Två-årstrotsen har kommit till stan
_1002 Februaribarn
  1. Anonym
    #1

    Två-årstrotsen har kommit till stan

    Igår morse vaknade vi och insåg att två-årstrotsen hade kommit över natten, och slagit ned som en smäll här hemma. Plötsligt vill vårt barn varken klä på sig eller äta välling på morgonen, det har skrikits och gråtits i dagarna två. Det enda som gör henne glad är om hon får titta på film, framförallt Barbapapa. Idag åt hon ingen frukost, fastän jag försökte muta med att om hon åt vällingen fick hon se film. Till lunch gick det ner en smörgås med smör på. Till fika en tugga av en bulle och två vindruvor. Inget alls till middag. Och förmodligen blir det ingen välling heller.

    Det enda hon vill göra är att se film och ha sin tutte. Och detta är dag två och jag är redan på världens sämsta humör och helt slut och less och undrar varför jag ens skaffade barn för det här är rent ut sagt för jävligt. Min sambo är lite lugnare i inställningen till det hela, men han har jobbat hela helgen och vet inte riktigt hur det varit fredag och lördag.

    Vad ska man göra? Hur har ni med syskon gjort? Ska man ge efter för att barnet vill, är det bättre att se på Barbapapa 4 timmar per dag och att hon är näjd, än att hon gråter och skriker och tjurar 4 timmar per dag? Hur gör man????
  2. 1
    Två-årstrotsen har kommit till stan Igår morse vaknade vi och insåg att två-årstrotsen hade kommit över natten, och slagit ned som en smäll här hemma. Plötsligt vill vårt barn varken klä på sig eller äta välling på morgonen, det har skrikits och gråtits i dagarna två. Det enda som gör henne glad är om hon får titta på film, framförallt Barbapapa. Idag åt hon ingen frukost, fastän jag försökte muta med att om hon åt vällingen fick hon se film. Till lunch gick det ner en smörgås med smör på. Till fika en tugga av en bulle och två vindruvor. Inget alls till middag. Och förmodligen blir det ingen välling heller.

    Det enda hon vill göra är att se film och ha sin tutte. Och detta är dag två och jag är redan på världens sämsta humör och helt slut och less och undrar varför jag ens skaffade barn för det här är rent ut sagt för jävligt. Min sambo är lite lugnare i inställningen till det hela, men han har jobbat hela helgen och vet inte riktigt hur det varit fredag och lördag.

    Vad ska man göra? Hur har ni med syskon gjort? Ska man ge efter för att barnet vill, är det bättre att se på Barbapapa 4 timmar per dag och att hon är näjd, än att hon gråter och skriker och tjurar 4 timmar per dag? Hur gör man????
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Det heter ju "välj dina strider". Jag hade inte låtit barnet se på tv så mycket. Hon kanske är uttråkad. Finns väl mycket man kan göra med en tvååring och syskon. Vara ute, badhuset, gå till biblioteket, mm.

    Äta så får barnet välja själv hur mycket det ska äta. Jag erbjuder bara maten. Klä på sig får barnet också välja själv så länge det passar årstiderna. Passar det inte årstiden så blir det antingen snabbt tvång eller muta beroende på situationen.

    Se det som något positivt istället. Ditt barn börjar bli stor och vill själv

    Men jag håller med dig, ibland är det riktigt jobbigt med allt gnäll.
  4. 2
    Det heter ju "välj dina strider". Jag hade inte låtit barnet se på tv så mycket. Hon kanske är uttråkad. Finns väl mycket man kan göra med en tvååring och syskon. Vara ute, badhuset, gå till biblioteket, mm.

    Äta så får barnet välja själv hur mycket det ska äta. Jag erbjuder bara maten. Klä på sig får barnet också välja själv så länge det passar årstiderna. Passar det inte årstiden så blir det antingen snabbt tvång eller muta beroende på situationen.

    Se det som något positivt istället. Ditt barn börjar bli stor och vill själv

    Men jag håller med dig, ibland är det riktigt jobbigt med allt gnäll.

Liknande trådar

  1. 2-årstrotsen, here we come!
    By guppi in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 15:45
  2. Nu har äntligen 3D kommit till stan..
    By Nike1234 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 20:25
  3. 2-årstrotsen, here we come!
    By FinlandsSofia in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 12:12
  4. en tut till stan!
    By fridahill in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 09:57
  5. Nu ska jag yra in till stan
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 11:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar