Skönt med barnet på utsidan!
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Skönt med barnet på utsidan!

    Idag var det en tjej som svimmade bakom mig i kassan på Hemköp. När hon kom till sans igen berättade hon att hon är gravid, så det var antagligen ett blodtrycksfall. Jag tänkte på vad skönt det är att inte vara gravid längre! Särskilt så där i början när man var yr, illamående och dödstrött hela tiden men inget syntes på en.

    Samtidigt, när jag tittar på mina underbara barn tänker jag att det får nog bli ett tredje också... Ska bara hinna glömma lite hur illa jag tycker om att vara gravid
    Lisa - mamma till Björn född i januari 2010 och väntar 2:an i mars 2012!
    www.avanai.se
  2. 1
    Skönt med barnet på utsidan! Idag var det en tjej som svimmade bakom mig i kassan på Hemköp. När hon kom till sans igen berättade hon att hon är gravid, så det var antagligen ett blodtrycksfall. Jag tänkte på vad skönt det är att inte vara gravid längre! Särskilt så där i början när man var yr, illamående och dödstrött hela tiden men inget syntes på en.

    Samtidigt, när jag tittar på mina underbara barn tänker jag att det får nog bli ett tredje också... Ska bara hinna glömma lite hur illa jag tycker om att vara gravid
  3. Medlem sedan
    Oct 2011
    #2
    Oj, det låter dramatiskt. Kan bara hålla med om att det är skönt att inte vara gravid längre. Tyckte det kändes som en frihet efter hon föddes. Kunde äta mer sorters mat (goda ostar och sånt) och det jag såg mest fram emot var att sova på ryggen igen. Var sååå skönt!

    Vi vill nog också ha ett tredje barn så småningom, men jag måste också hinna glömma lite av det jobbiga. Sist tog det ett år innan jag ens kunde tänka tanken och två år innan jag kände mig redo igen. Sen blev det lite för långt mellan dem, fyra år, men det är lite praktiskt ändå.
  4. 2
    Oj, det låter dramatiskt. Kan bara hålla med om att det är skönt att inte vara gravid längre. Tyckte det kändes som en frihet efter hon föddes. Kunde äta mer sorters mat (goda ostar och sånt) och det jag såg mest fram emot var att sova på ryggen igen. Var sååå skönt!

    Vi vill nog också ha ett tredje barn så småningom, men jag måste också hinna glömma lite av det jobbiga. Sist tog det ett år innan jag ens kunde tänka tanken och två år innan jag kände mig redo igen. Sen blev det lite för långt mellan dem, fyra år, men det är lite praktiskt ändå.

Liknande trådar

  1. Känt på utsidan!
    By -Catharina- in forum _1106 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 09:17
  2. Buff på utsidan
    By Mammahaj in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 09:24
  3. nu kändes det på utsidan!
    By AnnaMalva in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 19:10
  4. Nu syns det på utsidan
    By TTUK in forum _1006 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-07, 21:57
  5. Sparkar på utsidan!
    By Malin m L02&V04 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 18:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar