Framfall?
_1112 Decemberbarn
  1. Anonym
    #1

    Framfall?

    Vad är egentligen framfall och är det vanligt?
    Jag fick barn i slutet av december, alltså snart 3 mån sedan. Förlossningen gick väldigt snabbt men krystfasen var nästan 1 timme. Behövde bara sys några stygn på grund av skrapsår. Kunde gå bra redan dagen efter osv osv.
    Men när jag kollar på mitt underliv nu i spegeln så känns det som det är helt "öppet". Delar man på blygläpparna ser man såå mycket mer än man gjorde innan och det är liksom som att något putar ut. Jag har inga speciella problem men det ser inte alls snyggt ut. Kommer det att gå ihop eftersom eller ska man se ut så här?
    Jag har börjat träna nyligen igen och jag tyckte att det såg lite värre ut nu, det kan vara inbillning bara men jag vet inte. Jag är ju rädd att mer ska ramla ut. Har läst såna skräckhistorier om framfall.
  2. 1
    Framfall? Vad är egentligen framfall och är det vanligt?
    Jag fick barn i slutet av december, alltså snart 3 mån sedan. Förlossningen gick väldigt snabbt men krystfasen var nästan 1 timme. Behövde bara sys några stygn på grund av skrapsår. Kunde gå bra redan dagen efter osv osv.
    Men när jag kollar på mitt underliv nu i spegeln så känns det som det är helt "öppet". Delar man på blygläpparna ser man såå mycket mer än man gjorde innan och det är liksom som att något putar ut. Jag har inga speciella problem men det ser inte alls snyggt ut. Kommer det att gå ihop eftersom eller ska man se ut så här?
    Jag har börjat träna nyligen igen och jag tyckte att det såg lite värre ut nu, det kan vara inbillning bara men jag vet inte. Jag är ju rädd att mer ska ramla ut. Har läst såna skräckhistorier om framfall.
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    jag råder dig att genast söka vård. Ring bm eller gyn. Framfall är farligt
  4. 2
    jag råder dig att genast söka vård. Ring bm eller gyn. Framfall är farligt

Liknande trådar

  1. Framfall
    By Anonym in forum _1206 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 20:30
  2. Framfall
    By See Me in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:04
  3. Framfall??
    By gordii in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 08:53
  4. Framfall?
    By tuva06 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 20:04
  5. Nån som op framfall?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 22:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar