Puberteten
Sängvätning & inkontinens
  1. Mamma till pojke
    #1

    Puberteten

    Sonen har varit kraftig sängvätare sedan fem-årsåldern. Läkarna har alltid hävdat att sängvätningen kommer att upphöra under puberteten. Jag har känt mig skeptisk och känt viss hopplöshet periodvis. Det är inte så kul att behöva ta med sig blöja till kompisar när man är 13 år....MEN, sedan två månader tillbaka har sängvätningen HELT upphört. Jag kan inte tro det är sant. Från en natt till en annan så upphörde sängvätningen. Innan dess var det nästan varje natt, det känns som ett mirakel. Han är nu 14 år gammal. Det som doktorn sa stämde..... Jag håller alla tummar jag kan för att det inte ska börja igen. Det kan kanske vara skönt att läsa detta om ni känner hopplöshet med tonåringar som kissar i sängen.
  2. 1
    Puberteten Sonen har varit kraftig sängvätare sedan fem-årsåldern. Läkarna har alltid hävdat att sängvätningen kommer att upphöra under puberteten. Jag har känt mig skeptisk och känt viss hopplöshet periodvis. Det är inte så kul att behöva ta med sig blöja till kompisar när man är 13 år....MEN, sedan två månader tillbaka har sängvätningen HELT upphört. Jag kan inte tro det är sant. Från en natt till en annan så upphörde sängvätningen. Innan dess var det nästan varje natt, det känns som ett mirakel. Han är nu 14 år gammal. Det som doktorn sa stämde..... Jag håller alla tummar jag kan för att det inte ska börja igen. Det kan kanske vara skönt att läsa detta om ni känner hopplöshet med tonåringar som kissar i sängen.
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Vad skönt för din son! För vår son slutade det tyvärr inte i puberteten, men fr.o.m. 14 års ålder var han i alla fall nästan helt torr med dubbla mediciner. Han kunde sluta med medicinerna när han var 16-17, men senaste olyckan kom ändå när han var 19. Det är dock 1½ år sedan nu, och jag tror att det varit torrt sedan dess (han har flyttat hemifrån så jag vet inte säkert).

    För vissa sker olyckor då även i vuxen ålder, har jag läst, men vad jag förstått är det mycket ovanligt. Så troligen kommer din son få vara torr nu, frånsett möjligen enstaka olyckor de närmaste åren, kanske.
  4. 2
    Vad skönt för din son! För vår son slutade det tyvärr inte i puberteten, men fr.o.m. 14 års ålder var han i alla fall nästan helt torr med dubbla mediciner. Han kunde sluta med medicinerna när han var 16-17, men senaste olyckan kom ändå när han var 19. Det är dock 1½ år sedan nu, och jag tror att det varit torrt sedan dess (han har flyttat hemifrån så jag vet inte säkert).

    För vissa sker olyckor då även i vuxen ålder, har jag läst, men vad jag förstått är det mycket ovanligt. Så troligen kommer din son få vara torr nu, frånsett möjligen enstaka olyckor de närmaste åren, kanske.
  5. Anonym
    #3
    Vad skönt för er båda För min tonåring gick det inte så snabbt och inte så tidigt heller. H*n är nu 16 och det är väl i ca 1 år som vi har kunnat lita på att det är torrt i alla lägen även utan mediciner. Men det gick gradvis, inte alls så där tvärt som du beskriver
  6. 3
    Vad skönt för er båda För min tonåring gick det inte så snabbt och inte så tidigt heller. H*n är nu 16 och det är väl i ca 1 år som vi har kunnat lita på att det är torrt i alla lägen även utan mediciner. Men det gick gradvis, inte alls så där tvärt som du beskriver
  7. Anonym i ämnet
    #4

    Härligt

    att höra!
    Här har vår 12-åriga kille problem i stort sett varje natt. Även fast han tar 2 Minirin innan läggning.

    Han verkar helt ha tappat hoppet om att kunna sova (och vakna) torrt.
    Tror att det är förödande för självkänslan...
  8. 4
    Härligt att höra!
    Här har vår 12-åriga kille problem i stort sett varje natt. Även fast han tar 2 Minirin innan läggning.

    Han verkar helt ha tappat hoppet om att kunna sova (och vakna) torrt.
    Tror att det är förödande för självkänslan...

Liknande trådar

  1. Puberteten redan?
    By Tid Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-25, 09:56
  2. Lockigare hår i puberteten?
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 18:56
  3. Puberteten
    By emilteasmammapappa in forum Stora barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 11:23
  4. 9½år o påväg in i puberteten??
    By anonymt namn in forum _98 Alla barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 11:45
  5. Bok om puberteten?
    By anonymt namn in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 18:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar