Hej Vänner
_1009 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Hej Vänner

    Jag är lite nyfiken på hur mycket era pratar
    Tim har inte kommit igång riktigt ännu bo= boll , bu=buss
    men vi förstår honom hela tiden ändå.

    Just nu ligger han i Scharlakansfeber och dubbelsidig öroninflamation och full av prickar. Men på vårdcentralen visste det inte vad hans utslag var , fick den ena salvan och kortison att smörja med och pencelin till öronen.
    Tack vare kära Google" harvi kommit framtill att det är det , och tänker gå till vårdcentralen och visa upp honom igen att sp hör ser det ut...

    Kramar Anna
  2. 1
    Hej Vänner Jag är lite nyfiken på hur mycket era pratar
    Tim har inte kommit igång riktigt ännu bo= boll , bu=buss
    men vi förstår honom hela tiden ändå.

    Just nu ligger han i Scharlakansfeber och dubbelsidig öroninflamation och full av prickar. Men på vårdcentralen visste det inte vad hans utslag var , fick den ena salvan och kortison att smörja med och pencelin till öronen.
    Tack vare kära Google" harvi kommit framtill att det är det , och tänker gå till vårdcentralen och visa upp honom igen att sp hör ser det ut...

    Kramar Anna
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    det är väl inte så många "riktiga" ord, utan mer en massa läten som härmar intonation och känslor. titta, sitta, Beppe (brorsan), mamma, oj är väl det som kan urskiljas, men orden för "napp" kan lika gärna vara "mimmi" som "appapp". hon gör sig förstådd, sjunger och gör alla rörelser till barnsångerna och dansar med riktigt stiliga rörelser, om jag får säga det själv!

    men jag ser en tydlig skillnad mellan mina barn: brorsan är en verbal tänkare (tidig med prat) och hon en aktiv glädjespruta (fysiskt orienterad).
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  4. 2
    det är väl inte så många "riktiga" ord, utan mer en massa läten som härmar intonation och känslor. titta, sitta, Beppe (brorsan), mamma, oj är väl det som kan urskiljas, men orden för "napp" kan lika gärna vara "mimmi" som "appapp". hon gör sig förstådd, sjunger och gör alla rörelser till barnsångerna och dansar med riktigt stiliga rörelser, om jag får säga det själv!

    men jag ser en tydlig skillnad mellan mina barn: brorsan är en verbal tänkare (tidig med prat) och hon en aktiv glädjespruta (fysiskt orienterad).
  5. jagbarajag
    #3
    Stackars liten!! Hoppas att han blir frisk snart!!

    Vår lille säger:
    Mamma
    Pappa
    Mappa (menar pappa)
    Oshe (Gose, gosefilten)
    Caca (bajs på spanska)
    Titta!
    Oj!
    Bomma (blomma)
    Yte (ute)
    Agua (vatten på spanska)
    Hej hej
    Hejå (hej då)
    Aeho (säger han ibland och vi tolkar det som Mattheo)

    Sen babblar han en massa som inte går att tyda och han blir sååååå frustrerad när vi inte för står honom.

    Ett annat ljud han gillar är weeeeii... det och oj (eller osch som han säger)

    Många ljud kommer och man märker hur han försöker härma ljuden...ibland när han ska sova men liksom inte vill sova ligger han och "testar ord i munnen" kan låta så här: mm... maa... maaa maaa... ma ma ...mamma! eller: ooo...oooii... iii... ooi! (oj)

    Spännande nu när de börjar lära sig ord
  6. 3
    Stackars liten!! Hoppas att han blir frisk snart!!

    Vår lille säger:
    Mamma
    Pappa
    Mappa (menar pappa)
    Oshe (Gose, gosefilten)
    Caca (bajs på spanska)
    Titta!
    Oj!
    Bomma (blomma)
    Yte (ute)
    Agua (vatten på spanska)
    Hej hej
    Hejå (hej då)
    Aeho (säger han ibland och vi tolkar det som Mattheo)

    Sen babblar han en massa som inte går att tyda och han blir sååååå frustrerad när vi inte för står honom.

    Ett annat ljud han gillar är weeeeii... det och oj (eller osch som han säger)

    Många ljud kommer och man märker hur han försöker härma ljuden...ibland när han ska sova men liksom inte vill sova ligger han och "testar ord i munnen" kan låta så här: mm... maa... maaa maaa... ma ma ...mamma! eller: ooo...oooii... iii... ooi! (oj)

    Spännande nu när de börjar lära sig ord

Liknande trådar

  1. vänners vänner som vill bli vänner
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 18:03
  2. Vänner och vänners vänner på facebook
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 11:01
  3. Ok, vänner....
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 14:40
  4. Vänner...
    By maMaria in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 21:15
  5. vänner
    By PinkDaisy in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 17:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar