkade hos oss. Bebisen benämndes ALLTID som lillesyskon till den väntande stora. Inte vår bebis, inte att vi fick ett barn till.

    Så läste vi massor av böcker om att få syskon. Det gjorde det mer lätt att fatta tror jag. Några var riktigt bra. Om du vill kan jag kolla vad det heter, vi har kvar dem.

    Och så pratade vi alltid om det som något bra, roligt, en stor happening.

    Sen finns det väl massor av bra tips när bebis kommer ut. Påminnn mig längre fram så kan jag skriva lite om hur vi gjorde-om du vill förstås
  18. 9
    Ha, jag facebookar inte heller!

    Klart att fröet stannar, det känner jag på mig

    Mitt bästa tips; involvera storebror massor. Men inte nu, det är för abstrakt. Börja ungefär när andra vuxna pratar om det , så att han känner sig delaktig och införstådd. Visa magen, prata om HANS syskon (även när ni pratar med andra vuxna och han kan tänkas höra). För glöm att ni får ett barn till - det här är hans syskon! Inte er bebis Den taktiken funkade hos oss. Bebisen benämndes ALLTID som lillesyskon till den väntande stora. Inte vår bebis, inte att vi fick ett barn till.

    Så läste vi massor av böcker om att få syskon. Det gjorde det mer lätt att fatta tror jag. Några var riktigt bra. Om du vill kan jag kolla vad det heter, vi har kvar dem.

    Och så pratade vi alltid om det som något bra, roligt, en stor happening.

    Sen finns det väl massor av bra tips när bebis kommer ut. Påminnn mig längre fram så kan jag skriva lite om hur vi gjorde-om du vill förstås
  19. Medlem sedan
    Oct 2011
    #10
    Skönt att höra att jag inte är själv utan fb

    Tack för tipsen! Skall se till att vi längre fram bara pratar om lillebror. Är så övertygad om att det är en kille. Vi får väl se på fvp:et.

    Har fått två böcker om att få syskon. En Amadeus och en till som var lite mer text som jag plockat undan. Får väl plocka fram den till sommaren.

    Tar gärna emot alla tips du kan ha! Alltid välkommet! Allt kanske inte kan användas men det är bra att veta vad som har fungerat för andra
  20. 10
    Skönt att höra att jag inte är själv utan fb

    Tack för tipsen! Skall se till att vi längre fram bara pratar om lillebror. Är så övertygad om att det är en kille. Vi får väl se på fvp:et.

    Har fått två böcker om att få syskon. En Amadeus och en till som var lite mer text som jag plockat undan. Får väl plocka fram den till sommaren.

    Tar gärna emot alla tips du kan ha! Alltid välkommet! Allt kanske inte kan användas men det är bra att veta vad som har fungerat för andra
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11
    Grattis till magen! Vad roligt med en bebis till
    Jag är inte gravid och tanken är att jag inte ska bli det igen. 5 barn räcker, känner mig fullt nöjd nu

    kram
  22. 11
    Grattis till magen! Vad roligt med en bebis till
    Jag är inte gravid och tanken är att jag inte ska bli det igen. 5 barn räcker, känner mig fullt nöjd nu

    kram
  23. Medlem sedan
    Oct 2011
    #12
    Tack!
    Fem! Kan förstå att du känner dig fullt nöjd
    Två tänkte vi är rätt lagom. Men "lagom" är ju relativt
    Kram
  24. 12
    Tack!
    Fem! Kan förstå att du känner dig fullt nöjd
    Två tänkte vi är rätt lagom. Men "lagom" är ju relativt
    Kram
  25. Medlem sedan
    Oct 2007
    #13
    Grattis!
    Inte gravid här lite kluvet skulle gärna ha stor familj och få vara gravid igen och f¨föda men eftersom mannen fyllt 40 och jag fylelr iår så ska vi troligen inte ha fler.. Mannen vägrar och jag är väldigt trött dessvärre.. Men jag är glad för er skull! Ps vi har två nu en storebror på 6 år också
  26. 13
    Grattis!
    Inte gravid här lite kluvet skulle gärna ha stor familj och få vara gravid igen och f¨föda men eftersom mannen fyllt 40 och jag fylelr iår så ska vi troligen inte ha fler.. Mannen vägrar och jag är väldigt trött dessvärre.. Men jag är glad för er skull! Ps vi har två nu en storebror på 6 år också
  27. Medlem sedan
    Oct 2011
    #14
    Tack!
    Mannen fyller 40 månaden efter det här fröet är planerat. Han har total åldersnojja så känner igen det.
    Men han har sagt att får vi en så bör den få ett syskon så det var bara att sätta igång att göra syskon. Men det här blir nog våran tvåa och sista. Två är lagom för oss.
  28. 14
    Tack!
    Mannen fyller 40 månaden efter det här fröet är planerat. Han har total åldersnojja så känner igen det.
    Men han har sagt att får vi en så bör den få ett syskon så det var bara att sätta igång att göra syskon. Men det här blir nog våran tvåa och sista. Två är lagom för oss.

Liknande trådar

  1. Fler gravida i Skaraborg?
    By Väringparet in forum Gravidsnack
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2011-12-22, 22:08
  2. Gravida med 2 eller fler
    By Petra-p3a in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 14:47
  3. Fler gravida 40+are här?
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 12:00
  4. Fler unga gravida?
    By fridaL90 in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 22:30
  5. Fler gravida på jobbet
    By Annica:x in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 11:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar