ni som hade foglossning...
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    ni som hade foglossning...

    Är ni återställda än? Jag hade ju jättesvår foglossning från v 12, sjukskriven hela grav, gick med kryckor, åt mkt smärtstillande och blev tillslut igångsatt i v37. Tyvärr är jag inte bättre utan har konstant ont och har nu blivit sjukskriven igen, går på utredning på sjukhuset, äter 3 olika mediciner mot smärtan och börjar tappa hoppet helt. Fler barn verkar ju tyvärr helt uteslutet trots att jag så gärna vill ha 2 till, men läkarna avråder bestämt. Verkar tyvärr inte finnas så mkt kunskap om foglossning efter förlossningen och det är så jobbigt att inte veta om det någonsin kommer gå över.
  2. 1
    ni som hade foglossning... Är ni återställda än? Jag hade ju jättesvår foglossning från v 12, sjukskriven hela grav, gick med kryckor, åt mkt smärtstillande och blev tillslut igångsatt i v37. Tyvärr är jag inte bättre utan har konstant ont och har nu blivit sjukskriven igen, går på utredning på sjukhuset, äter 3 olika mediciner mot smärtan och börjar tappa hoppet helt. Fler barn verkar ju tyvärr helt uteslutet trots att jag så gärna vill ha 2 till, men läkarna avråder bestämt. Verkar tyvärr inte finnas så mkt kunskap om foglossning efter förlossningen och det är så jobbigt att inte veta om det någonsin kommer gå över.
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Jag hade inte så svår foglossning. Jag har en kompis som hade lite som du, hon fick tom rullstol, men ingen igångsättning...

    Jag märkte att hon blev bättre när dottern var cirka 8 månader och var väl helt återställd när dottern var ca 1,5 år.
  4. 2
    Jag hade inte så svår foglossning. Jag har en kompis som hade lite som du, hon fick tom rullstol, men ingen igångsättning...

    Jag märkte att hon blev bättre när dottern var cirka 8 månader och var väl helt återställd när dottern var ca 1,5 år.
  5. Medlem sedan
    Jun 2008
    #3
    Åh så jobbigt. Hoppas du kan få hjälp. Har själv ingen erfarenhet.
  6. 3
    Åh så jobbigt. Hoppas du kan få hjälp. Har själv ingen erfarenhet.
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4
    Har själv ingen erfarenhet, men jag skulle ta kontakt med en sjukgymnast eller kiropraktor om jag var du. Har du fått några rekommendationer angående rehabilitering? Läkare är oftast inte (generaliserar förstås) speciellt kunniga i rehabilitering eller smärtproblem i muskler och leder utan förlitar sig gärna på mediciner att bota det mesta. Jag tror behandling såsom träning, justering, akupunktur etc skulle kunna hjälpa dig innan det blir ett kroniskt problem. Graviditet och förlossning kan orsaka skador i bäckenet och symfysen. Se om du kan hitta någon med speciellt intresse för kvinnors hälsa. Lycka till!
  8. 4
    Har själv ingen erfarenhet, men jag skulle ta kontakt med en sjukgymnast eller kiropraktor om jag var du. Har du fått några rekommendationer angående rehabilitering? Läkare är oftast inte (generaliserar förstås) speciellt kunniga i rehabilitering eller smärtproblem i muskler och leder utan förlitar sig gärna på mediciner att bota det mesta. Jag tror behandling såsom träning, justering, akupunktur etc skulle kunna hjälpa dig innan det blir ett kroniskt problem. Graviditet och förlossning kan orsaka skador i bäckenet och symfysen. Se om du kan hitta någon med speciellt intresse för kvinnors hälsa. Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    usch. stackars dej! jag hade rätt jobbig foglossning och jag känner av den ibland. Mer när jag har ägglossning än annars... antar att det är hormonbetingat som förut.

    Hoppas det blir bättre för dig snart!
  10. 5
    usch. stackars dej! jag hade rätt jobbig foglossning och jag känner av den ibland. Mer när jag har ägglossning än annars... antar att det är hormonbetingat som förut.

    Hoppas det blir bättre för dig snart!
  11. Medlem sedan
    May 2010
    #6
    Men urs vilken pärs du har då! Jag hade foglossning med bälte tabletter osv... men det gick över fort efter förlossningen.

    Jag kan inte annat göra än hålla tummarna för att d blir bättre för dig! Och hoppas att de finner mer som kan lidra under vägen. Värme är viktigt dock fick jag veta av mamma. Det kan lindra men inte mycket. Mamma hade som du när hon väntade mig (gick över efter ett drygt år efter förlossningen) hon sa att hon låg ofta i badet med handdukar i så hon låg bekvämt. VARMT vatten! Och doftolja så man slappnar av. Tror inte d ligger nått vetenskapligt bakom men d hjälpte henne att få lite lindring medans hon låg där iaf.

    kram på dig!
  12. 6
    Men urs vilken pärs du har då! Jag hade foglossning med bälte tabletter osv... men det gick över fort efter förlossningen.

    Jag kan inte annat göra än hålla tummarna för att d blir bättre för dig! Och hoppas att de finner mer som kan lidra under vägen. Värme är viktigt dock fick jag veta av mamma. Det kan lindra men inte mycket. Mamma hade som du när hon väntade mig (gick över efter ett drygt år efter förlossningen) hon sa att hon låg ofta i badet med handdukar i så hon låg bekvämt. VARMT vatten! Och doftolja så man slappnar av. Tror inte d ligger nått vetenskapligt bakom men d hjälpte henne att få lite lindring medans hon låg där iaf.

    kram på dig!

Liknande trådar

  1. Hade jag inte haft många barn så hade
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 22:57
  2. Hade svår foglossning
    By chantal in forum Gravidsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 09:06
  3. Hade det varit 17 december hade jag puss
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 09:44
  4. Ni som hade foglossning
    By Strix in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 09:10
  5. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar