Liten uppdatering
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Liten uppdatering

    Hej alla, har inte skrivit här på jättelänge. Max börjar bli stor, även om han själv säger att han är liten när jag frågar om han är stor eller liten kille :-) Han trivs bra på dagis, fast på morgonen kan det vara lite tårar när vi ska säga hejdå. Han har börjat prata i 2-ordsmeningar och vi förstår mycket av vad han säger. Han kallar sig själv för Batsi (Vi kallar honom för Maxie).

    Max är jättego för det mesta, men får han inte som han vill tvekar han inte att rycka storasyster i håret eller bita. Det jobbar vi på.

    Nån månad efter att han fyllt 2 år märkte jag att blöjan var torr på natten, så efter några torra nätter valde jag att chansa utan. Och på ca 2 v har han bara kissat en gång i sängen. Jag har i samband med det börjat med pottan/toan även dagtid och nu har han redan blivit blöjfri även på dagis. Det händer dock olyckor ibland, men inte så många att jag vill sätta på blöjan igen. Tycker det är så skönt utan. Och Max kan hålla sig längre än mig hehe

    Han äter det mesta med god aptit, men risifrutti kan vi bara köpa vid väl valda tillfällen för ser han det blir han som galen om han inte får det direkt! Skriker och får raseriutbrott.

    Ja, det var lite om oss.
  2. 1
    Liten uppdatering Hej alla, har inte skrivit här på jättelänge. Max börjar bli stor, även om han själv säger att han är liten när jag frågar om han är stor eller liten kille :-) Han trivs bra på dagis, fast på morgonen kan det vara lite tårar när vi ska säga hejdå. Han har börjat prata i 2-ordsmeningar och vi förstår mycket av vad han säger. Han kallar sig själv för Batsi (Vi kallar honom för Maxie).

    Max är jättego för det mesta, men får han inte som han vill tvekar han inte att rycka storasyster i håret eller bita. Det jobbar vi på.

    Nån månad efter att han fyllt 2 år märkte jag att blöjan var torr på natten, så efter några torra nätter valde jag att chansa utan. Och på ca 2 v har han bara kissat en gång i sängen. Jag har i samband med det börjat med pottan/toan även dagtid och nu har han redan blivit blöjfri även på dagis. Det händer dock olyckor ibland, men inte så många att jag vill sätta på blöjan igen. Tycker det är så skönt utan. Och Max kan hålla sig längre än mig hehe

    Han äter det mesta med god aptit, men risifrutti kan vi bara köpa vid väl valda tillfällen för ser han det blir han som galen om han inte får det direkt! Skriker och får raseriutbrott.

    Ja, det var lite om oss.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Va roligt att läsa. Ja dom börjar bli stora våra små. Julia är ju minst av våra fyra barn och kommer alltid vara min bebis. Julia är en liten tjej på 84cm och väger 12,5kg och pratar men ganska otydligt, sjunger gör hon oxå ofta. Älskar vara ute och busa och har lärt sig cykla på sin trehjuling.
    Temprament har hon och testar våra gränser till max ibland.
    Själva så har vi flyttat till den orten som jag är uppväxt på, och vi trivs jättebra. Har byggdt ett nytt hus så Julia har fått ett eget rum.
    Just nu är vi hemma då hon har vattenkoppor,stackarn har varit jätte prickig.
  4. 2
    Va roligt att läsa. Ja dom börjar bli stora våra små. Julia är ju minst av våra fyra barn och kommer alltid vara min bebis. Julia är en liten tjej på 84cm och väger 12,5kg och pratar men ganska otydligt, sjunger gör hon oxå ofta. Älskar vara ute och busa och har lärt sig cykla på sin trehjuling.
    Temprament har hon och testar våra gränser till max ibland.
    Själva så har vi flyttat till den orten som jag är uppväxt på, och vi trivs jättebra. Har byggdt ett nytt hus så Julia har fått ett eget rum.
    Just nu är vi hemma då hon har vattenkoppor,stackarn har varit jätte prickig.
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Åh va roligt att läsa om både Max oxh Julia! Saga är en mycket tempererad liten tjej som från början AVSKYDDE dagis - men nu sakta men säkert börjar gilla stället Hon pratar mycket och hela meningar, sjunger massor och kan så mycket mer än vad jag tror! Är så stolt över mina lilla "stora" tjej som kan så mycket! Sist vi vägde henne vägde hon 15,6 kilo, +1 på kurvan och lika mycket på längden!

    Saga har haft ett fasligt strul med magen sista månaderna vilket bland annat resulterat i en hel del vändor på barnakuten (bajsade blod och slem!) och nu är hon magsjuk IGEN! Aptiten har dalat och därför har hon tappat en hel del i vikt. Håller tummarna för att det snart blir bra igen!

    Saga har dessutom fått en lillasyster som hon börjar gilla på allvar! Nu när Tuvalie är 8 månader så börjar de sakta men säkert få lite utbyte av varandra! ROLIGT! Jag förstår verkligen det där med syskonkärlek nu!
    Amandaexanimo - http://hesselgard,se - Saga 20100219, Tuvalie 20111003 och nummer 3 BF 20130813
  6. 3
    Åh va roligt att läsa om både Max oxh Julia! Saga är en mycket tempererad liten tjej som från början AVSKYDDE dagis - men nu sakta men säkert börjar gilla stället Hon pratar mycket och hela meningar, sjunger massor och kan så mycket mer än vad jag tror! Är så stolt över mina lilla "stora" tjej som kan så mycket! Sist vi vägde henne vägde hon 15,6 kilo, +1 på kurvan och lika mycket på längden!

    Saga har haft ett fasligt strul med magen sista månaderna vilket bland annat resulterat i en hel del vändor på barnakuten (bajsade blod och slem!) och nu är hon magsjuk IGEN! Aptiten har dalat och därför har hon tappat en hel del i vikt. Håller tummarna för att det snart blir bra igen!

    Saga har dessutom fått en lillasyster som hon börjar gilla på allvar! Nu när Tuvalie är 8 månader så börjar de sakta men säkert få lite utbyte av varandra! ROLIGT! Jag förstår verkligen det där med syskonkärlek nu!

Liknande trådar

  1. Liten uppdatering
    By Tuvali in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 13:51
  2. Liten uppdatering
    By fruwiklund in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-21, 13:02
  3. Liten uppdatering
    By .Flingan in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 14:29
  4. liten uppdatering
    By AnnaSv in forum _0705 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 13:14
  5. liten uppdatering
    By E 20/10 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 12:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar