Nagelsvamp!!
Mammasnack
  1. Anonym
    #1

    Nagelsvamp!!

    Har haft fotsvamp från och till under flera årstid. Värst är det runt vintertid samt sommartid.
    Men så för någon vecka sedan får jag se att ena tånageln blivit liknande "dubbel", den har riktigt frasat sig och ser äcklig ut, gulnyans är det på den.

    Kan inte tro annat än att jag nu fått nagelsvamp.

    Vad göra? Vill inte att det börjar sprida sig mer så att andra tånaglarna blir lika.
    Googlade och fick fram husmorsknep att man skulle badda naglarna med Aceton och låta det torka in och bara efter några dagar börjar svampen försvinna, kan det verkligen stämma?

    Har ni några bra knep? Vill ju ha fina fräscha tånaglar till sommaren, inga frasiga som går av på hälften osv.. =(
  2. 1
    Nagelsvamp!! Har haft fotsvamp från och till under flera årstid. Värst är det runt vintertid samt sommartid.
    Men så för någon vecka sedan får jag se att ena tånageln blivit liknande "dubbel", den har riktigt frasat sig och ser äcklig ut, gulnyans är det på den.

    Kan inte tro annat än att jag nu fått nagelsvamp.

    Vad göra? Vill inte att det börjar sprida sig mer så att andra tånaglarna blir lika.
    Googlade och fick fram husmorsknep att man skulle badda naglarna med Aceton och låta det torka in och bara efter några dagar börjar svampen försvinna, kan det verkligen stämma?

    Har ni några bra knep? Vill ju ha fina fräscha tånaglar till sommaren, inga frasiga som går av på hälften osv.. =(
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Ta kontakt med en läkare, om svampen har angripit ordentligt behöver du både tabletter och medel att pensla på själva nageln.
  4. 2
    Ta kontakt med en läkare, om svampen har angripit ordentligt behöver du både tabletter och medel att pensla på själva nageln.
  5. Medlem sedan
    Jan 1999
    #3
    Det finns numera receptfritt sådant nagelsvampmedel på Apoteket. Har sett reklam för det på TV - Nalox tror jag att det hette. Tänker varje gång att jag skall skaffa det, då jag har det problemet med mina lilltånaglar, men så hinner jag glömma av det...
  6. 3
    Det finns numera receptfritt sådant nagelsvampmedel på Apoteket. Har sett reklam för det på TV - Nalox tror jag att det hette. Tänker varje gång att jag skall skaffa det, då jag har det problemet med mina lilltånaglar, men så hinner jag glömma av det...
  7. Liz*
    #4
    Besök läkaren, nagelsvamp är en seg sak att bli av med då tånaglarna växer så sakta. Och gå inte på husmorsknep
  8. 4
    Besök läkaren, nagelsvamp är en seg sak att bli av med då tånaglarna växer så sakta. Och gå inte på husmorsknep
  9. Medlem sedan
    Mar 2013
    #5
    Hej allihopa, har gjort en sida om nagelsvamp!
    Så om någon behöver någon info om det, så kan ni ju klicka in på denna!

    Skriver detta i alla nagelsvamp topic,

    Aja, här är sidan, det kommer mer artiklar senare.

    Ha en bra dag.

    http://overweightweights.com/Nagelsvamp/
  10. 5
    Hej allihopa, har gjort en sida om nagelsvamp!
    Så om någon behöver någon info om det, så kan ni ju klicka in på denna!

    Skriver detta i alla nagelsvamp topic,

    Aja, här är sidan, det kommer mer artiklar senare.

    Ha en bra dag.

    http://overweightweights.com/Nagelsvamp/
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Loceryl 5% är din vän Numera receptfri och köpes på apoteket. Lycka till!
  12. 6
    Loceryl 5% är din vän Numera receptfri och köpes på apoteket. Lycka till!

Liknande trådar

  1. Nagelsvamp...
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-08-15, 12:30
  2. nagelsvamp
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-08-15, 12:30
  3. Nagelsvamp?
    By Marie W in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 16:10
  4. Nagelsvamp
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 16:09
  5. Nagelsvamp
    By Anna in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 20:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar