Hjälp. Ångest. Hjälp.
Abort
  1. Medlem sedan
    Apr 2012
    #1

    Hjälp. Ångest. Hjälp.

    Hej fina människor.

    Igår visade graviditetstestet att jag var med barn.

    Det var inte planerat.
    Min reaktion var:
    Hyperventilation, oförmåga att så på benen, illamående och störtgråt.
    Jag har gått runt som i ett vakuum enda sedan dess.

    Min älskade fästman är överlycklig.
    Jag känner..... Ingenting.
    Och jag skäms så. jag skäms för att jag är så rädd, för att jag tvivlar, för att jag inte vet om jag klarar av det här nu. Jag och min fästman har det gott ställt. Jag är mitt uppe i studier och han drivet eget. Vi har lite tid men skulle säkerligen skapa en underbar tillvaro för ett barn om det var så... varför varför varför tvivlar jag????

    Jag har alltid velat ha barn, längtat och drömt.
    Men nu. Nu vet jag inte vad jag vill.

    Är det här ett tecken på att jag inte vill? Att det inte är rätt?

    Jag vill inte ta bort det här barnet.
    Men kan jag verkligen välkomna det in i världen när jag känner såhär?
    Är så vilsen. Och är så tacksam för hjälp och svar.
  2. 1
    Hjälp. Ångest. Hjälp. Hej fina människor.

    Igår visade graviditetstestet att jag var med barn.

    Det var inte planerat.
    Min reaktion var:
    Hyperventilation, oförmåga att så på benen, illamående och störtgråt.
    Jag har gått runt som i ett vakuum enda sedan dess.

    Min älskade fästman är överlycklig.
    Jag känner..... Ingenting.
    Och jag skäms så. jag skäms för att jag är så rädd, för att jag tvivlar, för att jag inte vet om jag klarar av det här nu. Jag och min fästman har det gott ställt. Jag är mitt uppe i studier och han drivet eget. Vi har lite tid men skulle säkerligen skapa en underbar tillvaro för ett barn om det var så... varför varför varför tvivlar jag????

    Jag har alltid velat ha barn, längtat och drömt.
    Men nu. Nu vet jag inte vad jag vill.

    Är det här ett tecken på att jag inte vill? Att det inte är rätt?

    Jag vill inte ta bort det här barnet.
    Men kan jag verkligen välkomna det in i världen när jag känner såhär?
    Är så vilsen. Och är så tacksam för hjälp och svar.
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Sådär...

    har jag känt till vecka 12 varenda gång! (har tre barn) JAG kan ju inte bli mamma!? Jag vill inte, fel pappa, inte NU osv osv.
    Men det har gått över och idag börjar de bli stor och jag har älskat dem från dag ett!

    Det är helt normalt att tvivla på typ allt när man väl står där och har graviditeten konstaterad, men det brukar lösa sig så fint så med tiden! Det finns nog mer än en anledning till att vi är gravida i nästan 10¨månader!

    Lycka till!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  4. 2
    Sådär... har jag känt till vecka 12 varenda gång! (har tre barn) JAG kan ju inte bli mamma!? Jag vill inte, fel pappa, inte NU osv osv.
    Men det har gått över och idag börjar de bli stor och jag har älskat dem från dag ett!

    Det är helt normalt att tvivla på typ allt när man väl står där och har graviditeten konstaterad, men det brukar lösa sig så fint så med tiden! Det finns nog mer än en anledning till att vi är gravida i nästan 10¨månader!

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Kanske har det redan börja lunga ner sej? Är ju några dagar sen du skrev. Det är svårt att svara på ett inlägg, för även om man skriver en del, så är sådana här frågor sådant som inte riktigt går att få med allt i några rader.

    Men det intryck jag får av vad du skriver är ändå att det inte är abort som är aktuellt i erat fall. Speciellt reagerar jag på det att din festman är överlycklig. Hans känslor spelar ju faktiskt också roll. Det är faktiskt samma som då en mamma vill behålla barnet och en pappa inte vill det. Jag tycker, att finns det inte medicinska orsaker, så är det den som vill behålla barnet som borde ha mer att säga till om. För det är en hemsk sak att veta att jag kunde haft ett barn, men någon annans beslut ledde till att den är död!

    Jag vet att lagen är sådan att mamman får bestämma ensam. Däremot kan jag inte riktigt hålla med om att det _alltid_ är rätt. Men det är min åsikt det.

    Vet du om att det finns ett snack här, under gravid som heter överaskade gravid (eller liknade) Det känns mer som att ditt inlägg passar där.

    Eller kanske ännu bättre på ordet är fritt, du skriver ju ändå inte anonymt, så där får man svar av fler, vilket kan vara skönt.

    Lycka till
  6. 3
    Kanske har det redan börja lunga ner sej? Är ju några dagar sen du skrev. Det är svårt att svara på ett inlägg, för även om man skriver en del, så är sådana här frågor sådant som inte riktigt går att få med allt i några rader.

    Men det intryck jag får av vad du skriver är ändå att det inte är abort som är aktuellt i erat fall. Speciellt reagerar jag på det att din festman är överlycklig. Hans känslor spelar ju faktiskt också roll. Det är faktiskt samma som då en mamma vill behålla barnet och en pappa inte vill det. Jag tycker, att finns det inte medicinska orsaker, så är det den som vill behålla barnet som borde ha mer att säga till om. För det är en hemsk sak att veta att jag kunde haft ett barn, men någon annans beslut ledde till att den är död!

    Jag vet att lagen är sådan att mamman får bestämma ensam. Däremot kan jag inte riktigt hålla med om att det _alltid_ är rätt. Men det är min åsikt det.

    Vet du om att det finns ett snack här, under gravid som heter överaskade gravid (eller liknade) Det känns mer som att ditt inlägg passar där.

    Eller kanske ännu bättre på ordet är fritt, du skriver ju ändå inte anonymt, så där får man svar av fler, vilket kan vara skönt.

    Lycka till

Liknande trådar

  1. Ångest! Hjälp!
    By Lindaliten in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 20:41
  2. Hjälp mig, ångest!!!
    By girlfriend in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 21:02
  3. Hus-ångest! HJälp!
    By Nissa in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 08:58
  4. Hjälp, ångest!
    By Orolig! in forum _0707 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 16:06
  5. Ångest! Hjälp!
    By anonym idag! in forum _05 Höstbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 06:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar