godkänd 3-åring!
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    godkänd 3-åring!

    Här har vi redan klarat av 3-årskalaset. Det var farbror och kusiner som kom och det var jättetrevligt. Johan fick en bilbana, ett bilgarage, en transformer, en robot, en lyftkran och lite annat. (hehe, tänker på diskussioner om "hen" och pojkigt och flickigt, han fick i princip bara pojkleksaker, förutom en kavel, men det är sånt han vill ha).

    Vi har också varit på 3-årskontroll och han fick med beröm godkänt. Han var lite avvaktande i början, men talade sen om vad det stod på korten, la en docka på lite olika ställen i rummet, talade om vad som var störst och minst, sparkade boll och hoppade. Ville först inte vägas och mätas, men det gick det med till slut. sköterskan tyckte han pratade mycket bra och var mogen för sin ålder. Så det var ju bra, inte för jag var orolig innan precis.
  2. 1
    godkänd 3-åring! Här har vi redan klarat av 3-årskalaset. Det var farbror och kusiner som kom och det var jättetrevligt. Johan fick en bilbana, ett bilgarage, en transformer, en robot, en lyftkran och lite annat. (hehe, tänker på diskussioner om "hen" och pojkigt och flickigt, han fick i princip bara pojkleksaker, förutom en kavel, men det är sånt han vill ha).

    Vi har också varit på 3-årskontroll och han fick med beröm godkänt. Han var lite avvaktande i början, men talade sen om vad det stod på korten, la en docka på lite olika ställen i rummet, talade om vad som var störst och minst, sparkade boll och hoppade. Ville först inte vägas och mätas, men det gick det med till slut. sköterskan tyckte han pratade mycket bra och var mogen för sin ålder. Så det var ju bra, inte för jag var orolig innan precis.
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Åh vad kul! Vi ska ha kalas imorgon och 3-årskontroll den 7e mars, dagen efter själva födelsedagen alltså! Och klart Johan blev godkänd, han är ju en så fin kille!
  4. 2
    Åh vad kul! Vi ska ha kalas imorgon och 3-årskontroll den 7e mars, dagen efter själva födelsedagen alltså! Och klart Johan blev godkänd, han är ju en så fin kille!
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Det låter som om Johan fick en härlig födelsedag och ett kul kalas.
  6. 3
    Det låter som om Johan fick en härlig födelsedag och ett kul kalas.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    En godkänd till! :-) Dock med vissa protester. Han tänkte inte alls prata med bvc-sköterskan, utan han och jag lekte på golvet istället och sa dom orden som var efterfrågade. Både Max och jag fick väga och mäta oss, vi hoppade jämfota tillsammans och sparkade boll... :-) Han visade sin ALLRA mest mammiga sida - och då är han typ alltid rätt så mammig. Idag var det extra... :-)

    Födelsedagen gick i fordonens tecken. Det blev i princip bara bilar, maskiner och en traktor. En pyjamas och en skjorta förresten, och så en bok. :-) Max var nöjd... :-)
  8. 4
    En godkänd till! :-) Dock med vissa protester. Han tänkte inte alls prata med bvc-sköterskan, utan han och jag lekte på golvet istället och sa dom orden som var efterfrågade. Både Max och jag fick väga och mäta oss, vi hoppade jämfota tillsammans och sparkade boll... :-) Han visade sin ALLRA mest mammiga sida - och då är han typ alltid rätt så mammig. Idag var det extra... :-)

    Födelsedagen gick i fordonens tecken. Det blev i princip bara bilar, maskiner och en traktor. En pyjamas och en skjorta förresten, och så en bok. :-) Max var nöjd... :-)
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    vi har inte fått någon kallelse än


    Jag är lite nyfiken på hur lång A är för storasyster var 1,00 m vid tre år, 110 vid 4 år och 117 vid fem år. Jag misstänker att A kommer vara något kortare för storasyster är lång.

    Just ja, man får hoppa jämfota som 3 åring som millimin skriver. det fick storasyster göra och då hade hon just lärt sig att hoppa på ett ben och tyckte det var störtlöjligt med jämfotahopp. A är inte lika motoriskt tidig som syrran utan mer "normal"
  10. 5
    vi har inte fått någon kallelse än


    Jag är lite nyfiken på hur lång A är för storasyster var 1,00 m vid tre år, 110 vid 4 år och 117 vid fem år. Jag misstänker att A kommer vara något kortare för storasyster är lång.

    Just ja, man får hoppa jämfota som 3 åring som millimin skriver. det fick storasyster göra och då hade hon just lärt sig att hoppa på ett ben och tyckte det var störtlöjligt med jämfotahopp. A är inte lika motoriskt tidig som syrran utan mer "normal"
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Tror inte de kallar till 3-års kontroll hos oss heller... däremot tror jag att det snart är dags för tandläkarbesök.
  12. 6
    Tror inte de kallar till 3-års kontroll hos oss heller... däremot tror jag att det snart är dags för tandläkarbesök.

Liknande trådar

  1. Godkänd sambo och godkänd dag.
    By jessicad in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 18:28
  2. Godkänd som 4-åring
    By Ansan m A&T in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 13:52
  3. En godkänd dag so far...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 20:15
  4. godkänd! :)
    By fin_ in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 20:43
  5. Godkänd tre-åring
    By Pussfisk in forum _0307 Julibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 21:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar