Korttidshem
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Korttidshem

    Jag har just praktiserat på ett korttidshem för barn och ungdomar med olika funktionshinder. Det verkar som att färre och färre får information om att det finns sådana här fantastiska platser där barnen kan växa och bli mer självständiga, få träffa kompisar och som samtidigt ger familjerna lite avlastning. Hur många av er har fått information om denna möjlighet? Jag har träffat flera härliga ungdomar med Downs syndrom som längtar efter sin helg eller sin vecka på "korttids".
  2. 1
    Korttidshem Jag har just praktiserat på ett korttidshem för barn och ungdomar med olika funktionshinder. Det verkar som att färre och färre får information om att det finns sådana här fantastiska platser där barnen kan växa och bli mer självständiga, få träffa kompisar och som samtidigt ger familjerna lite avlastning. Hur många av er har fått information om denna möjlighet? Jag har träffat flera härliga ungdomar med Downs syndrom som längtar efter sin helg eller sin vecka på "korttids".
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    Olika intressen!
    Visst känner jag till kortis! Men min dotter som nu blivit ung vuxen har aldrig varit intresserad.
    Hon trivs väldigt bra med att bara umgås med sig själv, läser en hel del och lyssnar på sportradion. Inte intrresserad av att skaffa kompisar. Det räcker med mina arbetskamrater tycker hon.
    Däremot har hon sedan några års ålder haft en avlösare som sedan blev korttidsfamilj. Hon åker fortfarande dit ca en gång i månaden, och personen har blivit en vän och en vuxen att prata med om det man inte vill ta upp med sina föräldrar. Fungerar jättebra.
    Ville skriva detta bara apropå att det finns olika tycke och smak ang kompisar osv bland våra barn som bland alla människor.
  4. 2
    Olika intressen!
    Visst känner jag till kortis! Men min dotter som nu blivit ung vuxen har aldrig varit intresserad.
    Hon trivs väldigt bra med att bara umgås med sig själv, läser en hel del och lyssnar på sportradion. Inte intrresserad av att skaffa kompisar. Det räcker med mina arbetskamrater tycker hon.
    Däremot har hon sedan några års ålder haft en avlösare som sedan blev korttidsfamilj. Hon åker fortfarande dit ca en gång i månaden, och personen har blivit en vän och en vuxen att prata med om det man inte vill ta upp med sina föräldrar. Fungerar jättebra.
    Ville skriva detta bara apropå att det finns olika tycke och smak ang kompisar osv bland våra barn som bland alla människor.

Liknande trådar

  1. Korttidshem
    By delyn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 09:55
  2. Korttidshem
    By delyn in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-23, 21:26
  3. Korttidshem
    By Safiren in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 12:29
  4. Barnskötare på korttidshem
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 13:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar