Hur ska jag ta bort fläckar på soffan?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Mar 2012
    #1

    Hur ska jag ta bort fläckar på soffan?

    Hej

    vi har en vit soffa som har fläckar/missfärningar, jag undrar var man kan köpa och vad medlet heter som man kan ta bort fläckarna med. Soffan kan inte kemtvättas då det inte går att ta loss tyglagret!
  2. 1
    Hur ska jag ta bort fläckar på soffan? Hej

    vi har en vit soffa som har fläckar/missfärningar, jag undrar var man kan köpa och vad medlet heter som man kan ta bort fläckarna med. Soffan kan inte kemtvättas då det inte går att ta loss tyglagret!
  3. Medlem sedan
    Jul 2011
    #2
    Går det med galltvål kanske?
    Är det tygsoffa bör det gå jätte bra. Vet inte något medel spec för vita soffor, men det borde dom veta och sälja i affären där ni köpte soffan eller som säljer soffor...
  4. 2
    Går det med galltvål kanske?
    Är det tygsoffa bör det gå jätte bra. Vet inte något medel spec för vita soffor, men det borde dom veta och sälja i affären där ni köpte soffan eller som säljer soffor...
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Min bror och svägerska har en vit soffa och de använder yes till att ta bort fläckarna.
  6. 3
    Min bror och svägerska har en vit soffa och de använder yes till att ta bort fläckarna.
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Galltvål eller sidentvål.
  8. 4
    Galltvål eller sidentvål.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Prova med möbelschampoo på sprayflaska det fungerar ofta rätt bra.
  10. 5
    Prova med möbelschampoo på sprayflaska det fungerar ofta rätt bra.
  11. Noname123
    #6
    Förlåt en tråkig kommentar, men hur fan kan man köpa en vit soffa som inte har tvättbart tyg??? Inte ens kemtvättbart? Hur tänkte ni då?
  12. 6
    Förlåt en tråkig kommentar, men hur fan kan man köpa en vit soffa som inte har tvättbart tyg??? Inte ens kemtvättbart? Hur tänkte ni då?
  13. tok
    #7
    Det är väl inte nödvändigtvis otvättbart bara för att man inte kan ta loss tyget?
    Vattendamsugare eller ångtvätt. eller sparsamt med vatten vid tvätt.... vattendamsugare går att hyra
  14. 7
    Det är väl inte nödvändigtvis otvättbart bara för att man inte kan ta loss tyget?
    Vattendamsugare eller ångtvätt. eller sparsamt med vatten vid tvätt.... vattendamsugare går att hyra
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    skumtvätt finns på bensinmackar även kanske på större matvaruhus
  16. 8
    skumtvätt finns på bensinmackar även kanske på större matvaruhus
  17. Medlem sedan
    Apr 2020
    #9
    Jag hade också problem med fläckar på en vit soffa. Själv rensade jag inte fläckarna eftersom jag inte vågade. Jag anlitade en städtjänst. Om du är intresserad, se här hur de kan hjälpa dig. Jag ringer inledningsvis till dem och säger vad problemet är.
  18. 9
    Jag hade också problem med fläckar på en vit soffa. Själv rensade jag inte fläckarna eftersom jag inte vågade. Jag anlitade en städtjänst. Om du är intresserad, se här hur de kan hjälpa dig. Jag ringer inledningsvis till dem och säger vad problemet är.

Liknande trådar

  1. Hur få bort fläckar?
    By nettis73 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 10:51
  2. Hur få bort fläckar ?
    By Lollo m W-01 & A-06 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 14:09
  3. Få bort fläckar på overaller?
    By -Nike- in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 10:19
  4. Ta bort intvättade fläckar
    By lärka in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 11:10
  5. Hur ska jag få bort fläckar på...
    By Neela_me_2 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 21:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar