Språket
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Språket

    Jag är så glad, Äntligen börjar språket "lossna" hos min lilla prins. När jag var på 4-årskontroll med storasyster (för 1-2 månader sedan) tog jag upp min oro för Folkes språk och fick då remiss till logoped och efter det så har det bara kommit mer och mer ord. Veckan efter så sa han "där mamma" (och pekar på våran bil) flera gånger och det var första gången han sa en två-ordsmening. Kan ju säga att jag nästan började gråta av glädje. Och nu bara strömmar orden ur munnen. Oftast är det ju ett ord, men det kommer fler och fler två-ords meningar. Och jag blir bara så glad.

    Förskolan hade besök av logoped för ett tag sedanoch hon hade suttit med Folke och sa det att han förstår allt hon sa, så ordförståelsen har han och det visste jag ju, men det är ju talet som inte har kommit igång än. Men nu, efter att remissen blivit skickad, så har det verkligen lossnat. Känns bara så skönt.

    Och idag kom kallelse till logoped. Och det känns bara så bra. Att han är sen med språket är ju egentligen inte konstigt. Han fick rör i båda öronen för ett år sedan, då han inte både hörde och inte hörde på Boel-testet. När de gjorde samma hörselkontroll som de gör på nyfödda så hörde han ingenting (det vara bara röda kryss i protokollet). Så han har ju bara hört ett år.

    Så glad idag.
  2. 1
    Språket Jag är så glad, Äntligen börjar språket "lossna" hos min lilla prins. När jag var på 4-årskontroll med storasyster (för 1-2 månader sedan) tog jag upp min oro för Folkes språk och fick då remiss till logoped och efter det så har det bara kommit mer och mer ord. Veckan efter så sa han "där mamma" (och pekar på våran bil) flera gånger och det var första gången han sa en två-ordsmening. Kan ju säga att jag nästan började gråta av glädje. Och nu bara strömmar orden ur munnen. Oftast är det ju ett ord, men det kommer fler och fler två-ords meningar. Och jag blir bara så glad.

    Förskolan hade besök av logoped för ett tag sedanoch hon hade suttit med Folke och sa det att han förstår allt hon sa, så ordförståelsen har han och det visste jag ju, men det är ju talet som inte har kommit igång än. Men nu, efter att remissen blivit skickad, så har det verkligen lossnat. Känns bara så skönt.

    Och idag kom kallelse till logoped. Och det känns bara så bra. Att han är sen med språket är ju egentligen inte konstigt. Han fick rör i båda öronen för ett år sedan, då han inte både hörde och inte hörde på Boel-testet. När de gjorde samma hörselkontroll som de gör på nyfödda så hörde han ingenting (det vara bara röda kryss i protokollet). Så han har ju bara hört ett år.

    Så glad idag.
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Vad skönt att det har lossnat!
    Barn är ju så otroligt olika. Saga och hennes bästis på dagis är som natt och dag trots att kompisen bara är två månader äldre än Saga. Hon (kompisen) far fram som en ångvält, medan Saga är väldigt försiktig och fröknarna får tvinga henne att klättra. Saga däremot pratar långa meningar och har ett enormt ordförråd. Kompisen säger väl ungefär mamma. :-)
  4. 2
    Vad skönt att det har lossnat!
    Barn är ju så otroligt olika. Saga och hennes bästis på dagis är som natt och dag trots att kompisen bara är två månader äldre än Saga. Hon (kompisen) far fram som en ångvält, medan Saga är väldigt försiktig och fröknarna får tvinga henne att klättra. Saga däremot pratar långa meningar och har ett enormt ordförråd. Kompisen säger väl ungefär mamma. :-)

Liknande trådar

  1. Språket....
    By Engla in forum _0307 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 09:06
  2. Språket
    By mamma till4 in forum Tonåringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 05:19
  3. Ang språket
    By Orolig ? in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 09:51
  4. Språket
    By Hekla in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 08:17
  5. Det här med språket...
    By Äpple in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 09:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar