Har ju överklagat vb-beslut...
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Har ju överklagat vb-beslut...

    Jag fick sent i höstas beslut om, i mitt tycke, alldeles för lågt vårdbidrag, och lämnade in en överklagan till FK.
    Nu börjar jag tycka att det gått alldeles för lång tid utan tillstymmelse till besked eller kontakt och jag skulle vilja kontakta dem som ska besluta om mitt överklagade vb.

    Men: var ska jag egentligen höra av mig? Ärendet ligger väl inte kvar hos FK efter överklagan? Är det förvaltningsrätten jag ska kontakta? Eller är det ändå FK? Jag har alltså överklagat en gång, dvs till första instansen efter FKs handläggare.

    Nån som vet?
  2. 1
    Har ju överklagat vb-beslut... Jag fick sent i höstas beslut om, i mitt tycke, alldeles för lågt vårdbidrag, och lämnade in en överklagan till FK.
    Nu börjar jag tycka att det gått alldeles för lång tid utan tillstymmelse till besked eller kontakt och jag skulle vilja kontakta dem som ska besluta om mitt överklagade vb.

    Men: var ska jag egentligen höra av mig? Ärendet ligger väl inte kvar hos FK efter överklagan? Är det förvaltningsrätten jag ska kontakta? Eller är det ändå FK? Jag har alltså överklagat en gång, dvs till första instansen efter FKs handläggare.

    Nån som vet?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Det är alltså första överklagan? Isåfall ligger ärendet kvar hos FK, det går inte till nån rättsinstans förrän FK's egen överklagningsenhet sagt sitt och du inte accepterar det de säger.
    Så ring FK och kolla.
  4. 2
    Det är alltså första överklagan? Isåfall ligger ärendet kvar hos FK, det går inte till nån rättsinstans förrän FK's egen överklagningsenhet sagt sitt och du inte accepterar det de säger.
    Så ring FK och kolla.
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Hm, jag fick ju först förslag på nivå per telefon av handläggaren. Det tackade jag nej till men fick, när själva beslutet kom, det föreslagna nivån. Då överklagade jag. Ligger isf ärendet kvar hos FK? Jag får ringa dit i morgon då... Tack!
  6. 3
    Hm, jag fick ju först förslag på nivå per telefon av handläggaren. Det tackade jag nej till men fick, när själva beslutet kom, det föreslagna nivån. Då överklagade jag. Ligger isf ärendet kvar hos FK? Jag får ringa dit i morgon då... Tack!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Ja första överklagan ligger hos FK, de ska först bedömma sitt eget beslut liksom. Sen får du ett förslag igen. Då kan du överklaga igen och då hamnar det i Länsrätten (eller vilken rätt det nu är). Om jag fattat rätt iallafall
  8. 4
    Ja första överklagan ligger hos FK, de ska först bedömma sitt eget beslut liksom. Sen får du ett förslag igen. Då kan du överklaga igen och då hamnar det i Länsrätten (eller vilken rätt det nu är). Om jag fattat rätt iallafall
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    Tack för svar! Ringde igår och fick prata med handläggaren , och det var ju på FK precis som du sa. Trodde inte det skulle ta så lång tid på FK-nivå... Hoppas att få ett vettigare bedömning nu bara...
  10. 5
    Tack för svar! Ringde igår och fick prata med handläggaren , och det var ju på FK precis som du sa. Trodde inte det skulle ta så lång tid på FK-nivå... Hoppas att få ett vettigare bedömning nu bara...
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Bra att du "hittade" ansökan
  12. 6
    Bra att du "hittade" ansökan

Liknande trådar

  1. Överklagat
    By Fru L in forum _0907 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 07:48
  2. Överklagat VB
    By Matilda m. William in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 17:53
  3. överklagat LSS beslut , någon?
    By behöver hjälp in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 13:20
  4. Överklagat VB!
    By Tvilling-72 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 00:51
  5. Ni som överklagat Fks beslut..
    By amamman in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 08:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar