svamp
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Feb 2012
    #1

    svamp

    Hej! Är det någon som vet detta. Sedan någon dag tillbaka har det kliat något fruktansvärt mycket i underlivet som bara blivit värre. Jag har alltså fått svamp. Jag har BIM 10/11 någonting, är det här någonting som kan förhindra att det blir en graviditet? Jag hade det inte under ÄL och befruktningstid. TROR JAG.
    Åh, fasen om detta ska förstöra allt.
  2. 1
    svamp Hej! Är det någon som vet detta. Sedan någon dag tillbaka har det kliat något fruktansvärt mycket i underlivet som bara blivit värre. Jag har alltså fått svamp. Jag har BIM 10/11 någonting, är det här någonting som kan förhindra att det blir en graviditet? Jag hade det inte under ÄL och befruktningstid. TROR JAG.
    Åh, fasen om detta ska förstöra allt.
  3. Medlem sedan
    Jun 2011
    #2
    tror inte att det ska vara någon fara. men var försiktig med vad du använder för medicin mot det. tror inte att vagitorier är så himla bra om det är så att du är gravid. tror att det står att man ska smörja på insidan med salvan.
  4. 2
    tror inte att det ska vara någon fara. men var försiktig med vad du använder för medicin mot det. tror inte att vagitorier är så himla bra om det är så att du är gravid. tror att det står att man ska smörja på insidan med salvan.
  5. Medlem sedan
    Feb 2012
    #3
    Jag köpte pevaryl och där stod det inget om graviditet och vagiatoren.
    Så det är nog ingen fara. Det var bara en sådan, och sen kräm 2-3 ggr i 3 dagar.
  6. 3
    Jag köpte pevaryl och där stod det inget om graviditet och vagiatoren.
    Så det är nog ingen fara. Det var bara en sådan, och sen kräm 2-3 ggr i 3 dagar.
  7. Medlem sedan
    Feb 2012
    #4
    Jag hade svamp konstant från att vi började försöka skaffa barn, sedan fick jag svamp för att jag var gravid! Använde också pevaryl kräm (vagitorie också tror jag). Det var inget hinder, snarare ett grav.tecken... Det enda som det kan förhindra är att det blir svårt att ha sex eftersom det gör ont. Lycka till!
  8. 4
    Jag hade svamp konstant från att vi började försöka skaffa barn, sedan fick jag svamp för att jag var gravid! Använde också pevaryl kräm (vagitorie också tror jag). Det var inget hinder, snarare ett grav.tecken... Det enda som det kan förhindra är att det blir svårt att ha sex eftersom det gör ont. Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Feb 2012
    #5
    Ja det var nog ett gravtecken! Är 95% säker på att jag är gravid! Svagt plus men definitivt där imorse
  10. 5
    Ja det var nog ett gravtecken! Är 95% säker på att jag är gravid! Svagt plus men definitivt där imorse
  11. Medlem sedan
    Feb 2012
    #6
    Hurra! Kolla tempen också. Den är högre när man är gravid än normalt (runt 37-37.5). Säkert tecken. Fast att ha plussat är nog säkert nog. GRATTIS!
  12. 6
    Hurra! Kolla tempen också. Den är högre när man är gravid än normalt (runt 37-37.5). Säkert tecken. Fast att ha plussat är nog säkert nog. GRATTIS!
  13. Medlem sedan
    Jun 2011
    #7
    men oj!
    grattis som fan! hoppas att pluset håller i sig, men ett plus är ett plus.. eller vad säger man...!
  14. 7
    men oj!
    grattis som fan! hoppas att pluset håller i sig, men ett plus är ett plus.. eller vad säger man...!
  15. Medlem sedan
    Feb 2012
    #8
    Ja, men testade med clearblue digitala nyss, och det står "inte gravid". Jag fattar inget!?
  16. 8
    Ja, men testade med clearblue digitala nyss, och det står "inte gravid". Jag fattar inget!?
  17. Medlem sedan
    Feb 2012
    #9
    Ja, men testade med clearblue digitala nyss, och det står "inte gravid". Jag fattar inget!?
    Nedrans! Kanske bör du testa med morgonurin? Eftersom det var ett svagt streck förut? Håller tummen!
  18. 9
    Ja, men testade med clearblue digitala nyss, och det står "inte gravid". Jag fattar inget!?
    Nedrans! Kanske bör du testa med morgonurin? Eftersom det var ett svagt streck förut? Håller tummen!
  19. Medlem sedan
    Feb 2012
    #10
    Jag tror att det är så. Testade ett svagt, fast något starkare imorse igen! Misstänker att jag kan vara i v. 3 någonting. Det kan ju vara så att ägget fäste senare. Ska vänta till efter helgen med att testa igen, om inte mensen dykt upp. Tycker därimot att brösten ömmar mindre nu. Men det har jag läst att det är normalt. Jag vettetusan.

    Gå gärna in och titta vad ni tror: onskanattbligravid.blogg.se
  20. 10
    Jag tror att det är så. Testade ett svagt, fast något starkare imorse igen! Misstänker att jag kan vara i v. 3 någonting. Det kan ju vara så att ägget fäste senare. Ska vänta till efter helgen med att testa igen, om inte mensen dykt upp. Tycker därimot att brösten ömmar mindre nu. Men det har jag läst att det är normalt. Jag vettetusan.

    Gå gärna in och titta vad ni tror: onskanattbligravid.blogg.se
  21. Medlem sedan
    Feb 2012
    #11
    Det där är väl ett ganska tydligt plus?! Jag använde ett annat typ av test (ett billigt) så jag vet inte riktigt hur det ska se ut. På mitt lyste gravid-strecket dörvisso starkare än test-strecket, och då på kvällen, så jag tvekade aldrig. Ett streck är väl dock ett streck oavsett! Jag hade nog bara extremt mycket hormoner (vilket sedan yttrade sig i extrema kräkningar under ett par månader...). Följer dig med spänning!
  22. 11
    Det där är väl ett ganska tydligt plus?! Jag använde ett annat typ av test (ett billigt) så jag vet inte riktigt hur det ska se ut. På mitt lyste gravid-strecket dörvisso starkare än test-strecket, och då på kvällen, så jag tvekade aldrig. Ett streck är väl dock ett streck oavsett! Jag hade nog bara extremt mycket hormoner (vilket sedan yttrade sig i extrema kräkningar under ett par månader...). Följer dig med spänning!
  23. Medlem sedan
    Feb 2012
    #12
    Jag tycker oxå det! Frågan är om det digitala indikator testet blev på för lite koncentrerad urin. Tror att det är så. Har tagit temp idag med, förvisso under dagen och den håller sig på 37,4.
  24. 12
    Jag tycker oxå det! Frågan är om det digitala indikator testet blev på för lite koncentrerad urin. Tror att det är så. Har tagit temp idag med, förvisso under dagen och den håller sig på 37,4.
  25. Medlem sedan
    Feb 2017
    #13
    Låter som att du fått en svampinfektion. Här har du bra information om svamp i underlivet och hur det kan behandlas - hjälpte mig när jag drabbades!
  26. 13
    Låter som att du fått en svampinfektion. Här har du bra information om svamp i underlivet och hur det kan behandlas - hjälpte mig när jag drabbades!

Liknande trådar

  1. Är det svamp?
    By snart 4 barn in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 08:57
  2. svamp!
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 08:25
  3. svamp?
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 08:52
  4. svamp
    By helle_la in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 22:23
  5. Kan man äta svamp?
    By tl-67 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 17:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar