Längd
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Längd

    Eftersom vi aldrig verkar få komma på treårskoll så mätte jag Astrid och hon är nu 97,5 cm och något kortare än vad storasyster var i samma ålder.

    vet ni hur långa era nyblivna treåringar är?
  2. 1
    Längd Eftersom vi aldrig verkar få komma på treårskoll så mätte jag Astrid och hon är nu 97,5 cm och något kortare än vad storasyster var i samma ålder.

    vet ni hur långa era nyblivna treåringar är?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Max är 98 cm! :-) 17kg...
  4. 2
    Max är 98 cm! :-) 17kg...
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Ungefär som lillskrutta alltså

    Vet inte hennes vikt men hon är lite rundlagd men inte robust i benstrukturen
  6. 3
    Ungefär som lillskrutta alltså

    Vet inte hennes vikt men hon är lite rundlagd men inte robust i benstrukturen
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Ca 92 cm och väger 12-13 kg.
  8. 4
    Ca 92 cm och väger 12-13 kg.
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    = Liten skit
  10. 5
    = Liten skit
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    Johan var också 97 cm på vår treårskoll. Konstigt att ni inte kallas, ring dem!
  12. 6
    Johan var också 97 cm på vår treårskoll. Konstigt att ni inte kallas, ring dem!
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Nu kom tandläkarkallelsen och storasyster har inte ens fått kallelse fast hon fyllde i aug.

    Men överlag finns det många saker som inte funkar så bra i denna kommun
  14. 7
    Nu kom tandläkarkallelsen och storasyster har inte ens fått kallelse fast hon fyllde i aug.

    Men överlag finns det många saker som inte funkar så bra i denna kommun
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Ja mindre än de andra stora marsipanens men det låter ju lite lagom med tolv kilo

    Min stora tjej som är fem och ett halv är 122 cm och det känns ju sådär att behöva gå på storaflickavd på klädaffärerna men som tur var kan jag ju sy det mesta.
  16. 8
    Ja mindre än de andra stora marsipanens men det låter ju lite lagom med tolv kilo

    Min stora tjej som är fem och ett halv är 122 cm och det känns ju sådär att behöva gå på storaflickavd på klädaffärerna men som tur var kan jag ju sy det mesta.
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9
    A var 94 cm i januari. 14,6 kg
  18. 9
    A var 94 cm i januari. 14,6 kg
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10
    Låter lagom det

    Vi fick äntligen kallelse nu så snart blir det BVC besök
  20. 10
    Låter lagom det

    Vi fick äntligen kallelse nu så snart blir det BVC besök
  21. Medlem sedan
    Sep 2009
    #11
    Theo kallades redan vid 2,5 år. Då var han 91 cm, nu har jag ingen aning men tycker att han spurtat lite på längden för vissa byxor är plötsligt lite korta. Och tröjorna drar mer åt st 98 nu. Hade varit lite spännande att mäta honom...
    Vet i alla fall att han väger strax under 15 kilo.
  22. 11
    Theo kallades redan vid 2,5 år. Då var han 91 cm, nu har jag ingen aning men tycker att han spurtat lite på längden för vissa byxor är plötsligt lite korta. Och tröjorna drar mer åt st 98 nu. Hade varit lite spännande att mäta honom...
    Vet i alla fall att han väger strax under 15 kilo.
  23. Medlem sedan
    Jul 2001
    #12
    97,5 cm här också! Milla var på treårskontroll för en vecka sedan. Vikten var 15 kg prick!
  24. 12
    97,5 cm här också! Milla var på treårskontroll för en vecka sedan. Vikten var 15 kg prick!
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13
    Jo, det är ju ok iofs. Problemet är dock att han planar på kurvan. Har tappat två kanaler på längden och en kanal på vikten. Så det är ju lite bekymmersamt, även om han ligger strax under medel. Planingen får ju inte fortsätta liksom.
  26. 13
    Jo, det är ju ok iofs. Problemet är dock att han planar på kurvan. Har tappat två kanaler på längden och en kanal på vikten. Så det är ju lite bekymmersamt, även om han ligger strax under medel. Planingen får ju inte fortsätta liksom.
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14
    Nä det är ju inte bra. Jag antar att det är kopplat till hans allergier.

    Hoppas han får nåt växtryck och växer en massa i sommar.
  28. 14
    Nä det är ju inte bra. Jag antar att det är kopplat till hans allergier.

    Hoppas han får nåt växtryck och växer en massa i sommar.
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15
    Tack!
  30. 15
    Tack!
  31. Medlem sedan
    Dec 2007
    #16
    87 cm, 12 kg är dottern. Pytteliten alltså. Såpass att vi nu ska utreda henne för glutenallergi.

    Det står "18 månader" i hennes kläder...
  32. 16
    87 cm, 12 kg är dottern. Pytteliten alltså. Såpass att vi nu ska utreda henne för glutenallergi.

    Det står "18 månader" i hennes kläder...
  33. Medlem sedan
    Dec 2005
    #17
    Har hon visat några andra tecken på allergi?

    Hoppas hon får ett växtryck i sommar
  34. 17
    Har hon visat några andra tecken på allergi?

    Hoppas hon får ett växtryck i sommar
  35. Medlem sedan
    Jul 2008
    #18
    Hilda är 96 cm och väger 13,4 kg! Vi har nyss varit på 3 års koll, vilket jag flexade ut och åkte på istället för hemmavarande sambon, då jag är så nyfiken (och tydligen lite kontrollbehov också) av mig!
  36. 18
    Hilda är 96 cm och väger 13,4 kg! Vi har nyss varit på 3 års koll, vilket jag flexade ut och åkte på istället för hemmavarande sambon, då jag är så nyfiken (och tydligen lite kontrollbehov också) av mig!
  37. Medlem sedan
    Dec 2005
    #19
    vi väntar med spänning här och på torsdag ska vi dit. Idag var vi till tandläkaren och det gick jättebra. Med storesyrran fick vi komma tillbaka en gång för hon vägrade öppna munnen.
  38. 19
    vi väntar med spänning här och på torsdag ska vi dit. Idag var vi till tandläkaren och det gick jättebra. Med storesyrran fick vi komma tillbaka en gång för hon vägrade öppna munnen.
  39. Medlem sedan
    Jul 2008
    #20
    Hoppas det gick bra idag, kul att se hur de växer!! När vi var till tandläkaren så öppnade HIlda munnen efter lite om och men, men hon fick inte känna efter nåt i munnen, inte ens kika med spegeln.. Jaja, vi skulle bli kallade om ett halvår, så kanske det går bättre då!
  40. 20
    Hoppas det gick bra idag, kul att se hur de växer!! När vi var till tandläkaren så öppnade HIlda munnen efter lite om och men, men hon fick inte känna efter nåt i munnen, inte ens kika med spegeln.. Jaja, vi skulle bli kallade om ett halvår, så kanske det går bättre då!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Längd
    By Satureja in forum _0707 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 21:03
  2. längd?
    By binike in forum _1107 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 18:28
  3. Längd
    By GerdStj in forum Fosterskador – alkohol (droger)
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 10:42
  4. Längd?
    By Ellips in forum _0905 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 07:38
  5. Längd
    By liag in forum Downs Syndrom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 11:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar