Byta säng?
_1009 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2010
    #1

    Byta säng?

    Ja det är min fundering.. när byter ni från spjälsäng till växasäng? eller ja från "va instängd säng" till "kan gå upp själv" säng Är det nån som redan gjort det eller är det alldeles för tidigt? Ni som har barn sen tidigare hur gjorde ni då? tar tacksamt emot tips och råd om detta, det är ju en bebis på g i slutet av juni här och jag tror inte jag vill ha bebisnätter och vänja Elias vid ny säng samtidigt...
  2. 1
    Byta säng? Ja det är min fundering.. när byter ni från spjälsäng till växasäng? eller ja från "va instängd säng" till "kan gå upp själv" säng Är det nån som redan gjort det eller är det alldeles för tidigt? Ni som har barn sen tidigare hur gjorde ni då? tar tacksamt emot tips och råd om detta, det är ju en bebis på g i slutet av juni här och jag tror inte jag vill ha bebisnätter och vänja Elias vid ny säng samtidigt...
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Hej, vi köpte för ett par veckor sedan en växasäng till M på Blocket. För att den inte fick plats i garaget så monterade vi upp den i hans blivande rum. Men vi har inte övergått till att han sover där ännu. Har inga datum spikade för när det ska ske
  4. 2
    Hej, vi köpte för ett par veckor sedan en växasäng till M på Blocket. För att den inte fick plats i garaget så monterade vi upp den i hans blivande rum. Men vi har inte övergått till att han sover där ännu. Har inga datum spikade för när det ska ske
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Spjälsängen tog jag bort för rätt länge sedan, för hon sover inte där ändå. Hon sover i min säng, som hon går upp från om hon vaknar till ordentligt. Jag lägger en kudde på yttersidan, så att hon inte rullar ner. Men om hon vaknar till bara lite, så hittar hon napp och filt och somnar om. Jag tror alltså inte att det är någon fara att börja sova i en oskyddad säng! En liten kant är kanske bra, men sonens växa-säng står tom: den har något högre kanter, som han slår i och därmed väcker sig själv. Av min erfarenhet så hade jag inte valt en växa-säng, men barnens kusiner som har exakt likadana (jättefina handgjorda, så man sörjer ju att den inte används) sover väldigt bra i dem!
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  6. 3
    Spjälsängen tog jag bort för rätt länge sedan, för hon sover inte där ändå. Hon sover i min säng, som hon går upp från om hon vaknar till ordentligt. Jag lägger en kudde på yttersidan, så att hon inte rullar ner. Men om hon vaknar till bara lite, så hittar hon napp och filt och somnar om. Jag tror alltså inte att det är någon fara att börja sova i en oskyddad säng! En liten kant är kanske bra, men sonens växa-säng står tom: den har något högre kanter, som han slår i och därmed väcker sig själv. Av min erfarenhet så hade jag inte valt en växa-säng, men barnens kusiner som har exakt likadana (jättefina handgjorda, så man sörjer ju att den inte används) sover väldigt bra i dem!
  7. jagbarajag
    #4
    Vi har en spjälsäng som man kan montera bort ena sidan på och sätta dit en bräda så det blir ett stopp så man inte kan rulla ur sängen.

    Jag har funderat ett tag på om vi ska ta bort sidan och se om han skulle vilja sova i sin säng om han kan kliva ur den och komma till oss när han vaknar på natten.

    Som det är nu vägrar han att sova i sin säng. Vi har skötbordet på hans spjälsäng och har inte tagit bort den för det har funkat att ha honom där på men nu börjar han bli så lång att rumpan nästan ligger på kanten så vi kan snart inte ha skötbordet där längre och då tänkte vi passa på att ta bort ena sidan på spjälsängen också.

    Vi sover ganska dåligt med lillkillen i vår säng...han vispar runt och sparkar och ligger gärna på tvären uppe vid huvudänden och gärna så nära sin pappa det går och så ligger han och sparkar mig i huvudet... vilket gör att pappa hellre sover i soffan för att få lite nattsömn.
  8. 4
    Vi har en spjälsäng som man kan montera bort ena sidan på och sätta dit en bräda så det blir ett stopp så man inte kan rulla ur sängen.

    Jag har funderat ett tag på om vi ska ta bort sidan och se om han skulle vilja sova i sin säng om han kan kliva ur den och komma till oss när han vaknar på natten.

    Som det är nu vägrar han att sova i sin säng. Vi har skötbordet på hans spjälsäng och har inte tagit bort den för det har funkat att ha honom där på men nu börjar han bli så lång att rumpan nästan ligger på kanten så vi kan snart inte ha skötbordet där längre och då tänkte vi passa på att ta bort ena sidan på spjälsängen också.

    Vi sover ganska dåligt med lillkillen i vår säng...han vispar runt och sparkar och ligger gärna på tvären uppe vid huvudänden och gärna så nära sin pappa det går och så ligger han och sparkar mig i huvudet... vilket gör att pappa hellre sover i soffan för att få lite nattsömn.

Liknande trådar

  1. byta säng?
    By mammaAngelica in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 11:40
  2. ang byta säng :D
    By wina in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 10:00
  3. Byta säng!?
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 11:43
  4. Byta säng?
    By k-tvilling in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 20:15
  5. om att byta säng...
    By Julia+Sanna+snitt3/9 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 07:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar