Ett litet hej!
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Ett litet hej!

    Tänkte titta in här och se hur det var med er alla. Jag känner mig väldigt ouppdaterad...

    Med oss går det bra. Vi flyttade från Holland i somras och tills nyligen har jag haft grym "hemlängtan" men den har släppt ganska bra nu, mycket tack vare svärmor som betedde sig lite sådär senast de var på besök här... B fyllde 3 den 19/3 och har gjort enorma kliv i sin språkliga utveckling; han pladdrar på så man får sår i öronen, dock vägrar han nästan helt att prata holländska vilket inte är så kul för hans pappa eller familjen där nere. Lillpojkarna blir 6 månader den 5e april så de börjar bli stora! I övrigt så letar vi hus och ny bil och ny barnvagn...

    Ha det bra allihopa
  2. 1
    Ett litet hej! Tänkte titta in här och se hur det var med er alla. Jag känner mig väldigt ouppdaterad...

    Med oss går det bra. Vi flyttade från Holland i somras och tills nyligen har jag haft grym "hemlängtan" men den har släppt ganska bra nu, mycket tack vare svärmor som betedde sig lite sådär senast de var på besök här... B fyllde 3 den 19/3 och har gjort enorma kliv i sin språkliga utveckling; han pladdrar på så man får sår i öronen, dock vägrar han nästan helt att prata holländska vilket inte är så kul för hans pappa eller familjen där nere. Lillpojkarna blir 6 månader den 5e april så de börjar bli stora! I övrigt så letar vi hus och ny bil och ny barnvagn...

    Ha det bra allihopa
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    hej, jag har ju lite koll på dig på fb.

    Vi har också en nybliven treåring som snackar konstant. Hon pratar med alla dessutom och frågade idag alla som satt ute och fikade om de åt mellanmål. Eller så frågar hon folk på affärn vad de heter. Eller så frågar hon ungdomar som köper cigg vad de har handlat.

    Det börjar bli fart på lillpojkarna alltså, kan tänka mig att det blir fullt upp när de börjar krypa och resa sig.
  4. 2
    hej, jag har ju lite koll på dig på fb.

    Vi har också en nybliven treåring som snackar konstant. Hon pratar med alla dessutom och frågade idag alla som satt ute och fikade om de åt mellanmål. Eller så frågar hon folk på affärn vad de heter. Eller så frågar hon ungdomar som köper cigg vad de har handlat.

    Det börjar bli fart på lillpojkarna alltså, kan tänka mig att det blir fullt upp när de börjar krypa och resa sig.
  5. Medlem sedan
    Jul 2008
    #3
    Den där nyfikenheten är rätt rolig Här är det väldigt mycket "vart ska vi nånstans?" och om det då visar sig att vi inte ska nånstans så blir det skrik. Han hoppas alltid på Leos Lekland/morfar/till mormor och äta pannkakor/åka och bada..... B är förresten mitt inne i värsta trotsåldern och kör med dramatiska slängningar på golvet när han inte får som han vill. Platt som en pannkaka på golvet på ICA, mysigt

    Än så länge har de bara lärt sig att rulla från rygg till mage, så det är nog lugnet före stormen just nu...
  6. 3
    Den där nyfikenheten är rätt rolig Här är det väldigt mycket "vart ska vi nånstans?" och om det då visar sig att vi inte ska nånstans så blir det skrik. Han hoppas alltid på Leos Lekland/morfar/till mormor och äta pannkakor/åka och bada..... B är förresten mitt inne i värsta trotsåldern och kör med dramatiska slängningar på golvet när han inte får som han vill. Platt som en pannkaka på golvet på ICA, mysigt

    Än så länge har de bara lärt sig att rulla från rygg till mage, så det är nog lugnet före stormen just nu...
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    Ja det är kul med nyfikenheten! Johan undrar om allt just nu, en massa saker om hur saker och ting fungerar och så. Det är kul! :-)

    Kul att Astrid frågar folk vad de heter och vad de handlar. .-)
  8. 4
    Ja det är kul med nyfikenheten! Johan undrar om allt just nu, en massa saker om hur saker och ting fungerar och så. Det är kul! :-)

    Kul att Astrid frågar folk vad de heter och vad de handlar. .-)

Liknande trådar

  1. Besök från Marseille och litet för litet
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-30, 06:48
  2. Litet fika, litet shopping...
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 23:05
  3. Gör litet reklam/skryter litet
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 11:36
  4. Litet OT nu,men behöver litet
    By Vega in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 19:21
  5. Ett litet, litet minus...
    By Winnertaco in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 15:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar