Illamående / inte illamående
_1211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2011
    #1

    Illamående / inte illamående

    Jag har sätt att många mår illa och tycker inte alls att de är trevligt. Medan många inte mår illa och tycker inte häller de är kul.

    Jag är en av dom som mått riktigt illa. Jag har fått en balans där i mellan nu vilket är skönt. Nu kan jag äta nästan vad jag vill ( skippar stark mat och lök)

    Jag äter nu en massa tabletter. Ingefärstabletter, B6 Vitamin, Postafen och folsyra. Det har funkar rätt bra. Jag är inte utan illamående. När jag jobbar så kommer halsbrännan och sug i magen men de är inte så illa att jag måste spy. Det är klart att börjar jag må för bra så är man ju orolig att de ska skita sig de här. Jag är i vecka 10 nu (eller vecka 9 om man ska tänka som bm)

    Jag hoppas att ni alla börja känna er rätt säkra snart. Ta hand om er.
  2. 1
    Illamående / inte illamående Jag har sätt att många mår illa och tycker inte alls att de är trevligt. Medan många inte mår illa och tycker inte häller de är kul.

    Jag är en av dom som mått riktigt illa. Jag har fått en balans där i mellan nu vilket är skönt. Nu kan jag äta nästan vad jag vill ( skippar stark mat och lök)

    Jag äter nu en massa tabletter. Ingefärstabletter, B6 Vitamin, Postafen och folsyra. Det har funkar rätt bra. Jag är inte utan illamående. När jag jobbar så kommer halsbrännan och sug i magen men de är inte så illa att jag måste spy. Det är klart att börjar jag må för bra så är man ju orolig att de ska skita sig de här. Jag är i vecka 10 nu (eller vecka 9 om man ska tänka som bm)

    Jag hoppas att ni alla börja känna er rätt säkra snart. Ta hand om er.
  3. Medlem sedan
    Feb 2012
    #2
    skönt att du mår bättre, och så snabbt!! Jag mådde som sämst v.7-12 och fick dropp v.11. Mår illa än, men mycket mindre (v.18 nu). Är avis på de som sluppit må illa!!

    //Från sept.gruppen.
  4. 2
    skönt att du mår bättre, och så snabbt!! Jag mådde som sämst v.7-12 och fick dropp v.11. Mår illa än, men mycket mindre (v.18 nu). Är avis på de som sluppit må illa!!

    //Från sept.gruppen.
  5. Medlem sedan
    Sep 2011
    #3
    jag mår fortfarande rätt illa men jag spyr i alla fall inte och jag får i mig lite i magen i alla fall.
  6. 3
    jag mår fortfarande rätt illa men jag spyr i alla fall inte och jag får i mig lite i magen i alla fall.
  7. litenbadis
    #4
    Jag antecknar så pennan glöder här!

    Ingefärstabletter? B6? Kan de lindra illamående om jag har tur?
    Finns de på apoteket?

    Jag är sjukskriven och bara kräks och kräks.
    Får Lergigan och dagligen cyklar jag ner till MVC och får akupunktur, men ingenting hjälper!

    Jag vill hitta en balans jag med! *sura* Som det är nu kan jag inte ens öppna kylskåpet utan att panikspringa och kräkas. Sambo och barn känner ingen konstig doft när de känner efter, men jag tycker att det stinker något.
    Och kunna komma tillbaka till jobbet.
  8. 4
    Jag antecknar så pennan glöder här!

    Ingefärstabletter? B6? Kan de lindra illamående om jag har tur?
    Finns de på apoteket?

    Jag är sjukskriven och bara kräks och kräks.
    Får Lergigan och dagligen cyklar jag ner till MVC och får akupunktur, men ingenting hjälper!

    Jag vill hitta en balans jag med! *sura* Som det är nu kan jag inte ens öppna kylskåpet utan att panikspringa och kräkas. Sambo och barn känner ingen konstig doft när de känner efter, men jag tycker att det stinker något.
    Och kunna komma tillbaka till jobbet.
  9. Medlem sedan
    Sep 2011
    #5
    Men fy, känner igen de där. man öppnar kylen för man måste äta någonting så man inte spyr igen, men när man väl öppnar kylen så stinker de äcklig mat och inget vill man ha då häller.

    Ingefärstabletter finns på Naturläkemedels butiker som Life t,ex sen har du B6 vitaminer på apoteket. Jag tycker de funkar helt ok men illa mår jag hela tiden i princip. Gå och handla är de värsta tycker jag.

    Hoppas de blir bättre för dig snart
  10. 5
    Men fy, känner igen de där. man öppnar kylen för man måste äta någonting så man inte spyr igen, men när man väl öppnar kylen så stinker de äcklig mat och inget vill man ha då häller.

    Ingefärstabletter finns på Naturläkemedels butiker som Life t,ex sen har du B6 vitaminer på apoteket. Jag tycker de funkar helt ok men illa mår jag hela tiden i princip. Gå och handla är de värsta tycker jag.

    Hoppas de blir bättre för dig snart
  11. Medlem sedan
    Mar 2012
    #6
    Låter som att ingefära är nått ja ska testa! Mår rätt pyton här me.. Å värst är det om dagarna, eller ne, de e ta mig tusan precis lika illa från att jag vaknar till att ja går å lägger mig igen.. Men hur som på dagarna är de tufft när ja e på jobbet å där måste dölja att jag mår skit dåligt, då jag inte vill berätta något ännu.
    Å sen så jobbar jag i en matbutik bakom charkdisken med massa läskiga dofter som fisk, rå kyckling och annat härligt som får hela magen att vända på sig...!
    Jag undrar hur länge de ska behöva vara såhär..! =S
  12. 6
    Låter som att ingefära är nått ja ska testa! Mår rätt pyton här me.. Å värst är det om dagarna, eller ne, de e ta mig tusan precis lika illa från att jag vaknar till att ja går å lägger mig igen.. Men hur som på dagarna är de tufft när ja e på jobbet å där måste dölja att jag mår skit dåligt, då jag inte vill berätta något ännu.
    Å sen så jobbar jag i en matbutik bakom charkdisken med massa läskiga dofter som fisk, rå kyckling och annat härligt som får hela magen att vända på sig...!
    Jag undrar hur länge de ska behöva vara såhär..! =S

Liknande trådar

  1. Nån fler som INTE är illamående?
    By Maria i Umeå in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 12:52
  2. Illamående eller inte....?
    By Glad!! in forum _0906 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 16:18
  3. inte illamående
    By mysepyse in forum _0805 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 11:33
  4. Inte lika illamående...
    By MatildaK in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 18:37
  5. Inte illamående!
    By Alex in forum _0607 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 14:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar