Hur dum får man bli?!
_1109 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2011
    #1

    Hur dum får man bli?!

    Jag ska bara springa och kissa (kom utifrån och det var bråttom) och sätter då helt obegåvat min lilla tjej på golvet utanför. Hon kan sitta sådär bra, stundtals för att sedan fall omkull, naturligtvis gjorde hon just det, ramlade baklänges och slog huvudet i parketten. Nu känner jag mig som en förbannad jävla idiot som lät henne sitta där. Hur nyttigt kan det vara för en 6månads bebis att slå sitt lilla huvud i hård parkett. Jag vet att det kommer att hända mycket mer allteftersom hon börjar röra sig mer och mer, men detta var bara mitt fel. Nu undrar jag självklart om något kan ha hänt i hennes huvud.Jag behöver nog inte tillägga att detta är första barnet och att jag är en hönsmamma.
  2. 1
    Hur dum får man bli?! Jag ska bara springa och kissa (kom utifrån och det var bråttom) och sätter då helt obegåvat min lilla tjej på golvet utanför. Hon kan sitta sådär bra, stundtals för att sedan fall omkull, naturligtvis gjorde hon just det, ramlade baklänges och slog huvudet i parketten. Nu känner jag mig som en förbannad jävla idiot som lät henne sitta där. Hur nyttigt kan det vara för en 6månads bebis att slå sitt lilla huvud i hård parkett. Jag vet att det kommer att hända mycket mer allteftersom hon börjar röra sig mer och mer, men detta var bara mitt fel. Nu undrar jag självklart om något kan ha hänt i hennes huvud.Jag behöver nog inte tillägga att detta är första barnet och att jag är en hönsmamma.
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Visst är det typiskt. Men som du säger det kommer hända mer saker allt eftersom hon rör sig mer och blir äldre. Tror nog inte att det är någon fara om hon inte var rejält medtagen efteråt (mer än bara skrik/ledsen). Min kille har vält några gånger och visst gör det ont både på bebis och mamma men de är ganska tåliga. Tänk så här fallet var inte så långt. (Hade en kompis vars bebis satt på skötbordet och föll ner i golvet.)
    Nästa gång kommer du lägga henne på mage eller rygg om det är bråttom - man gör oftast bara ett misstag en gång. Ha det bäst
  4. 2
    Visst är det typiskt. Men som du säger det kommer hända mer saker allt eftersom hon rör sig mer och blir äldre. Tror nog inte att det är någon fara om hon inte var rejält medtagen efteråt (mer än bara skrik/ledsen). Min kille har vält några gånger och visst gör det ont både på bebis och mamma men de är ganska tåliga. Tänk så här fallet var inte så långt. (Hade en kompis vars bebis satt på skötbordet och föll ner i golvet.)
    Nästa gång kommer du lägga henne på mage eller rygg om det är bråttom - man gör oftast bara ett misstag en gång. Ha det bäst
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3
    Du är nog inte ensam! Hittills har vi klarat oss men då sitter Mika inte själv alls ännu utan behöver ha någon som stöttar upp när han vinglar runt
    Som Flisan skrev så är det ju inte ett långt fall. Jag har för mig att sjukhus personal säger att oftast är det inget fara om de skriker, värre om de inte gör det (om de "borde" alltså)

    Hoppas allt är bra med era kids? Här är Mika nästa vecka 7 månader och han upptäcker omvärlden för fullt Jag börjar så smått byta ut maten på dagen till annat än bröstmjölk. Just nu får man i mål mat och kvällsgröt men hade väl som plan att börja med fm. gröt också Mest för att eftersom kunna lämna bort honom längre stunder utan att behöva skicka med mjölk/ersättning.

    Kram på er
  6. 3
    Du är nog inte ensam! Hittills har vi klarat oss men då sitter Mika inte själv alls ännu utan behöver ha någon som stöttar upp när han vinglar runt
    Som Flisan skrev så är det ju inte ett långt fall. Jag har för mig att sjukhus personal säger att oftast är det inget fara om de skriker, värre om de inte gör det (om de "borde" alltså)

    Hoppas allt är bra med era kids? Här är Mika nästa vecka 7 månader och han upptäcker omvärlden för fullt Jag börjar så smått byta ut maten på dagen till annat än bröstmjölk. Just nu får man i mål mat och kvällsgröt men hade väl som plan att börja med fm. gröt också Mest för att eftersom kunna lämna bort honom längre stunder utan att behöva skicka med mjölk/ersättning.

    Kram på er
  7. Medlem sedan
    Jan 2011
    #4
    Haha. Han 1 mål man på dagen* ska det så klart vara
  8. 4
    Haha. Han 1 mål man på dagen* ska det så klart vara
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar