2 åringar :)
_1004 Aprilbarn
  1. Anonym
    #1

    2 åringar :)

    Nu börjar våra små att fylla 2 år.. och jag funderar lite kring presenter..
    Har ni några tips?? Vad har ni tänkt köpa?? Vad kan man önska sig av nära och kära??
    Tack på förhand och Trevlig Påsk!!
  2. 1
    2 åringar :) Nu börjar våra små att fylla 2 år.. och jag funderar lite kring presenter..
    Har ni några tips?? Vad har ni tänkt köpa?? Vad kan man önska sig av nära och kära??
    Tack på förhand och Trevlig Påsk!!
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2

    Svårt här med..

    Hon har så mycket leksaker redan.. och kläder drunknar vi nästan i *S*

    Men vi har tänkt köpa henne en dockvagn.
    Mormor skulle köpa några pussel och en ny teservis i porslin med Pippi. Hon älskar den hon har men den är i trä och har spruckit sönder eftersom hon vill ha vatten i den.

    Enda tipsen jag har annars är sånt som Emma leker mycket med.
    Hon älskar sin teservis och tårta och matgrejer och leksaksspis.
    Saccosäcken med Barbapappa är en favvo också.
    Tessan med 3
    Pojke-01
    Flicka-03
    Flicka -10
  4. 2
    Svårt här med.. Hon har så mycket leksaker redan.. och kläder drunknar vi nästan i *S*

    Men vi har tänkt köpa henne en dockvagn.
    Mormor skulle köpa några pussel och en ny teservis i porslin med Pippi. Hon älskar den hon har men den är i trä och har spruckit sönder eftersom hon vill ha vatten i den.

    Enda tipsen jag har annars är sånt som Emma leker mycket med.
    Hon älskar sin teservis och tårta och matgrejer och leksaksspis.
    Saccosäcken med Barbapappa är en favvo också.
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Ja tänk va! Våra små påskbebisar fyller två!

    Albert ska få ett garage från Fisher Price av oss, av storasyster får han en liten sopbil från Playmobil (deras 1.2.3-serie får mindre barn) och sen vet jag att han kommer att få lite duplo, bl.a. en traktor och ett sett från Cars.

    Det känns som vi har tillräckligt mycket leksaker hemma, men duplo kan man aldrig få för mycket av!

    Storasyster fick Brio-tåg när hon fyllde två och det är väldigt poppis. Andra saker som det leks mycket med är dockvagnen, köket med trämat och småbilar och traktorer.

    Abbe fick förresten en sån här scooter i julklapp och den rekommenderas verkligen! http://www.micro-mobility.com/shop/product/mm0054
  6. 3
    Ja tänk va! Våra små påskbebisar fyller två!

    Albert ska få ett garage från Fisher Price av oss, av storasyster får han en liten sopbil från Playmobil (deras 1.2.3-serie får mindre barn) och sen vet jag att han kommer att få lite duplo, bl.a. en traktor och ett sett från Cars.

    Det känns som vi har tillräckligt mycket leksaker hemma, men duplo kan man aldrig få för mycket av!

    Storasyster fick Brio-tåg när hon fyllde två och det är väldigt poppis. Andra saker som det leks mycket med är dockvagnen, köket med trämat och småbilar och traktorer.

    Abbe fick förresten en sån här scooter i julklapp och den rekommenderas verkligen! http://www.micro-mobility.com/shop/product/mm0054
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Klara vill ha en egen docka - och syskonen syr till den. Dockservis fick hon i julas - väldigt poppis! Hon är knäppt förtjust i att åka rutschkana - men jag tror inte att vi köper en ändå. Sommarleksaker - bollar, badpryttlar, sandleksaker - börjar det bli dags för. K. har också en pysselbok medklistermärken som honn massakrerar förtjust.
  8. 4
    Klara vill ha en egen docka - och syskonen syr till den. Dockservis fick hon i julas - väldigt poppis! Hon är knäppt förtjust i att åka rutschkana - men jag tror inte att vi köper en ändå. Sommarleksaker - bollar, badpryttlar, sandleksaker - börjar det bli dags för. K. har också en pysselbok medklistermärken som honn massakrerar förtjust.
  9. Medlem sedan
    Jul 2009
    #5
    Vår lilla solstråle fyllde två år i påskhelgen, så hon har redan blivit firad.
    Jag håller med om att det är svårt att komma på presenter. Känns som att vi har så mycket redan och jag har dessutom väldigt stor släkt och det är många som vill gratulera och ge presenter så det svämmar över med saker...

    Hur som helst, här kommer i alla fall lite exempel på vad Felicia har fått; pysselsaker, ex stora pärlor så att hon kan trä pärlhalsband, fingerfärger, vattenfärger och pennor att rita med. Pussel, böcker, CD-skiva med barnsånger, en magnetisk rittavla (den var mycket poppis), duplo, en vattenkanna och lite sandlådeleksaker. Dessutom har hon fått lite sommarkläder och vårskor.
  10. 5
    Vår lilla solstråle fyllde två år i påskhelgen, så hon har redan blivit firad.
    Jag håller med om att det är svårt att komma på presenter. Känns som att vi har så mycket redan och jag har dessutom väldigt stor släkt och det är många som vill gratulera och ge presenter så det svämmar över med saker...

    Hur som helst, här kommer i alla fall lite exempel på vad Felicia har fått; pysselsaker, ex stora pärlor så att hon kan trä pärlhalsband, fingerfärger, vattenfärger och pennor att rita med. Pussel, böcker, CD-skiva med barnsånger, en magnetisk rittavla (den var mycket poppis), duplo, en vattenkanna och lite sandlådeleksaker. Dessutom har hon fått lite sommarkläder och vårskor.
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Wilda fick bla magnetisk ritplatta, play2learn dockhus, hemstickad pippi tröja, pengar att sätta in på sitt bank konto.

    När hon blir stora syster (förhoppningsvis på fredag) ska hon få en docka med tillbehör, så hon kan göra samma saker med den som med bebisen.
  12. 6
    Wilda fick bla magnetisk ritplatta, play2learn dockhus, hemstickad pippi tröja, pengar att sätta in på sitt bank konto.

    När hon blir stora syster (förhoppningsvis på fredag) ska hon få en docka med tillbehör, så hon kan göra samma saker med den som med bebisen.
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Nämen åh, är det dags nu! Så spännande! Hur mår du?
    Jag håller tummarna för att det blir bebis på fredag! (igångsättning?)
  14. 7
    Nämen åh, är det dags nu! Så spännande! Hur mår du?
    Jag håller tummarna för att det blir bebis på fredag! (igångsättning?)
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Åh, håller tummar och stortår för er på fredag! Smart ide med docka då!
  16. 8
    Åh, håller tummar och stortår för er på fredag! Smart ide med docka då!
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    De senaste 2 mån har jag mått ganska bra. Lite foglossning och sammandragningar.

    Ja, det blir troligtvis igångsättning i morgon, då förra förlossningen gick snabbt och Wilda föddes hemma. Detta vill vi inte ska ske denna gång. Så jag blir igångsatt i morgon om kroppen är mogen. Super nervös inför detta, då jag inte tidigare blivit igångsatt.
  18. 9
    De senaste 2 mån har jag mått ganska bra. Lite foglossning och sammandragningar.

    Ja, det blir troligtvis igångsättning i morgon, då förra förlossningen gick snabbt och Wilda föddes hemma. Detta vill vi inte ska ske denna gång. Så jag blir igångsatt i morgon om kroppen är mogen. Super nervös inför detta, då jag inte tidigare blivit igångsatt.
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10
    Min äldsta fick också en docka i stora syster present. Detta var superbra för då gjorde hon samma sak med dockan som jag gjorde med lillebror.
  20. 10
    Min äldsta fick också en docka i stora syster present. Detta var superbra för då gjorde hon samma sak med dockan som jag gjorde med lillebror.

Liknande trådar

  1. Fyra 11-12-åringar, två 8-9-åringar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 19:57
  2. Apropå 15-åringar som dejtar 19-åringar
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 20:55
  3. 6 åringar
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 16:54
  4. Hur är era 6-åringar
    By anonymt namn in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 14:17
  5. 1½-åringar-2½ åringar, behöver tips
    By ella in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar