Plussade idag!
_1212 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2012
    #1

    Plussade idag!

    Har nu känt i några dagar att allt inte stämde riktigt. Min sista mens började den 25 Feb, och jag är väldigt regelbunden.

    Jag och min sambo har båda känt att det var annorlunda den här gången. Har nämligen varit gravid en gång tidigare 2010, men tvingades då till abort i v. 9 p.g.a. jag tog medicin som kunde skada barnet allvarligt (Har ADHD). Började då med p-piller, och åt dessa i ett år, sen bodde jag och min sambo isär i några månader p.g.a. ändrade arbets/skol-förhållanden, och nu har vi bott tillsammans igen i cirka 8 månader (tar ingen medicin längre). Har under dessa åtta månader genomgått några skengraviditeter och hoppats på det bästa. Men har inte plussat sen min förra graviditet. Började tappa hoppet.

    Men nu har jag i några dagar verkligen känt av det, och jag visste redan innan jag testade vad jag skulle få för resultat. Har mått illa, kissat mer än normalt, blivit lätt andfådd av minimal ansträngning, haft humörsvängningar, och någon slags molande värk i livmodern och dessutom varit extremt trött (något som inte händer en människa med ADHD särskilt ofta).

    Så imorse testade vi, och efter några minuter så var det där!

    Så underbart det känns!
  2. 1
    Plussade idag! Har nu känt i några dagar att allt inte stämde riktigt. Min sista mens började den 25 Feb, och jag är väldigt regelbunden.

    Jag och min sambo har båda känt att det var annorlunda den här gången. Har nämligen varit gravid en gång tidigare 2010, men tvingades då till abort i v. 9 p.g.a. jag tog medicin som kunde skada barnet allvarligt (Har ADHD). Började då med p-piller, och åt dessa i ett år, sen bodde jag och min sambo isär i några månader p.g.a. ändrade arbets/skol-förhållanden, och nu har vi bott tillsammans igen i cirka 8 månader (tar ingen medicin längre). Har under dessa åtta månader genomgått några skengraviditeter och hoppats på det bästa. Men har inte plussat sen min förra graviditet. Började tappa hoppet.

    Men nu har jag i några dagar verkligen känt av det, och jag visste redan innan jag testade vad jag skulle få för resultat. Har mått illa, kissat mer än normalt, blivit lätt andfådd av minimal ansträngning, haft humörsvängningar, och någon slags molande värk i livmodern och dessutom varit extremt trött (något som inte händer en människa med ADHD särskilt ofta).

    Så imorse testade vi, och efter några minuter så var det där!

    Så underbart det känns!
  3. Medlem sedan
    Jan 2012
    #2
    Grattis... !!! skriv gärna in dig i BF-listan
  4. 2
    Grattis... !!! skriv gärna in dig i BF-listan
  5. Medlem sedan
    Mar 2012
    #3
    Grattis till plus!! Jag plussade idag.
  6. 3
    Grattis till plus!! Jag plussade idag.

Liknande trådar

  1. Plussade idag!
    By saramara in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 20:07
  2. plussade idag!
    By Virriga Vimsa in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 09:41
  3. Plussade idag :)
    By Fideli_m_1 in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-05, 09:52
  4. plussade idag!!
    By kortnos in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 11:55
  5. plussade idag!
    By loppan74 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar